Gå til innhold

Trøbbel med USB wifi adaptere, ustabil ping


Anbefalte innlegg

Hei!  

 

Min kunnskap om nettverk er begrenset så jeg prøver forklare etter beste evne. 

 

Jeg brukte tidligere wifi adapter (Netgear a6210) i pcen, helt til en dag jeg spilte online og jeg fikk connection problems i ett kjør. Når jeg pinget f.eks gamer.no så kunne 20 pakker gå perfekt med 4-5ms før en pulje brukte 200-3800+ ms. 

Jeg strevde noen timer og fant ikke ut av det. Jeg satt ikke langt fra routeren så jeg endte med å koble kabel i pcen og siden har alt fungert som bare det. 

 

Nå har jeg måttet flytte pcen inn på et annet rom og er avhengig av Wifi, i hvert fall en stund. Jeg fant frem mitt gode gamle Netgear adapter og merker fort at samme problemet er der fortsatt. 

 

Jeg hadde heldigvis rydda i litt gamle kabler og duppeditter og fant et Jensen AL300 adapter som jeg brukte i en annen PC tidligere og håpet dette skulle løse saken, men nei. Det skjer akkurat det samme med begge adaptere. 

 

Jeg har en laptop stående på samme bordet som pcen står under og denne har standard onboard wifi den fungerer helt glimrende ingen hopp i MS og lange tester. helt dønn stabil. 

 

Dette får meg til å tro at linja fungerer som bare det. Det har tross alt ikke vært noen problemer så lenge kabel er i. 

Wifi fungerer utmerket både ved ping tester på laptopen og ved daglig bruk at streaming, chromecast etc over mange uker. 

 

Så feilen må jo ligge i den stasjonære pcen eller evt så må det være samme feil på begge adapterne, noe som virker veldig snodig?  

 

Opplever samme problem både på 2.4ghz og på 5ghz. Har lagt inn nyeste drivere uten hell. Har også prøvd å resette nettverket via windows uten at det gjorde noen forskjell. Og selvsagt prøvd forskjellige USB porter, både i front og bak i pcen. 

 

Noen som har noen forslag til hva som kan være grunnen til at det fusker? 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke da mobilene, chromecast og laptops bli forstyrret også? har ikke opplevd lignende på de.  

 

Takk for svar, tar uansett å tester skifte kanal. 

 

Har du over tid sjekket ping på de, eller bare konstaterer at bruken du har på dem er OK? F.eks. for videostreaming til en Chromecast har det lite å si om ping er 3 ms eller 300 ms.

Lenke til kommentar

Ah ok det viste jeg ikke. Men jeg har latt laptopen stå å pinge router i lang tid og den har stabil ping hele veien. Med adapterne skyter den til himmels hvert 5 sekund ellet noe.

 

Veldig midlertidig løsning ble kabel gjennom hele soveromsgangen. Ikke optimalt ?

 

Prøver et splitter nytt adapter på lørdag. Det er jo ikke umulig at begge jeg har er defekte på en eller annen måte.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...