Gå til innhold

Det er vår! Dette er de beste mobilabonnementene nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist dette med komplett mobil. Ingenting kan erstatte dette, GE mobil verdensborger mangler Malaysia som jeg reiser til ofte. Skjønner ikke helt GE mobil hvorfor de ikke valgte de samme landene som komplett. Gjennom Telenor har de muligheten. Norske mobilab er dyre og begrensende når det kommer til bruk i utlandet utenfor EU. Blir å kjøpe utenlandske sim kort igjen da.

Lenke til kommentar

Tenk hvor mye billigere teletjenestene kunne vært om alle skallselskapene som videreselger tjenester hadde blitt lagt ned og konkurransen begrenset til de aktørene som faktisk har noe å tilby. Her er det snakk om tusenvis av arbeidsplasser og dermed milliarder bare i unødige lønnskostnader som markedet (abonnentene) skal betale for. Samme situasjon, eller om mulig enda verre, har vi i kraftmarkedet. Samtidig har ikke samfunnet hverken arbeidskraft eller ressurser til å ta skikkelig vare på barn, syke, gamle og andre som har behov for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenk hvor mye billigere teletjenestene kunne vært om alle skallselskapene som videreselger tjenester hadde blitt lagt ned og konkurransen begrenset til de aktørene som faktisk har noe å tilby. Her er det snakk om tusenvis av arbeidsplasser og dermed milliarder bare i unødige lønnskostnader som markedet (abonnentene) skal betale for. Samme situasjon, eller om mulig enda verre, har vi i kraftmarkedet. Samtidig har ikke samfunnet hverken arbeidskraft eller ressurser til å ta skikkelig vare på barn, syke, gamle og andre som har behov for det.

 

Slik Var vel markedet før, når Telenor hadde monopol. Det fungerte dårlig, det var lite incentiver til å forbedre tjenestene eller senke prisene, og de gjorde stort sett som det passet dem, nesten som noen småkonger. Men Telenor bygde ut kablet nett da, det har vi hatt nytte av. Man kan si at Telenor hadde som monopol, mye sterkere mulighet til å gjøre ideelle ting, som å skaffe telefon til alle i hele landet, eller sprenge ut fjellhaller for å ha telesentral inni (Bergen)

Med privatisering og frislepp har vi fått både lavere priser og bedre tjenester, men nettet eies jo kun av noen få aktører, så det er jo begrenset hva som kan gjøres om de ikke bygger eget nett, som iCE.

Og med private aktører, som f.eks Q-meieriene, så er det økonomien som bestemmer, ikke idealene, slik at Q-meieriene ikke henter melk på alle gårder i hele landet, men kun på gårder det passer dem å hente melk.

Det er altså det økonomiske systemet (eller kapitalisme) som har gitt oss tilbudet vi har nå.

Siden jeg mener kapitalisme til slutt vil føre oss alle til helvete, så skulle jeg gjerne sett at et diktatur-Telemarked hadde fungert, men jeg tror det over tid ville sklidd tilbake til "gamle dager" med både priser og tjenester. Og helsetjenestene som du nevner, er under press nå, fordi det over tid, i et kapitalistisk system, vil oppstå press mot alle markeder og verdier som finnes. Slik vil kraftmarked, infrastruktur, avfallshåndtering (oslo), helsetjenester, barnehager, skoler og til slutt byråkratiet, privatiseres, eies av investorer og betjene kundene, dvs folket.

Tenk på det du :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med oss som i de fleste månedene klarer oss med middels data, men i enkelte måneder må ha mye data eller superbruker? (Kun mobildekning på hytta og streamer av og til filmer når vi er der lenge i ferier.)

Happybytes eller kanskje mobilt bredbånd som kan fryses? 

Forøvrig finnes jo datapakker.

 

Man kan også laste ned filmer/serier på forhånd.

Lenke til kommentar

Hva med oss som i de fleste månedene klarer oss med middels data, men i enkelte måneder må ha mye data eller superbruker? (Kun mobildekning på hytta og streamer av og til filmer når vi er der lenge i ferier.)

 

Happybytes, suverent for mobiltbreiband på hytta!

Lenke til kommentar

Kan TEK.no finne frem info som viser at Sponz struper hastigheten etter oppbrukt kvote og ikke fakturerer mer enn faktisk pris pr. mnd som oppgitt (selvfølgelig forutsatt bruk av Full Kontroll).

 

Etter hva jeg ser så er det enten redusert hastighet sammen med fakturering for overforbruk eller full stopp etter oppbrukt kvote.

 

Så langt finner jeg ingen i Telenor nettet som ikke tar betalt for overforbruk av data etter at Komplett Mobil forsvant.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...