Gå til innhold

Eurobonusreise med companion ticket i Europa


Anbefalte innlegg

Har en companion ticket gyldig for poengreiser "beste pris" i Europa som må benyttes i løpet av året og ønsker forslag til reisemål i høst som er verdt å bruke en langhelg på. Har 50 000 poeng til disposisjon og skal ta med samboeren.

 

Tenker (stor)by hvor man kan bruke tid på å vandre rundt og se på ting og ta livet med ro, god mat. Vil ikke ha destinasjon med ekstrem turisme, men jeg håper vi unngår det ved å reise på høsten, fortrinnsvis i oktober-november. Er ikke spesielt "bereist" fra før, men vi har trivdes godt i Stockholm på tilsvarende turer tidligere.

 

Noen gode forslag til destinasjon som passer beskrivelsen og gir litt valuta for poengene? Tar gjerne tips til aktiviteter for reisemålene også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innen Europa har det liten verdi å bruke poeng på å fly Økonomi Plus. Det er de samme setene og du får bare en polarrull, eller noe slikt, og drikke gratis som dere må betale for på økonomi. Og bestiller du til riktig tid burde du klare de fleste destinasjoner t/r til under 1500,- i økonomi. Så det er mere et spørsmål om hva dere har lyst til å gjøre enn hva dere sparer mest på.

 

Om dere bare skal se en koselig by så er det veldig mange steder å dra i Europa. I oktober/november er imidlertid været mindre sikkert mange steder. Hva med Las Palmas hvor dere får varme sent på høsten og severdigheter og shopping uten å treffe på charter-svein? Kan anbefale å bo på Hotel Reina Isabel som ligger bra til og har basseng og spa på toppen.

 

Lengere nord er både Lisboa og Porto bra. Om det ikke er for sent i oktober er Split enda ikke vinterstengt. Zadar og også verdt et besøk. Ljubljana med Bled er koselig. Du kan nesten kaste dartpiler på Europa-kartet og finne fine destinasjoner hvor man kan rusle rundt og få god mat. Har bokstavelig talt vært på hundrevis av destinasjoner i Europa så om du kan klarer beskrive hvordan drømmedestinasjonen er mer nøyaktig enn at man kan "rusle rundt og få god mat" så kan jeg si hvor den ligger.

Lenke til kommentar

Viktigste kriteriet er at destinasjonen kan nås med eurobonuspoeng og companionticket i Europa fra Trondheim for en langhelg i høst, tidligst avreise 25. september. Alle forslagene over er sikkert gode, men ingen tilfredsstiller det kriteriet dessverre. Jeg burde

 

Nå er jeg ikke spesielt bereist utenfor Norge, og kommer nok heller ikke til å bli det, så et sted "alle" bør reise til i løpet av livet er nok det som blir mest aktuelt. Attraksjoner som er verdt å se er derfor positivt. Høye temperaturer er ikke nødvendig og bading er ikke aktuelt.

 

Har selv sett på følgende alternativer:

Manchester - kun aktuelt for å besøke Old Trafford med Solskjær på benken (om han sitter så lenge...)

Milano

Praha

En av de 4 destinasjonene i Polen

Dublin

Berlin

Lenke til kommentar

Du får jo alle destinasjonene nevnt her til 30 k poeng for 2 pers (billigste eco med CT). Når du først har valgt å bruke den slik...10 000 poeng til, så får du en tur til USA eller Asia, da... Om du overfører Trumf til EB er det ikke mer enn 10 000 poeng som skal inn. Med fast overføring gir det 15 EB per trumfkr, altså trenger du 666 trumf. Kan også kjøpes enkelte steder, evt kan du betale dine venner og bekjente for å overføre til deg. Da får du litt mer utav den turen og mer verdi for p(o)engene. Flyr dere med SAS er ikke 6-700 for 2 pers til USA å forakte, imo - selv om det er eco (som jeg synes er helt kurant).

 

Om dere har høstferie i oktober f eks, så kan jo det være et fint reisetidspunkt...

 

Det er egentlig ingen av destinasjonene (foruten Milano) som gir noe særlig valuta for poengene. Og da mener jeg i forhold til det faktum at du får MEGET billige billetter til så og si alle stedene (unntatt Milano), og det som regel vil være bedre å kjøpe dem. Har en kompis som bor der, som jeg vil besøke, men synes alltid billettene er svindyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...