Gå til innhold

Samsung utsetter brettemobilen Galaxy Fold


Anbefalte innlegg

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Som det er nevnt, Bendgate?

Eller f.eks en app - Apple Maps? Der var det ikke engang om å være først ute, ennå så klarte de å gi ut det makkverket.

 

Men ellers enig i at man bør heller satse på kvalitet enn slik som nå - pøse ut mobiler raskere enn .... 

Dette gjelder alle produsentene, inkludert Apple

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Snarveier? Joda... 7-8år i utvikling og ganske massiv testing av enheten før den ble offentliggjort.

Der er vel 5 av rundt 100 enheter som har opplevd feil.. 3 pga beskyttelsen ble tatt av, 1 pga noe kom under skjermen og den siste ukjent. Med så lite feil hadde nok ikke Apple utsatt lansering for å si det slik.

Og å håpe på Apple skal komme med brettbar om 2-3år (og dermed mindre testing) og innbille deg det blir bedre er jo tull.. Hvem tror du Apple kjøper display osv fra da? Jo, de som faktisk har teknologien... Mest sannsynlig er det Samsung display de kommer til å bruke om Apple kommer med en brettbar slik som de gjør idag på sine mobiler med OLED display.

Så mye feil og problemer Apple har hatt siste årene så blir jo kommentaren din enda tåpligere. Apple bruker jo deler fra andre produsenter uansett så dvs du egentlig sier er at konkurentene er bedre.

Jeg sluttet å kjøpe Appke produkt etter de ble dårligere og selskapet gang på gang blir tatt i løgn og lureri av kundene. Tar seg betalt for å skifte f.eks ett helt hovedkort i en Macbook istedefor kun en kabel, gjør dårlig reparasjonsarbeid slik produktet er garantert å feile igjenn, påstår det er umulig å redde data fra en iPhone mens der er flere tredjeparter som klarer det osv osv osv.. Kommer aldri til å kjøpe noe fra Apple igjenn. Selskapet har tapt seg veldig mye etter Steve Jobs forsvant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aluminium er billig ja. Og Apple bruker aluminium i alle sine produkter. Så at Apple velger bedre kvalitet er bare så latterlig feil, jeg mener se på iPhone 6. Super billig legering av aluminium som ikke var sterk nok. Ingen Samsung telefoner som har vært slik.

 

Vil bare påpeke at iPhone X, Xs og Xs Max ikke bruker aluminium.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor det? 5 års reklamasjon i Norge.  Tipper det ikke blir noe reparasjon av disse, og de sluttes nok å lages etter et år. Så da om den går i stykker er det jo ikke ditt problem. Blir vel enten pengene tilbake eller en Fold 2 da.

 

 

 

 

Og dette mener du man skal stå klar å vifte med 21 jævlige norske kroner med, for å støtte opp om  Samsung som en eller toskete testdokke med ett produkt som åpentbart ikke er klar til å se dagens lys?

 

Spør du meg virker du nesten til å ta det hele noe personlig måte du fører avhandling på  :rofl:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja for plast er så mye mer premium materiale. Hva forventer du, skulle kanskje iPhone vært legert i ekte gull eller sølv, er ingen andre telefoner som er det heller så vidt jeg vet

Aldri sagt plast er premium, men det er ikke rustfritt stål heller. Gull og sølv er elendige valg. Det beste er selvfølgelig legeringer. Det finnes veldig dyre sterke og lette legeringer. Det er det som er premium.

 

Rustfritt stål er definitivt premium.

Det var aluminium også sa folk. Likevel er det altså sånn at prisene for de stål og aluminiumslegeringene de bruker er svært lav. Se på andre metaller så ser du raskt det.

 

Og dette mener du man skal stå klar å vifte med 21 jævlige norske kroner med, for å støtte opp om  Samsung som en eller toskete testdokke med ett produkt som åpentbart ikke er klar til å se dagens lys?

 

Spør du meg virker du nesten til å ta det hele noe personlig måte du fører avhandling på  :rofl:

??? Hva i alle dager snakker du om?

 

Hvis du hadde lest mine tidligere poster så fraråder jeg fra å kjøpe Samsung generelt da jeg mener det er bedre alternativer. Jeg mener ikke du burde støtte Samsung. Jeg liker konkurrenten Huawei bedre jeg.

 

Men det finnes folk som har lyst til å prøve dette produktet. Det handler ikke om å støtte Samsung, men at folk har penger og vil prøve. De får jo solgt alle de lager. Derimot om prøveproduktet ditt blir ødelagt etter 1 mnd og det er 21K tap det er ille det. Så jeg sier at det er egentlig ikke så ille fordi du har 5 års reklamasjon. Så da får du det dekket av Samsung, og det er Samsung som taper penger på at den blir ødelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aldri sagt plast er premium, men det er ikke rustfritt stål heller. Gull og sølv er elendige valg. Det beste er selvfølgelig legeringer. Det finnes veldig dyre sterke og lette legeringer. Det er det som er premium.

 

??? Hva i alle dager snakker du om?

 

Hva i alle dager snakker du om? En legering er en blanding av mer enn ett grunnstoff, et eksempel på legering er stål.

 

Så kommentaren din om de heller burde bruke legering istede for stål på iPhone gir virkelig ikke mening, da du ikke engang forstår betydningen av ordet legering.

 

Så er spørsmålet, hvilke legering bruker andre smarttelefoner som er bedre enn rustfritt stål? Fordi det er jo det du kritiserer apple for, hva gjør konkurrentene med aluminium eller plastikk bedre?

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Hva i alle dager snakker du om? En legering er en blanding av mer enn ett grunnstoff, et eksempel på legering er jern.

 

 

Og hva i alle dager snakker du om ? Jern er ingen legering.

Jern er et grunnstoff med kjemisk symbol Fe, det er et metall og har atomnummer 26.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4 testere klarte kunstykket å rive av en del av skjermen i den tro at det var en skjermbeskytter, the verge klasket telefonen i kitt/voks for å få den til å stå stødig underfotografering av enheten , åpenbart og ikke overraskende gikk ikke det så bra. 

Lenke til kommentar

Hva i alle dager snakker du om? En legering er en blanding av mer enn ett grunnstoff, et eksempel på legering er stål.

 

Så kommentaren din om de heller burde bruke legering istede for stål på iPhone gir virkelig ikke mening, da du ikke engang forstår betydningen av ordet legering.

 

Så er spørsmålet, hvilke legering bruker andre smarttelefoner som er bedre enn rustfritt stål? Fordi det er jo det du kritiserer apple for, hva gjør konkurrentene med aluminium eller plastikk bedre?

"Stål" er ikke en legering. Du kan ikke gå til et selskap som produserer stål og be om "stål". Du må spesifikt be om en legering. Stål kan være utrolig billig. Stål kan potensielt også være veldig dyrt. Det kommer veldig an på. Når Apple har oppgitt spesifikke legeringer derimot så har det alltid vært billige legeringer. Og jeg registrerer at Apple er eneste som faktisk har hatt telefoner som blir ødelagt pga legeringen de har brukt har vært for svak.

 

Jeg mener ikke de skal bruke noe istedenfor. Jeg svarte på en kommentar som mente at Samsung ikke brukte kvalitet, men Apple gjorde ved å påpeke at dette ikke er sant en plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...