Gå til innhold

Nok en tråd om ny budsjettmobil


Anbefalte innlegg

Hei :).

Jeg er en av de som er inne her og leser døgnet rundt og holder meg oppdatert, likevel blir jeg alltid i tvil når jeg selv skal få til innkjøp. Denne gangen er det til både muttern og fattern, og de har litt ulike behov. Ønsker i utgangspunktet å holde prisen godt under 4000kr.

 

Xiaomi Mi A2 har fristet lenge, men det kommer jo snart en A3 og da blir det litt mindre fristende å kjøpe A2. Har også vurdert Huawei Mate 20 Lite, Galaxy A50, Nokia 7 eller 8.1, Motorola Moto G7 Plus.

 

Any suggestions?

 

 

Muttern trenger:

- bra kamera

- enkelt grensesnitt

- god batteritid

- ikke av de største modellene

 

Fattern trenger:

- bra kamera

- nøyaktig gps

- god batteritid

- stor skjerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

De fleste telefoner oppfyller vel kravene du har og tommestørrelse er jo lett å lese seg frem til. Jeg ville mye heller vektlagt at telefonen støtter VoLTE/4G-tale nå som 3G forsvinner smått om sen.

Når det gjelder gps så er ganske skuffet over de fleste. Min Huawei viser at jeg er i nabobygningen hele tiden. Min tidslinje hos google map er svært ustabil og får ikke med seg at jeg feks. har reist fra Oslo til Berlin og tilbake igjen på en dag. Denne feilen tror jeg dog ligger hos google fordi tjenesten har vært mye mer stabil og nøyaktig tidligere i år.

Lenke til kommentar

Har erfaring med Motorola Moto G7 Plus og Nokia 8.1.

Nokia 8.1 tar mye bedre bilder enn Moto, i tillegg har den bedre batterilevetid. 

Synes Nokia 8.1 gir et bedre kvalitetsinntrykk og ser ut som en dyrere telefon.

Motorola må du ladde ofte. Det går riktignok fortere å lade enn Nokia, men irriterende er det.

Om du kjøper Motorola følger det med deksel og det er bra. Fant ikke noe deksel til Nokia 8.1.

Har mistet den i gulvet 3-4 ganger uten at den har tatt skade av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har erfaring med Motorola Moto G7 Plus og Nokia 8.1.

Nokia 8.1 tar mye bedre bilder enn Moto, i tillegg har den bedre batterilevetid.

Synes Nokia 8.1 gir et bedre kvalitetsinntrykk og ser ut som en dyrere telefon.

Motorola må du ladde ofte. Det går riktignok fortere å lade enn Nokia, men irriterende er det.

Om du kjøper Motorola følger det med deksel og det er bra. Fant ikke noe deksel til Nokia 8.1.

Har mistet den i gulvet 3-4 ganger uten at den har tatt skade av det.

Takk for god tilbakemelding. Er veldig fristet på Nokia 8.1 ja ?. Virker som er veldig fin telefon!

Lenke til kommentar

Blir nesten koko her. Landet nesten på Motorola Moto G7 Plus, men så er det denne sulamitten som er mer eller mindre i samme prisklasse:

 

Motorola Moto G7 Plus

Huawei P20

Nokia 7.1 og Nokia 7 Plus

Xiaomi Mi A2

Samsung Galaxy S8+

Xiaomi Pocophone F1

LG V30s ThinkQ

Nokia 8

 

Den siste er litt i overkant pris. Men la gå.

 

What to do?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...