Gå til innhold

Listhaug: - Vi ser en gettofisering av Oslo. (Nye tall fra SSB viser at etniske nordmenn flytter i hopetall fra bydeler med mange innvandrere)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desperat forsøk på å få opp innvandrer-relaterte saker opp i søkelyset igjen slik at Frp kan få stemmer igjen. 

 

Det er dette som er problemet med å komme i regjering og være (nesten utelukkende) en-saks parti. Når du gjør noe med den ene saken, her da senke antallet flyktninger til Norge, så står du plutselig på bar bakke. Spesielt når de andre partiene har lovet å videreføre denne ene politikken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du synes dette er en helt grei utvikling? Synes du integreringa funker bra? Kan du komme opp med noe du synes er positivt ved dette?

Nei, men folk gjør som de vil. Du kan ikke tvinge folk til å bo et eller annet sted. 

 

Og uttrykk som norsk, ikke-norsk også videre er bare sosialkonstruktive begreper. De har ingen mening egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gentrifisering ser dermed ut til å være en dårlig beskrivelse av problemet som pekes på i artikkelen, altså at etniske nordmenn flytter fra østkanten. 

 

Østkanten ser da vitterlig en innflytting av etniske nordmenn, fordi disse strøkene har blitt til hippe urbane strøk. Det er utkantstrøkene med billige boliger som ser strømmer av utflytting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Østkanten ser da vitterlig en innflytting av etniske nordmenn, fordi disse strøkene har blitt til hippe urbane strøk. Det er utkantstrøkene med billige boliger som ser strømmer av utflytting.

Det ser ut som du gikk glipp av hele poenget: Utviklingen som pekes på i artikkelen kommer tilsynelatende i hovedsak av at etniske nordmenn flytter fra områder og innvandrere flytter inn. Det er med andre ord vanskelig å se hvordan påstanden din om at dette primært handler om gentrifisering skulle ha noe for seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fake news forsetter med FRPs nye nestleder. Fantastisk. Idiotisk kommentar til ettertanke. 

 

Uavhengig av grunn for at nordmenn flytter i "hopetall" fra deler av byen har som flere nevner over meg med pris og ikke så mye med hvilke etnisitet mennesker som bor i områdene. 

 

Fremskrittspartiet vil alltid bruke tall for å vise til at innvandringen er så stort problem.

 

Fremskrittspartiet hjelper ikke utviklingen når de kommer med utspill om innvandring, tvert imot blir det mer og mer stigmatisering av måten de uttaler seg. 

 

Vi har et internprisingsproblem, opplagt, men da må vi finne løsninger som gjør at dette stopper opp og går riktig vei før det blir et bredere problem. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Trodde ordet i medieoverskriften var gettoIsering, ikke gettoFisering?? Og jeg trodde for et sekund at journalistene har begynt å bruke hodet litt, alle disse "fisering"-ordene, de skulle hatt en apostrof eller aksenttegn over e-en i "-fiséring"- ordet, for å markere at det ikke dreier seg om et rasshøl! Men det er på rett vei, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

Ved 14 av Oslos grunnskoler har over 50 prosent av elevene nå vedtak på at de ikke snakker godt nok norsk til å følge vanlig undervisning. Ved 43 av skolene gjelder dette over 30 prosent av elevene.
 
Samtlige av skolene med over 50 prosent ligger i bydelene i Groruddalen, Gamle Oslo og Søndre Nordstrand, mens det er større spredning på skolene med over 30 prosent andel som ikke snakker norsk godt nok.

 

Jeg kan igjen nevne et vennepar jeg kjenner som er på vei vekk fra Oslo Øst fordi de ikke ønsker at barna skal vokse opp i et belastet område med uro og gå på en skole hvor de sannsynligvis blir minoriteter. Dette er selvsagt helt forståelig og jeg tipper det kan være en av driverne bak utflyttingen som artikkelen viser. Dette er en utvikling som sannsynligvis bare vil akselerere fremover.

 

Det som er mindre forståelig er at hun jeg nevner over er innvandringsliberaler og mener jeg er fremmedfiendlig og er rasistisk som stemmer FrP. Hvorfor vil hun da ikke selv ta del i den utviklingen hun er så positiv til? Hykleri kalles sånt. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som du gikk glipp av hele poenget: Utviklingen som pekes på i artikkelen kommer tilsynelatende i hovedsak av at etniske nordmenn flytter fra områder og innvandrere flytter inn. Det er med andre ord vanskelig å se hvordan påstanden din om at dette primært handler om gentrifisering skulle ha noe for seg. 

 

Du motbeviser ikke poenget mitt om at Oslo sentrum gentrifiseres, og dette derfor fordriver de lavere sosioøkonomiske klassene ut til utkanten og lager "slumstrøk"

Lenke til kommentar

Det ser ut som du gikk glipp av hele poenget: Utviklingen som pekes på i artikkelen kommer tilsynelatende i hovedsak av at etniske nordmenn flytter fra områder og innvandrere flytter inn. Det er med andre ord vanskelig å se hvordan påstanden din om at dette primært handler om gentrifisering skulle ha noe for seg.

Ønsker rike nordmenn å bo blant andre fattige nordmenn uansett hudfarge?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...