Gå til innhold

Nå vet vi litt mer om den neste PlayStation-konsollen


Anbefalte innlegg

Blir uansett gode nyheter for PC-spillere også dette nå som så mange spill er multiplattform og må tilpasses de svake CPU-ene til PS4 og Xbox One (X). Med 7 nm Ryzen 2 og SSD som minstestandard i konsoller vil man forhåpentligvis merke et løft på AAA-spill også til PC.

Akkurat derfor jeg er veldig positiv til en ny konsollgenerasjon ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsoll spill vil nok aldri tilpasse seg 60 FPS uansett. Grafikken vil nok derimot øke en god del på de nye konsollene. Mainstream konsoll gamere vil heller ha bedre grafikk enn 60 FPS. Det er grafikk som selger ikke FPS, så jeg ser for meg at spill utviklere vil bruke denne nye maskin varen til å tyne grafikken til og bli utrolig bra i 30FPS. Ser for meg at spill vil kjøre i 1080p og ikke noe mer da spill utviklere vil få bedre salg med bedre grafikk enn høyere oppløsning.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

8K støtte vil nok (stort sett) bli begrenset til ting som video streaming. Når det gjelder "ray-tracing capable GPU" så trenger det ikke å bety at den vil ha dedikert hardware for ray-tracing, men vil støtte ray-tracing på linje med f.eks GeForce 1070 gjør nå med nyeste driver. Så ray-tracing bruken kan bli ganske begrenset. 

 

Det som kanskje er mest spennende er hvilken imponerende og levende spill verdener utviklerne vil lage i fremtiden med Ryzen og en lynrask SSD.

Lenke til kommentar

Jeg velger FPS over oppløsning.

Har funnet ut at om jeg har startet et spill i performance mode så er det alltid mer eller mindre umulig å prøve quality mode etterpå. 

Slik jeg ser det er det ikke krise om FPS faller fra 60 til 55 noen ganger. Da syns jeg det er langt verre med et spill som skal kjøre i 30 FPS faller ned til 25-27. Men, smaken er som baken.

 

Valgfrihet er jo en god ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...