Gå til innhold

Vil Data-SIM/Twin SIM til 4G ruter hos Ice fungere med data frihet?


Anbefalte innlegg

Spurte Ice om et av deres Data-SIM eller tvilling sim vil fungere med 4G ruter og deres 6GB+Data frihet abbo. Siden data frihet kun er i ICE+ sitt nettverk, så tenkte jeg å skru av roaming på en slik ruter (om det er mulig), slik at den kun bruker Ice sitt nett og ikke Telia. Tenker på denne ruteren. Vil bruke en slik for bedre signal da jeg er ute og live streamer til twitch. Får også bedre batteri tid til mobil, siden alt går igjennom en ruter.

 

Deres svar:

Det er selvfølgelig mulig å teste dette, men jeg kan dessverre ikke garantere at det vil fungere.

Dersom du skal ha et Mobilt Bredbånd, tilbyr vi faktisk dette. 1f642.png

Jeg svarer da med "Vil ikke ha mobilt bredbånd da det ikke passer mitt bruk. Trenger bare noe som gir bedre signal En slik hadde passet utmerket til Data SIM". Igjen svar:

Husk at Data Frihet gjelder kun på hoved SIM-kort. Data-SIM kort kan kun brukes med den ordinære kvoten på abonnementet. Det er mulig å bruke et data-SIM i en router, men vi har ikke support på denne bruken. Det er mulig du må gjøre noen endringer i oppsettet, avhengig av hvilken type router du bruker, men her kan vi som sagt ikke hjelpe deg dessverre.

Det er mulig å bruke tvilling-SIM eller data-SIM i en router, vi har bare ikke support på det. Det som er viktig, er at du kan ikke bruke Data Frihet på tvilling-SIM eller data-SIM. Du må altså bruke av datamengden i det ordinære abonnementet.

Er dette sant? Kan nettverket dems skille mellom om jeg bruker mobilen eller ruter til data frihet? Bruker jeg ruteren så går det vel igjennom dems nettverk og bruker data frihet abonnementet mitt. Jeg skjønner at dem ikke vil at jeg skal dele nettverk til ett helt nabolag igjennom en ruter, men dette er kun til personlig bruk når jeg er ute å går, er ikke helt ekspert på nettverk, synes det bare høres litt rart ut at det kun fungerer på hoved sim på mobil. Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, vil ikke fungere med data eller tvillingkortet i ruteren.

 

Må i så fall opprette nytt abonnement som kun brukes i ruter.

 

Edit: Evt bytte til Telia, der kan du ha tvilling i ruter.

Er det mulig å bruke hoved SIM i ruteren jeg linka og tvilling sim i mobilen. Vil da ruteren bruke data frihet?

Lenke til kommentar

Er det mulig å bruke hoved SIM i ruteren jeg linka og tvilling sim i mobilen. Vil da ruteren bruke data frihet?

Jepp

 

Det kan være til ulemper med et "ringekort" i en ruter da. Så bør testes litt før du bruker oppsettet permanent.

 

Du vil jo også kun få begrenset med datatrafikk på mobilen din da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan da ikke bruke mobilen som vanlig med tvilling da det blir noe feil med enten nummer som vises når du ringer og/eller mottak av sms - så det er ikke noe alternativ.

Lenke til kommentar

Du kan da ikke bruke mobilen som vanlig med tvilling da det blir noe feil med enten nummer som vises når du ringer og/eller mottak av sms - så det er ikke noe alternativ.

Kjenner ikke til hvordan det er hos ICE, men om man ringer ut med tvillingkort så regner jeg med man får visningsnummeret fra hoved-SIM?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjenner ikke til hvordan det er hos ICE, men om man ringer ut med tvillingkort så regner jeg med man får visningsnummeret fra hoved-SIM?

Det kan hende, men da var det noe som feilet med sms og nummervisning der. Jeg husker ikke hva som krasjet men for ordinært bruk var ikke dette noen løsning.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+6132
YouPeter skrev (1 time siden):

Funket det med et vanlig simkort i routeren? Jeg prøvde den originale simen fra Ice med data frihet i en ZTE MF286D fra Telia, men fikk det ikke til. Vet ikke om det er kortet eller om routeren er problemet?

Hva var det du ikke fikk til? Fikk du ikke signaler, fikk du ikke datafrihet til å virke men bare den vanlige datapakken eller hva?

Jeg vil tro du må inn i innstillinger på ZTE og sette den opp med ICE innstillinger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...
On 3/18/2022 at 1:20 PM, Viccivic98 said:

Ser jeg er litt sen til tråden, men mener jeg fikk til å låse en tp-link mr600 til å kun bruke data fra «data frihet».  Virker sånn foreløbig hvertfall. 

Är du säker på detta? Jag prövade det (från huvudsimkortet) men det verkade som om den drog data från datakvoten och ej frihet.  Hur gjorde du för att ”låsa” rutern till data frihet?

Lenke til kommentar

Har 3 forskjellige sim kort fra ICE og de fungerer på alle mulige måter. Har testet dem i x antall mobiltlefoner, nettbrett, og 4 forskjellige routere med modem, til sjøs og til lands. Aldri et eneste problem. 

Hastigheten er ikke nor problem. 10 MB/s holder fint. Det som kan være et problem hvis man har "spesielle tekniske behov" det er at man deler en global IP adresse med ganske mange andre brukere. Man kan ikke sette opp server og portforwarding. (Uten veldig mye fikling.)

 

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...