Gå til innhold

Microsoft har avslørt sin Xbox One S All-Digital Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange som uansett ikke kjøper fysiske spilldisker meg inkludert. Bra for miljøet, og mindre hodebry når man skal spille. Hater at man med spilldisker må finne dem frem og putte dem inn i konsollen hver gang man skal spille ett spill. I tillegg får du mer irriterende støy når drevet i konsollen må jobbe.

 

Så om du får en bedre deal uten drev mener jeg konklusjonen er feil. Det er mange som meg som ikke vil ha samlingen på spilldisker.

Endret av Kron
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er mange som uansett ikke kjøper fysiske spilldisker meg inkludert. Bra for miljøet, og mindre hodebry når man skal spille. Hater at man med spilldisker må finne dem frem og putte dem inn i konsollen hver gang man skal spille ett spill. I tillegg får du mer irriterende støy når drevet i konsollen må jobbe.

 

Så om du får en bedre deal uten drev mener jeg konklusjonen er feil. Det er mange som meg som ikke vil ha samlingen på spilldisker.

 

Men poenget er at man ikke får en bedre deal med denne utgaven, heller motsatt, slik at poenget med å ofre drevet blir fullstendig borte for forbrukeren. Det er ingen fordel med å IKKE ha drevet. Folk hadde en forhåpning om å få denne aldrende, strippa versjonen til en billig penge, type 1500 kroner, så jeg kan ikke se for meg at dette er noe som kommer til å selge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men poenget er at man ikke får en bedre deal med denne utgaven, heller motsatt, slik at poenget med å ofre drevet blir fullstendig borte for forbrukeren. Det er ingen fordel med å IKKE ha drevet. Folk hadde en forhåpning om å få denne aldrende, strippa versjonen til en billig penge, type 1500 kroner, så jeg kan ikke se for meg at dette er noe som kommer til å selge.

Selvfølgelig, poenget mitt er bare relevant om man får en bedre deal ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bak deler med denne den er for dyr man får en med DVD spiller for omtrent samme pris eller mindre,

Og argumentet for at man "aldrig" bruker fysiske medier er jo bare tull mener nå jeg med DVD spiller så kan man spille Xbox 360 spill om man vil, man kan se på dvd 4 k blueray filmer som har en meget høy kvalitete i forhold til å streame dette på eks Netflix og Amazom Prime og skal man ha en brukandes dvd spiller i denne klassen som er på Xbox må man fort ut med minimum 5-6 tusen kr så jeg ser ingen fordeler med ikke å ha en dvd spiller på xboxen i det hele tatt!

Og husk at man kan fortsatt bruke Xbox med DVD spiller helt digitalt som denne så for meg er dette et produkt som kommer til å bli en fiasko tror nå jeg, eller så må prisen ned på ca 1200 kr eller mindre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt spill på fysisk media på minst 10 år, kommer heller aldri til å skje igjen. Godt å se at produsentene nå kvitter seg med utdatert teknologi. Verden går heldigvis fremover.

Helt enig, men problemet oppstår så snart MS gjør sin egen store til egenrådig uten konkurranse.

Da kan de ta så mye kronasjer som de bare ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*sigh* jeg forventer at kanskje ikke alle på forumet forstår det, men når du skriver en artikkel hvor du tar opp priser burde du forstå forskjellen på veiledene og butikkpris.

 

Den nye xboxen er ~17% billigere enn XBOS, og dette kommer også til å gjenspeiles i butikkprisene så nei du vil ikke kunne få tilfellet hvor du betaler mer for mindre(dette er noe bare eksotiske bilprodusenter klarer).

 

Fra pressemeldingen dere bruker som kilde:

 

We realize price plays an important role in providing the opportunity to make console gaming more accessible to more gamers around the world. Available for pre-order today at $249.99 USD, the Xbox One S All-Digital Edition is $50 USD less than Xbox One S, and we expect to maintain at least that price difference between the two consoles going forward.
Read more at https://news.xbox.com/en-us/2019/04/16/xbox-one-s-all-digital-edition/#A7u7EfpQdYGYVYJB.99

 

De gir ut denne for å kunne presse pris.

Lenke til kommentar

Optiske drev har vært nærmest gratis siden 2010...ikke akkurat veldig mye å spare der.

 

I praksis mister Xbox all fysisk bakoverkompabilitet med 360, noe de faktisk skryter av som en fordel (og som jeg selv benytter for gode Split screen opplevelser).

 

Skivebom fra MS, glad jeg HAR optisk drev på min?

Ekstra kjekt når man slipper enda en boks under TVen for DVD'er, Blueray, CD'er(!) etc. Selv om det ikke kommer nye titler i de formatene, er det meste av gamle opplevelser i dette formatet.

Endret av dj_j0tul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bak deler med denne den er for dyr man får en med DVD spiller for omtrent samme pris eller mindre,

Og argumentet for at man "aldrig" bruker fysiske medier er jo bare tull mener nå jeg med DVD spiller så kan man spille Xbox 360 spill om man vil, man kan se på dvd 4 k blueray filmer som har en meget høy kvalitete i forhold til å streame dette på eks Netflix og Amazom Prime og skal man ha en brukandes dvd spiller i denne klassen som er på Xbox må man fort ut med minimum 5-6 tusen kr så jeg ser ingen fordeler med ikke å ha en dvd spiller på xboxen i det hele tatt!

Og husk at man kan fortsatt bruke Xbox med DVD spiller helt digitalt som denne så for meg er dette et produkt som kommer til å bli en fiasko tror nå jeg, eller så må prisen ned på ca 1200 kr eller mindre!

 

5-6 tusen? Hvor er det du har sjekket priser? Du får en 4k Bluray spiller fra Sony med støtte for Dolby Vision, Dolby Atmos og HDR til mellom 1500 og 2000kr som spiller fletta av absolutt alt Xbox noensinne har kommet med.

 

https://www.sony.no/electronics/blu-ray-disc-spillere/ubp-x700 (veiledende pris er 2800,- men den er vesentlig billigere i butikk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Optiske drev har vært nærmest gratis siden 2010...ikke akkurat veldig mye å spare der.

(..)

Skivebom fra MS, glad jeg HAR optisk drev på min

(...)

 

Angående pris er differansen 50$ eller litt over 400,- NOK, som er ganske mye hvis man ser det opp mot totalprisen på XBOS, så joda det er penger å spare. 

 

Ikke skivebom når de ikke treffer noe de ikke prøver å treffe, du er enkelt og greit ikke målgruppen.

 

Lenke til kommentar

Det er mange som uansett ikke kjøper fysiske spilldisker meg inkludert. Bra for miljøet, og mindre hodebry når man skal spille. Hater at man med spilldisker må finne dem frem og putte dem inn i konsollen hver gang man skal spille ett spill. I tillegg får du mer irriterende støy når drevet i konsollen må jobbe.

 

Så om du får en bedre deal uten drev mener jeg konklusjonen er feil. Det er mange som meg som ikke vil ha samlingen på spilldisker.

 

Hvis du er glad i høye priser på spill, så er det ingen som skal tvinge deg å kjøpe denne konsollen. Men jeg regner med nok at du er i mindretall her. Hvem er egentlig glad i høy pris på spill i dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange som uansett ikke kjøper fysiske spilldisker meg inkludert. Bra for miljøet, og mindre hodebry når man skal spille. Hater at man med spilldisker må finne dem frem og putte dem inn i konsollen hver gang man skal spille ett spill. I tillegg får du mer irriterende støy når drevet i konsollen må jobbe.

 

Så om du får en bedre deal uten drev mener jeg konklusjonen er feil. Det er mange som meg som ikke vil ha samlingen på spilldisker.

Falsk ekvivalent.

 

At man ikke kjøper fysiske media, betyr ikke at det blir det samme om muligheten forsvinner.

At man kun har én aktør å forholde seg til, forøvrig en dømt monopolist som gjerne legger ned strømmetjenester uten kompensasjon, betyr at du har skjegget i andres postkasse, og at miljøet taper grundig. Dette skjer når de tar ned tjenerne sine. Hvilket er nærere forestående siden dette er meget forbrukerfiendtlig.

Det går også fint an å gjøre spill som krever fysiske medium spillbare uten.

 

Microsoft har laget sin siste konsoll uten drev, men de har nok ikke ødelagt sitt siste spillselskap.

 

 

*sigh* jeg forventer at kanskje ikke alle på forumet forstår det, men når du skriver en artikkel hvor du tar opp priser burde du forstå forskjellen på veiledene og butikkpris.

 

Den nye xboxen er ~17% billigere enn XBOS, og dette kommer også til å gjenspeiles i butikkprisene så nei du vil ikke kunne få tilfellet hvor du betaler mer for mindre(dette er noe bare eksotiske bilprodusenter klarer).

 

Fra pressemeldingen dere bruker som kilde:

 

 

 

De gir ut denne for å kunne presse pris.

Du konkluderer ihvertfall rett.

Når differansen opp (!) fra fysisk distribusjon er der, legger altså Microsoft ned muligheten i det leddet de har monopol på.

 

Hvilket spillselskap ville valgt å gi ut noe på et slikt medium, når avansen tilsvarende denne differansen går uavkortet i lomma på en av de værste aktørene i spillbransjen?

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Litt off-topic spørsmål her. Er det noe flere her som synes man får litt bedre bildekvalitet på Netflix (spesielt 4K/4K HDR) gjennom XB1 S/X, PS4 Pro og Apple TV 4K kontra den "innebygde" TV appen uavhengig av TV?

På forhånd takk for eventuelle alle tilbekameldinger :-)

Endret av Super-Stian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så ikke helt ulikt Steam på PC med andre ord, uten at noen har klaga særlig på det..

 

Hjelpes for en sutring. Fremtiden er digital, på tide å innse det og gå fremover. De samme som klager på at Microsoft er så gammeldags og ikke klarer å fornye seg, klager nå på at alt ikke blir værende som det alltid har vært. Noen blir vel aldri fornøyd..

Lenke til kommentar

Merker jeg har litt blandete følelser om denne lanseringen. Stilig at Microsoft endelig følger xbox one sin originale visjon med tanke på digitale flater og ja den er billigere men kanskje ikke så mye billigere men når formfaktoren er dønn lik så spiller det kanskje ikke så stor rolle om man likevel kjøper med drev likevel?

 

Tilgang på drev har jo sine fordeler med at man kan se bluray og spille fysiske spill/eldre 360 spill.

 

For min del så er det ikke mye å hente på prisen men dersom de hadde kommet med mindre boks så hadde det kanskje vært litt mer schwung over produktet. Lurer også på om inkludering av 3 spill er med på å presse bundlen opp.

Endret av Hojjoj
Lenke til kommentar

Så ikke helt ulikt Steam på PC med andre ord, uten at noen har klaga særlig på det..

 

Hjelpes for en sutring. Fremtiden er digital, på tide å innse det og gå fremover. De samme som klager på at Microsoft er så gammeldags og ikke klarer å fornye seg, klager nå på at alt ikke blir værende som det alltid har vært. Noen blir vel aldri fornøyd..

 

Steam har ikke monopol på spill på pc sist jeg sjekket. Problemet her er jo at ms store har høyere priser enn stort sett alle butikker å dersom man i fremtiden kun for kjøpt spill her må man kjøpe til den dyre prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...