Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robotstøvsuger og dørterskler, finnes det en god løsning?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en Xiaomi Roborock S50. Flott sak, har vel aldri vært så rent i hjemmet siden den kom inn døra.

 

Problemet er et par dørterskler. Noen kommer den over den ene veien, men ikke den andre. Andre kommer den ikke over i det hele tatt. Høyde ca 3-4cm.

 

Ser for meg en liten rampe, som jevner du overgangen. Noen som har funnet en løsning? Som helst kan kjøpes ferdig, som ikke må lages selv. Har ikke funnet noe på ebay ol.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en Xiaomi Roborock S50. Flott sak, har vel aldri vært så rent i hjemmet siden den kom inn døra.

 

Problemet er et par dørterskler. Noen kommer den over den ene veien, men ikke den andre. Andre kommer den ikke over i det hele tatt. Høyde ca 3-4cm.

 

Ser for meg en liten rampe, som jevner du overgangen. Noen som har funnet en løsning? Som helst kan kjøpes ferdig, som ikke må lages selv. Har ikke funnet noe på ebay ol.

 

Takk for svar :)

Kansje du kan finne noe passende her.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=82304720

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, den beste permanente løsningen er jo en ny terskel som ikke krever noe ekstra ramper.

 

Min Roomba klarer å komme seg inn over terskelen på soverommet siden den i seg selv originalt er formet som en slags minirampe, men den kan sette seg fast i buene som ramme-madrassen står på.

 

En må gjerne gjøre noen tilpasninger for at en robot-støvsuger skal fungere optimalt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Fraråder bruk av gummiramper som lenket til.

Brukte nettopp flere tusen på ramper, skjærte de til riktig bredde... for å finne ut at robotene er redde for det svarte og ikke prøver seg en gang!

 

 

Gjelder Roborock og Roomba, og sikkert flere andre. Ubrukelig søppel. Så nå skal jeg levere Roborocken igjen, og sitte med ramper jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Ble for mye mas / for komplisert med treverk. Emkelt og greit med ramper.

Ser ikke hvordan det skal være relevant med gulvfarger. Eg vil at den skal fungere, punktum. Nå prøvde jeg tapemetoden, det går ikke. 2019 liksom...

Ja, i 2019 skal du ha trinnfri adkomst rundt i hele huset, tilrettelagt for universell utforming.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, i 2019 skal du ha trinnfri adkomst rundt i hele huset, tilrettelagt for universell utforming.

Ikke min feil norske leiligheter fra 1964 har 4cm høye terskler og forskjellige gulvhøyder i rommene :)

Forresten har halvparten av Europa flislagde stuer og kjøkken. Alle de 5 husene jeg har bodd i som barn / unge hadde minst et rom med svarte fliser. Så nei, svart underlag er ikke uvanlig, i hvert fall ikke utenfor Norge. Det er absolutt ingen grunn til at Roborock ikke lar brukerne slå av cliff-funksjonen. I tillegg burde de opplyse av sugeren ikke går over svarte flater.

Men men. Har bestilt Vac-hacks, siden jeg ikke har tilgang til en 3D-printer. Går det ikke så blir den snart B-vare på Elkjøp Gullgruven.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...