Gå til innhold

HBO Nordic nede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HBO Nordic har elendig kvalitet og ikke verdt å betale for

Svart er grått, så alle mørke scener blir bare rot

 

Laster man ned episodene så er svart svart og man får mange flere detaljer

 

Problemet ligger nok hos deg og nettleseren du bruker. Mulig den detekterer feil OS, da jeg tror Apple har forskjellig black levels som standard (16-235), mens Windows bruker 0-255. Husker problemet med å laste ned Apple quicktime trailere var at de alltid hadde feil black levels i Windows siden de var laget for Apple OS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Problemet ligger nok hos deg og nettleseren du bruker. Mulig den detekterer feil OS, da jeg tror Apple har forskjellig black levels som standard (16-235), mens Windows bruker 0-255. Husker problemet med å laste ned Apple quicktime trailere var at de alltid hadde feil black levels i Windows siden de var laget for Apple OS.

 

 

Dette har ingenting med Apple eller OS å gjøre, men at video bruker et annet "begrenset" fargespekter enn Full-RGB (YCbCr). Fargerommet på en typisk blu-ray f.eks er 16-235, noe som gjør at alle andre ledd også må være justert inn etter dette, for å unngå effekter som "utvasket sort", color banding, etc.

 

En fin oppsummering av dette på Kodis forumer. Men altså ingenting med OS å gjøre. Det er bare feil innstillinger eller kalibrering i ett av leddene fra video kilden til skjermen en plass :)

Lenke til kommentar

Jævla dumt tidspunkt å få serverfeil.

Er HBO appen så dårlig? Registrerte meg på HBO forleden, ikke prøvd ennå. Klokken ringte 03.00 i natt men jeg maktet ikke å stå opp.

Heldigvis har jeg gratis måned, men er den dårlig så går jeg tilbake til rar filer og torrent.

 

Det er vel heller det at de fikk serverfeil på grunn av alt trykket på serverne når alle ville se GoT samtidig. Det er nok ikke helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Så episoden uten problemer mellom 6 og 7 idag tidlig på den nye HBO-appen på LG webOS.

Wait, what?

 

Jeg har gleda meg til å endelig få si opp etter sesong 7, men så forteller du meg at de plutselig har fått en app på en plattform som er relevant for meg?

Må sjekke TV'n, den er sikkert ikke tilgjengelig på min modell...

Lenke til kommentar

Game or Thrones er verdens største TV serie, men HBO Nordic er langt i fra verdens største stream leverandør. Det er vel kun et datterselskap av HBO for å dekke de nordiske landene? Uansett. Jeg kan ha et snev med medfølelse for at serverene deres brekker når hele norden bestemmer seg for å stå opp midt på natten/ tidlig på morgenen for å se premieren av sesongen. HBO Nordic mister jo sikkert halve brukerbasen sin når GoT ikke sendes "live" uke etter uke ellers! Ikke såå rart at de ikke drifter unødvendig mange servere ellers (selvom de selvfølgelig burde hatt ekstra kapasitet i denne perioden.)

Sikkert en upopulær mening i et noenlunde krevende marked.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...