Gå til innhold

Kraftig brann i Notre-Dame-katedralen i Paris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten sammenligning forøvrig så brant Vålerenga kirke som følge av restaureringsarbeid. Taktekkingsarbeide med åpen flamme uten å ha brannslukkingsberedskap. Det samme har skjedd på flere bygg i Norge. Dette kan være en årsaken til brannen.

Nå vet ikke jeg hva som er årsaken til denne tragiske brannen, men taktekking og lignende tetningsarbeide må vel være det fagområdet innen bygningsbransjen som er dårligst regulert mht sikkerhet osv? Det synes å være en gjenganger som det må gå an å gjøre noe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som er årsaken til denne tragiske brannen, men taktekking og lignende tetningsarbeide må vel være det fagområdet innen bygningsbransjen som er dårligst regulert mht sikkerhet osv? Det synes å være en gjenganger som det må gå an å gjøre noe med.

Det er jo denne jengen som er skyld i at jeg må ha 2 6kg pulverapparater, utfylt en rissikovurdering med signatur fra kunde og brannvakt for å utføre en krympeskjøt med varmluftpistol og må ha stillas eller lift om jeg skal jobbe høyere en 2 meter.

Så jo det den delen av byggebransjen har et regelverk å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Satser 100kr på løsemiddel og kjederøykende franske restaureringsarbeidere.

Det har vært en økende tendens med vandalisme og branner mot kirker i Frankrike, det er opp mot 3 angrep hver dag og dette er ikke den første større kirkebrannen i Paris i år.

 

Førøvrig ble fredag en islamist som prøvde sprenge Notre Dame i september dømt til fengsel. Og det er selvsagt ingenting med hendelsen å gjøre og noe som i likehet med alle de andre angrepene mot kirker i Frankrike noe som de fleste medier har lagt lokk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært en økende tendens med vandalisme og branner mot kirker i Frankrike, det er opp mot 3 angrep hver dag og dette er ikke den første større kirkebrannen i Paris i år.

 

 

Link.

 

 

1,063 attacks on Christian churches or symbols (crucifixes, icons, statues) were registered in France in 2018. This represents a 17% increase compared to the previous year (2017), when 878 attacks were registered— meaning that such attacks are only going from bad to worse.

Lenke til kommentar

slutt å vås nå.

Hun er dømt, men ikke for å ha "prøvd å sprenge Notre Dame"

Det var islamister som stod bak smørkrisen, at steinen på operahuset blir misfarget og at Munchmuseet er grått. Hadde det ikke vært for islamistene hadde det vært sommer over hele landet nå, og finvær overalt 17. mai.

Lenke til kommentar

slutt å vås nå.

 

Hun er dømt, men ikke for å ha "prøvd å sprenge Notre Dame"

 

Bilen stod parkert utenfor en restaurant, 300 meter unna Notre-Dam.

Da beklager jeg om deg har fremstilt den saken feil. Jeg har lest 3 artikler om dommen og alle skrev av det skjedde rett ved Notre Dame.

 

Immigrant fra Syria angriper en annen kjent kirke

https://www.midilibre.fr/2017/04/24/rennes-le-chateau-elle-decapite-la-tete-de-la-statue-du-diable-asmodee,1497047.php

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...