Gå til innhold

SAMLETEST: Beste mobil 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om videokamera-funksjonen til disse telefonene har blitt vurdert på lik linje med stillbilde-egenskapene?

 

Hvordan er videokameraet på Huawei P30 pro sammenlignet med iPhone XS Max?

Noen som har erfaring med det?

 

Dårlig. Huawei kan ikke filme, det er fotokamera.

De klarer ikke mer enn 30 bilder per sekundet, har dårligere bildestabilisering under film enn iPhone.

Har begge telefonene, Apple er og

Blir overlegent de beste på filming, da de

Klarer både 60 bps, rå bildestabilisering og naturlige farger, noe du gjerne vil ha ved filming.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om videokamera-funksjonen til disse telefonene har blitt vurdert på lik linje med stillbilde-egenskapene?

 

Hvordan er videokameraet på Huawei P30 pro sammenlignet med iPhone XS Max?

Noen som har erfaring med det?

 

Dårlig. Huawei kan ikke filme, det er fotokamera.

De klarer ikke mer enn 30 bilder per sekundet, har dårligere bildestabilisering under film enn iPhone.

Har begge telefonene, Apple er og

Blir overlegent de beste på filming, da de

Klarer både 60 bps, rå bildestabilisering og naturlige farger, noe du gjerne vil ha ved filming.

At huawei ikke har 60 bps er jo bare tull. Når det kommer til bildestabilisering er den upåklagelig og om fargene er mer naturlig blir jo litt øye som ser som får avgjøre. Synes Iphone har en tendens til å "overfriske" til fargene. Men dette er jo bare min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dårlig. Huawei kan ikke filme, det er fotokamera.

De klarer ikke mer enn 30 bilder per sekundet, har dårligere bildestabilisering under film enn iPhone.

Har begge telefonene, Apple er og

Blir overlegent de beste på filming, da de

Klarer både 60 bps, rå bildestabilisering og naturlige farger, noe du gjerne vil ha ved filming.

Video for mobilen du mener bare har 30 fps: 2160p@30fps, 1080p@60fps, 1080p@30fps (gyro-EIS), 720p@960fps

Endret av AK47
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til bildet, så er alle disse veldig gode. Så spørs det hvordan hver enkelt av oss ønsker at bildene skal fremstå. Realistisk, litt varmere toner, litt kaldere toner, kontrast osv.

Ang filming, føler jeg iPhone har den beste formelen, både audio, stabilitet og farge.

Huawei har gjort at konkurrentene har måttet skjerpe seg de siste årene, og det er veldig bra for oss som bruker kameraet på telefonen mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

At huawei ikke har 60 bps er jo bare tull. Når det kommer til bildestabilisering er den upåklagelig og om fargene er mer naturlig blir jo litt øye som ser som får avgjøre. Synes Iphone har en tendens til å "overfriske" til fargene. Men dette er jo bare min mening.

 

Ingen Huaweimodeller til dags dato takler vel 4K opptak i 60 fps? Kanskje du vet noe jeg ikke har fått med meg?

 

Har selv testet P20 pro opp i mot S9 og iPhone 8, og der kommer P20 Pro langt dårligere ut når det gjelder videoopptak. Dårligere stabilisering, mer fokusjaging og mindre detaljer. Men på Foto gjør Huawei det veldig bra.

 

Men samtidig er det jo mer enn kamera som avgjør om en mobil er bra eller ikke.

 

Noen liker ren Android. Noen liker ikke kinesisk "overvåking". Noen liker et enkelt system som IOS. Smaken er som baken.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Samsung i mange år, seneste S9 plus, så skiftet jeg nå til P30.
Er veldig godt fornøyd, men det er spesielt på lite lys og natt at p30 er overlegen. Alle mobilkamera makter ok kvalitet i dagslys men det er det blir lite lys å fange at det skiller.
Må være flaut for svindyre Iphone å komme så langt ned på lista.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må være flaut for svindyre Iphone å komme så langt ned på lista.....

 

Flaut for Apple at de kommer langt ned på lista hos, skal vi se... tek.no? Jepp.

 

Hvorfor kommer forresten Mate 20 foran S10+? Er det kun stillbilder i mørket som tek redaksjonen bryr seg om nå?

 

P20 Pro fikk jo også bedre karakter enn S9+, enda den hadde en haug med mangler sett opp mot S9+.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Apple kan havne så langt ned på listen. Er helt tydelig hvordan redaktøren er mer glad i android (mer spesifikt huawei), noe som speiler artikkelen veldig. For meg virker det som at dere rangerer listen basert på kamera og nattmodus. Jeg har selv brukt iPhone i flere år, og byttet nylig ut min iPhone X med Samsung Galaxy s10+. Jeg er på ingen måte misfornøyd med den nye telefonen nå, men iPhone sitt operativsystem er såpass bunnsolid at det er en skam å plassere den så langt nede på listen. Selvom kamera til huawei og samsung telefonene er for det meste bedre, bruker ikke en ola nordmann kamera nok til å rettferdiggjøre deres sterke vektlegging i denne listen. Dere burde derfor vektlegge andre viktige faktorer i mobilen, som brukeropplevelse og app-støtte. 

Endret av Sjohoo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Apple kan havne så langt ned på listen. Er helt tydelig hvordan redaktøren er mer glad i android (mer spesifikt huawei), noe som speiler artikkelen veldig. For meg virker det som at dere rangerer listen basert på kamera og nattmodus. Jeg har selv brukt iPhone i flere år, og byttet nylig ut min iPhone X med Samsung Galaxy s10+. Jeg er på ingen måte misfornøyd med den nye telefonen nå, men iPhone sitt operativsystem er såpass bunnsolid at det er en skam å plassere den så langt nede på listen. Selvom kamera til huawei og samsung telefonene er for det meste bedre, bruker ikke en ola nordmann kamera nok til å rettferdiggjøre deres sterke vektlegging i denne listen. Dere burde derfor vektlegge andre viktige faktorer i mobilen, som brukeropplevelse, app-støtte og brukeropplevelse.

Riktig observert. Nattbilder blir tydeligvis vektlagt veldig mye, mens andre viktige ting/mangler ser ut til å bortfalle helt.

 

Her er det Huawei for alle penga.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Å kåre den beste mobilen er kun mulig dersom det finnes objektive kriterier. Det er utenkelig for de fleste Apple brukere å gå til Android og omvendt. Det er personlig preferanser som bestemmer hvilken tlf som er "best".

 

Jeg har både P30 Pro og S10+. Huawei har bedre kamera mtp zoom og nattbilder. S10+ er bedre på bilder tatt i dagslys og på filming. Huawei har bedre batteritid, Samsung har bedre skjerm og høytalere. Bytter mellom begge tlf men måtte jeg velge hadde jeg valgt S10+ da denne, for meg, er den beste "pakken".

Lenke til kommentar

Tjohei 

 

Fikk i går 25.04 sikkerhet ug til S10+ med nattmodus på kameraet meget bra resultat.

Og Samsung s10+ slår Huawei p30 pro.IRL :)

 

-Kilde: SamMobi.

 

Og Huawei p30 pro må dele første plassen på kameraet etter

Samsung S10 G5 fikk 112p. Forøvrig slår videoopptak til S10 p30 pro...

 

Så nå funker fingeravtrykk 100% kamera. nattmodus "som natt og dag" etter ug.

Og snakest om oppdatering opp tilhurtig landing på 25w neste ug...Blir den fullkomne mobil..Samsung fixser på de kunden vil ha, er bare sånn det er *)

 

-Kilde: DxOMark

 

Fin dag

//Tage

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...