Gå til innhold

Snart blir dette nytt i Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"PS: Med nye Windows 10 vil du få mulighet til å utsette Windows-oppdateringer i inntil 35 dager. Microsoft vil også slutte å mase om oppdateringer med dagens fullskjerm-melding"

 

Utsette oppdateringer i em mnd har jeg hatt valget med å kunne gjøre hvertfall det siste året.

Og forsåvidt har jeg aldri fått noe fullscreen varsel om oppdatering.. Kun varsel i varselpanelet.

Men nå har jeg bare ett ikon.

Windows 10 Pro med slow ring på insider preview.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at de fokuserer på startmenyen enda, den har jeg ikke brukt på flere år.

 

Jeg finner ingen info om fokus på startmenyen. Bortsett fra et par bilder av den (som forøvrig er delvis irrelevant for avsnittet de er i).

 

/ironi

Selv forstår jeg ikke hvorfor Adobe bruker så mange resurser på Photoshop, et produkt jeg aldri bruker.

/ironi-av.

 

Selv bruker jeg skrivebordet til midlertidige filer som jeg helst ser er helt svart, mens startmenyen inneholder snarveier til programmer jeg bruker nå og da. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noe nytt ang sort tema til utforsker? Er helt, forj*vlig å ha alt i svart på en sen kveld, og så skal du tilfeldigvis hente en til fra disken - BAM! Som å stirre på sola.

 

Og nei, har prøvd alt av Internet guides, Windows reset og whatnot, sort tema for filutforsker fungerer ikke.

Endel forslag her, kanskje noen du ikke har forsøkt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe nytt ang sort tema til utforsker? Er helt, forj*vlig å ha alt i svart på en sen kveld, og så skal du tilfeldigvis hente en til fra disken - BAM! Som å stirre på sola.

 

Og nei, har prøvd alt av Internet guides, Windows reset og whatnot, sort tema for filutforsker fungerer ikke.

 

 

Prøv å gå til Windows Update, og "Se etter oppdateringer". Se etter oppdateringer flere ganger, og last ned flere ganger, hvis du finner oppdateringer.

 

Hadde en bug selv, som gjorde at update ikke fant oppdateringer på første forsøk, men kom etter å ha prøvd "Se etter oppdateringer" noen ganger. Og selv om jeg prøvde å oppdatere, så stoppet den, og oppdateringen forsvant fra listen, men hvis jeg gikk tilbake flere ganger, og prøvde å se etter oppdateringer og laste ned på nytt, så kom prosessen litt videre fra gang til gang, til det etterhvert fikk lastet ned hele oppdateringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Grøss. Enda mer som blir herpet. Min neste masseoppdatering blir i starten av sommerferien. Da får jeg 2 mnd. på å eliminere nye problemer som helt selvsagt vil dukke opp. Også blir det nytt systembilde igjen.

 

Da kan du i grunnen bare vente med å oppgradere til det er rapporter om at oppdateringen er stabil.

Lenke til kommentar

Få tilbake designet slik det var i XP og win7... vil ikke ha alle disse fæle rutene som får alt til å se rotete ut og som er umulig å orientere i...

 

Jeg liker heller ikke disse rutene...     Så jeg tok dem bort.. 

 

Høyreklikk på ruten, trykk fjern

Når alle er borte tar du tak i kanten, drar til siden. Og du sitter igjen med en start side som er mer lim starmenyen som var før

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Voldsomt så negative folk skulle være da. Har ikke hatt nevneverdige problemer med Windows siden 95/98. Win10 fungerer helt kanon for meg.

Tror ikke jeg har hatt en eneste bluescreen siden jeg installerte det på nye stasjonær PCen min for snart 2 år siden..

 

Der er selvsagt mye som kunne vært bedre, skulle ønske det kontrollpanelet ble slik det var i win7. Og ikke innstillinger på 2 forskjellige plasser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Voldsomt så negative folk skulle være da. Har ikke hatt nevneverdige problemer med Windows siden 95/98. Win10 fungerer helt kanon for meg.

Tror ikke jeg har hatt en eneste bluescreen siden jeg installerte det på nye stasjonær PCen min for snart 2 år siden..

 

Der er selvsagt mye som kunne vært bedre, skulle ønske det kontrollpanelet ble slik det var i win7. Og ikke innstillinger på 2 forskjellige plasser.

 

Det gamle kontrollpanelet ligger fortsatt der, bare søk etter Kontrollpanel og lag evt. en snarvei til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvitt deg med Microsoft-OS

Kan allerede fjernes: Windows 10

 

Gi meg en god grunn til å kvitte meg med Windows 10. En grunn som gir meg en fordel.

er det Mac du vil jeg skal kjøre, så ser jeg slettes ingen fordeler i forhold til Windows. Mac kan ikke et filsystem som kan måle seg med NTFS.

Eller er det Linux du ser som en fordel? jeg ser ingen fordeler der heller. Jeg har forsøkt forskjellige versjoner av Linux og jeg har ikke funnet en eneste en som er like intuitiv som Windows og som heller ikke gir meg noen fordeler.

Jeg vneter i spenning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Få tilbake designet slik det var i XP og win7... vil ikke ha alle disse fæle rutene som får alt til å se rotete ut og som er umulig å orientere i...

 

For det er mye bedre å ha den gamle win7 menyen som var fullstappet av mapper og ikoner i et virvarr av mapper og undermapper. Jeg gikk aldri ned i dette hierarkiet selv med mindre jeg måtte.

 

For min del er fullskjerm W10 meny mye bedre. Win+skrive appnavn er som regel kjappest, win + se etter ønsket app ellers. Apper som bruker live tiles er nyttige og kan gi en del kjapp info. Altså har jeg tusen ganger mer nytte av denne menyen enn den ubrukelige win7 menyen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Prøvd dem, uten hell dessverre :/ Fungerer det for dere?

Så rart, fungerer helt fint her, aldri gjort noe annet enn å skru på det sorte temaet :)

 

post-10128-0-06194200-1555866000_thumb.png

+ svar til han tidligere;

 

Har forsøkt alle disse greiene og det vil seg liksom ikke helt. Er vanvittig misunnlig for jeg liker det mørke temaet. Og for de fleste er det visstnok bare å aktivere det, mens på min maskin er det no go.

 

Så sjekkliste:

* Sjekket etter oppdatering gjentatte ganger

* Vært innom CMD og skrevet hvertfall 2-3 kommandoer som visstnok skal hjelpe

* Vært innom RegEdit og lagt til data der

* Tatt en Windows Reset (soft versjonen)

* Skrudd av / på maskin samt av / på mørkt tema

* + noen andre småting jeg ikke husker i farten

 

Er det noen andre ting dere tenker kan være verd å prøve?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...