Gå til innhold

Microsoft har avslørt sin Xbox One S All-Digital Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Steam har ikke monopol på spill på pc sist jeg sjekket. Problemet her er jo at ms store har høyere priser enn stort sett alle butikker å dersom man i fremtiden kun for kjøpt spill her må man kjøpe til den dyre prisen.

 

 

So what? Så fremt de fleste kjøper spillene gjennom en digital plattform uansett, så er det vel i praksis ikke så mye forskjell. Jeg regner forøvrig med at Microsoft har tall som underbygger at de fleste kjøper spill digitalt også, for at det skal være noe poeng med å gi ut en "heldigital" konsoll. Hvis det stemmer, så er det et fornuftig steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

 

 


Ikke skivebom når de ikke treffer noe de ikke prøver å treffe, du er enkelt og greit ikke målgruppen.


Nå koster foreløpig Xbox One S med diskdrev ca. 2000 (1899 på tilbud hos Netonnet.no akkurat nå), mens Xbox One All Digital Edition koster 2299, altså ca. 300 kroner mer uten at det er noen andre fordeler med den (eventuelt 400 kroner om du ser på tilbudsprisen). Derfor blir det litt skrivebom. Prisen er foreløpig høyere om du dropper diskdrev, du får ikke en mindre konsoll og du mister også muligheten til å ta valget. Jeg kjøper selv de fleste spillene digitalt fordi jeg foretrekker det, men dersom jeg skal droppe diskdrev så ville jeg likt og å ha noen fordeler. Her mislykkes Microsoft fullstendig. Ja, jeg vet du bruker veiledende pris som argument, men inntil prisen på XBOX uten diskdrev går ned til priser under den vi har på standard XBox One S er det dumt å se på det. Det er ikke veiledende pris du betaler i kassa, men foreløpig betaler du 2299 i kassa for den uten diskdrev. Realititeten er at de selger en konsoll som akkurat nå er dyrere og mindre fleksibel. Fram til dette endres er det ingen grunn til å kjøpe uten diskdrev. Jeg forholder meg til realiteten og ikke hva som teoretisk kan skje.

 


Hvis du er glad i høye priser på spill, så er det ingen som skal tvinge deg å kjøpe denne konsollen. Men jeg regner med nok at du er i mindretall her. Hvem er egentlig glad i høy pris på spill i dag?


Jeg kjøper ofte spill digitalt til tross for høyere pris fordi jeg synes det er praktisk. Det er mange fordeler med fysiske spill, men det er også fordeler med digitale. Jeg kan se begge sidene av saken og synes derfor at det kan være greit at det kommer konsoller uten diskdrev, men at dette kun skal være et alternativ til dem som likevel kjøper digitalt og bruker streaming over fysiske medier. Du kan se på det som at jeg liker dyre spill og at jeg er dum for det. Jeg synes det er dummere med dem som ikke skjønner at andre kan ha egne preferanser.

 


Microsoft har laget sin siste konsoll uten drev, men de har nok ikke ødelagt sitt siste spillselskap.


Nei, her har du misforstått. Dette er den første spillkonsollen til Microsoft uten diskdrev. De fortsetter å produsere Xbox One S og flaggskippet Xbox One X og det er foreløpig ingen informasjon om neste Xbox.

Eller har du kanskje kilder som tyder på at Microsoft planlegger å droppe diskdrec i sin neste konsoll? Dette er i så fall kilder som du bør dele fordi det ville ha vært interessant for oss andre å vite også.

Eller er dette en overreaksjon på at Microsoft dropper diskdrev i en av konsollene sine? Sony droppet støtten for fysiske spill med PSP Go for mange år tilbake. Droppet de det på alle fremtidige konsoller? Nintendo droppet støtte for online og nedlastbare spill med Wii Mini. Droppet de støtte for dette med alle deres fremtidige konsoller?

Foreløpig er det ingenting som tilsier at Microsoft planlegger å gjøre dette med sine fremtidige konsoller, med mindre du er villig til å dele dine kilder så klart.


 


og ja den er billigere men kanskje ikke så mye billigere men når formfaktoren er dønn lik så spiller det kanskje ikke så stor rolle om man likevel kjøper med drev likevel?


Den er ikke billigere. Den har en lavere lanseringspris enn Xbox One S, men prisen har gått ned siden den tid.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...