Gå til innhold

Samsung utsetter brettemobilen Galaxy Fold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

Endret av ibliz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Håper at hvis Apple kommer med en brettbar mobil, så håper jeg at den holder.

Lenke til kommentar

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Bendgate?

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/IPhone_6

 

Var ellers merkelig at de skulle feile så raskt, med tanke på hvor omfattende tester Samsung skulle ha gjort..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Håper at hvis Apple kommer med en brettbar mobil, så håper jeg at den holder.

Tja.. de er jo flinke med å brette telefoner fra før. Si ikke det.. si ikke det..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt at de tar seg tid til å fikse feilene. Det vil nok lønne seg på sikt.

Når det er sagt vedrørende det "skjermbeskytterlaget" enkelte journalister har dratt av, så vil jeg nå påstå at med litt vett i skallen og dersom du ser etter, så er det tydelig at det er noe som ikke skal av. Det er jo "plastlaget", som gjør at du får en stor skjerm uten hengsel midt på. Har vansker for å forstå at man kan være dum nok til å tro noe annet. Men på en annen side så er kanskje dette gjort med overlegg fra journalistene? For det finnes sikkert noen med mangler nok under topplokket til at de vil skjønne at "skjermbeskyttelsen" er den del av skjermen. Sånn sett er det jo bra at de setter en finger på det. Også å få Samsung til å forstå det, slik at de merker produktene sine godt. De må rett og slett forestille seg at folk er stokk dumme, på grensen til hjernedøde, og at de aldri før har sett eller tatt på en mobiltelefon noensinne. DA vil merkeingen være godt nok :)

 

Forøvrig, hvis eller når Apple kommer med en slik telefon, så vil den garantert koste bortimot 30 høvdinger om ikke mer. Eller så lanserer de bare iPhone 6 på nytt under merkenavnet iPhone Bend / Fold :p :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv hvis telefonen ikke ødelegger seg selv så ser jo selve skjermen ganske ille ut. Full av bulker og og en magnet for hakk og skader. 

 

Virker som om de er 1-2 år unna et faktisk ferdig produkt. Skjermen på fremsiden er jo også ganske elendig. 

 

Ingen som seriøst kan vurdere denne i stedet for Mate X. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er folde-/brettetestingen utført realistisk?

Har reagert på det jeg har sett av brettetesting. Gjentatt åpne lukke uten variable tidsintervaller og variabel temperatur, det gir feil bilde av virkelighet.

Virkelighet er ikke gjentatt bretting i optimal temperatur. Det er bretting sporadisk med ulik temperatur på på display m.m. Da får materialet "kjørt seg" mer, enn optimal bretting opp og igjen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg har vært interessert i å prøve ut denne mobilen, det jeg merket meg var i en av Youtube-videoen jeg hvor den ble testet at mobilen alt hadde fått små merker/bulker i plastskjermen, alt fungerte som det skulle, men den var alt lettere skadet til tross for "vanlig bruk". Mulig det var Engadget sin test. Det gjør at denne kun blir aktuell å kjøpe dersom man kan få denne med Svitsj/Swap

 

Med Svitsj/Swap vil man jo måtte "kun" betale halve prisen for mobilen og levere den tilbake innen ett år og byttet i noe annet uten å måtte tenke på dårlig annenhåndsverdi pga mulig småmerker i innerskjermen av plast og andre barnesykdommer modellen potensielt vil komme til å ha.

Lenke til kommentar

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

Aluminium er billig ja. Og Apple bruker aluminium i alle sine produkter. Så at Apple velger bedre kvalitet er bare så latterlig feil, jeg mener se på iPhone 6. Super billig legering av aluminium som ikke var sterk nok. Ingen Samsung telefoner som har vært slik.

 

Og et spørsmål: Har du noengang sett bøyelig glass? Du er klar over at denne skjermen skal bøyes, som umuliggjør bruk av glass?

 

Ellers så har jo Samsung joint venture med de som lager glasset til Apple. Apple kjøper alt relatert til skjermene sine fra Samsung. Så om du mener Samsung har dårlig kvalitet og Apple bra så sier du essensielt at eple-logoen gir bedre kvalitet.

 

Kommer til iPhone om noen år når Samsung har perfeksjonert bretteskjermene og Apple tvinger Samsung til å selge disse skjermene til seg gjennom flere søksmål.

Apple tvinger ikke Samsung til å selge noe. Samsung selger fordi de tjener masse penger på det.

 

Herregud for et dårlig grep av Samsung. Slike enheter burde vel ha vært torturtestet før slipp. Sitter Samsung å venter på at et eller annet vidundermateriale skal bli rimeligere i neste uke?

De ble torturtestet, men lab-testet. Ikke testet i virkelig bruk.

 

Hadde vært en av de som vurderte denne, hadde jeg tatt en helomvending nå. Er sikkert ikke dumt å la dette konseptet vokse og utvikle seg litt. Men klart, brenne man inne med 21k så er det vel løp og kjøp.

Hvorfor det? 5 års reklamasjon i Norge. Tipper det ikke blir noe reparasjon av disse, og de sluttes nok å lages etter et år. Så da om den går i stykker er det jo ikke ditt problem. Blir vel enten pengene tilbake eller en Fold 2 da.

 

For Samsungs skyld så håper jeg at de tar seg tid til å feilsøke dette ordentlig isteden for å hoppe på den første forklaringen som deres ingeniører kommer med slik de gjorde med note 7. 

Dette er bare ikke riktig. De leide tom inn konsulentfirma for å gjøre en uavhengig vurdering for å finne feilen. Altså 3. part eksperter fant ut av feilen i tillegg til deres interne undersøkelse. Det du sier her er bare tull.

 

Er folde-/brettetestingen utført realistisk?

Har reagert på det jeg har sett av brettetesting. Gjentatt åpne lukke uten variable tidsintervaller og variabel temperatur, det gir feil bilde av virkelighet.

Virkelighet er ikke gjentatt bretting i optimal temperatur. Det er bretting sporadisk med ulik temperatur på på display m.m. Da får materialet "kjørt seg" mer, enn optimal bretting opp og igjen.

Et større problem er jo ting som støv etc som kommer inn under kanten av skjermbeskytter som gjør at beskytteren kommer litt opp. Og når den ikke er helt limt fast er det jo bare spørsmål om tid før skjermen er død ifølge videoer publisert. Altså er ikke brettingen problemet virker det som, men bare det å ligge i lomme etc som gjør at beskyttelsen sakte går av. Folk har jo hatt modeller som ble ødelagt fra hjørner og ikke bretten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er bare ikke riktig. De leide tom inn konsulentfirma for å gjøre en uavhengig vurdering for å finne feilen. Altså 3. part eksperter fant ut av feilen i tillegg til deres interne undersøkelse. Det du sier her er bare tull.

 

Vet ikke om du har dårlig hukommelse men det var 2 recalls av note 7. Den første recallen varte i 14 dager før de sente startet opp salget igjen med telefoner som var merket som "sikre",  telefoner som det viste seg fremdeles tok fyr. 

 

Den første forklaringen var at de hadde lokalisert problemet til en batteri leverandør og at dette var problemet. Det viste seg at ikke steme som hirstorien viste. Har du noen annen forklaring enn at de ikke tok seg nok tid til å verifisere at de hadde funnet den riktige grunnen før de startet opp salget igjen?

Endret av Emigranten
Lenke til kommentar

Sånn går det når man skal ta snarveier. De aller fleste feilene er noe som burde vært løst før folk/testere fikk dette i hendene. Kommer til å komme mange kritiske feil neste runde også, skal jeg vedde på. Tror det er litt for stort fokus på å være først ute og få første bølgen av salg på brett-mobiler fra et selskap som selger Kjøleskap og gud vet hva. Nei håper heller at Apple kommer med en brett-mobil om 2-3 års tid. Bruke god tid på å testing, feilsøking og sammensetning. Når noe først kommer så fungerer det bra, og betaler heller litt mer for valg av kvalitet på materialer enn billig plast og aluminium.

 

Helt enig. Håper i det minste å få betale 39 990,- for en mobil. Da selvsagt en iPhone. Egenskaper og spesifikasjoner er ikke så viktig. Det viktigste er at den er så dyr som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om du har dårlig hukommelse men det var 2 recalls av note 7. Den første recallen varte i 14 dager før de sente startet opp salget igjen med telefoner som var merket som "sikre",  telefoner som det viste seg fremdeles tok fyr. 

 

Den første forklaringen var at de hadde lokalisert problemet til en batteri leverandør og at dette var problemet. Det viste seg at ikke steme som hirstorien viste. Har du noen annen forklaring enn at de ikke tok seg nok tid til å verifisere at de hadde funnet den riktige grunnen før de startet opp salget igjen?

Og etterpå så hyret de inn folk for å se på det. 

 

Men ser hva du mener nå. At du mener de ikke bare burde bruke 1-2 uker nå for å finne problem og så lansere, heller bruke et par måneder på å finne feil så de er helt sikre på å finne feilen?

 

Likevel ville jeg sagt at for forbrukere har det ikke noe å si. Altså om mobilen blir ødelagt så må jo Samsung erstatte. Batteri-greiene var farlig og folk kunne bli skadet. Her er det kun Samsungs omdømme og lommebok som kan bli skadet. Så så lenge det bare går utover dem så ser jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...