Gå til innhold

Pappa som trenger hjelp (hjelp til oppgradering av PC)


Ehaa

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter gave til sønnen min, han mener gaming pcn trenger en oppgradering, men dette kan ikke jeg noe om.

Dette er noe jeg vet om maskinen:

 

Nvidia gforce 1060 3 GB.

Intel core i5-6500 CPU 3.20 GHz.

16 GB ram.

 

 

Sier dette dere noe?

Hva burde det eventuelt brukes penger på?

 

Hvordan finner jeg eventuelt mer info om maskinen hvis dere trenger det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spill gjelder det?

hvilken skjerm har han, 60/120/144Hz,1080p/1440p?

Er han kravstor til grafikkinnstillinger (kantutgjevning, tilleggsgrafikk (f.eks mer bakkedetaljer osv) og eye-candy?

 

Du kan skrive "Dxdiag" i søkefunksjonen til Windows, da kommer det opp litt ekstra informasjon om systemet.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Legger ved en skjermdump her.

Han spiller med en oppløsning på 144hz.

 

Han spiller mye forskjellig, cod, gta, mine craft.

Går utifra at vi snakker full-hd (1080p)på skjermen.

Jeg ville ha gått for ett rtx 2060 eller gtx 1660Ti da disse vil god ytelse for prisen.

 

Men, siden Proshop kjører kampanje på Radeon Vega 56 til billigere penger, er denne den soleklare vinneren med tanke på ytelse/pris.

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-VEGA-56-Red-Dragon-8GB-HBM2-Grafikkort/2652509?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

RAM har han massevis av, så det er ikke noe grunn til å oppgradere.

 

Ytelsesforbedring av å bytte ut prosessoren kan diskuteres, avhengig av hvem du spør. I spillsammenheng tror jeg ikke du har så mye å vinne på.

Lenke til kommentar

Vil anbefale et grafikkort med GTX 1660 Ti. De er også 120W som er det samme som GTX 1060 har. Så da slipper en å tenke på om strømforsyningen er stor nok.

(Jeg antar at det er en 1920x1080 skjerm og at problemet er at det blir for lav fps. Alternativ til oppdatering er å kjøre med lavere innstillinger på grafikken).

Hvilket merke/modell er maskinen? Hvor mange watt er strømforsyningen? Det er vel SSD disk i maskinen?

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...