Gå til innhold

Min Elsparkesykkel - Analysetråd


Taurean

Anbefalte innlegg

Har trålet nettet lenge nå for å finne den beste elsparkesykkelen til den beste prisen. Hvis noen har gjort grundig forarbeid og har kjøpt og brukt én eller flere forskjellige over tid, settes det pris på om fakta og erfaring deles. Hvis noen har en elsparkesykkel i siktet, så kan de godt spørre her, så skal jeg se om jeg finner noen bedre enn den.

Hovedsaklig er det tre kriterier som er viktig for meg:

1) Den må tåle ca 120-125 kg, siden jeg veier ca 100 kg, og skal bruke denne til blant annet handling og turer til utmark, da er det naturlig å ha ekstra vekt i sekk på rygg.

2) Den bør ikke være for tung, siden jeg planlegger å bruke den til å lettere komme meg til og fra skog og utmark, så innebærer dét at jeg skal bære den på rygg i polstret bag. I og med at det også innebærer ekstra trening, vil jeg ikke torturere meg selv.

3) Demping eller minimum luftfylte slanger i dekk.


Så langt, er dette den billigste og beste jeg har funnet:

https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/e-wheels-e2-elektrisk-sparkesykkel

Pluss er at den er lett (googlet meg frem til ca 12 kg), tåler vektgrense, og er billig. Minus er lav rekkevidde.

Her er en test av den, og en liten sammenligning av noen andre i et lite diagram i midten av artikkelen, blant annet den jeg skriver om under her:

https://www.tek.no/artikler/test-e-wheels-e2s/462554


Hvis jeg skulle bestemt meg for å doble prisen og kjøpe bedre kvalitet, så synes jeg denne ser best ut:

https://www.bydue.no/collections/all/products/var-toppmodell-bydue-2-0?variant=20009045688431

Pluss er generelt alt. Mye sterkere motor, tilsynelatende bedre beskyttet, veldig lang rekkevidde. Minus er åpenbart pris, og også vekt. Å bære på 18 kg ++ vil nok øke styrken i kroppen, men også legge en demper på motivasjonen. Men det tilgjengeliggjør veldig lange og fine turer.


Ut fra hva jeg kan se, har begge syklene luftfylte dekk.


Så da er jeg spent på om noen finner noe bedre!

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg for, og bestilt E-wheels E2S (ca 3800 + frakt ca 250 kr). Finner ingen bedre eller billigere på markedet, noen ganske nærme, men med et par ulemper til forskjell, noen nesten kun estetisk. Har sett noen til salgs på Finn.no, som skriver de er som nye og bare brukt litt, men jeg turte ikke ta sjansen på det. Kan jo være alt mulig som er køddet med på dem.

 

Det er et hårfint valg, for jeg er virkelig bekymret for at jeg som veier mer enn de fleste som bruker disse innretningene, kommer til å forkorte distansen en god del. 20 km kommer nok til å bli 10 km. Så jeg har sendt dem mail og spurt om det er mulig å få kjøpt ekstra batteri som jeg kan ha i sekken og skifte selv. Har ikke fått svar. Vet ikke om jeg tør å kjøpe batteri usett og uprøvd fra andre nettsider. Jeg har dog lest litt om elbanker, så hvis det ser ut som ladeporten kan passe, så burde det vel være mulig å ha med elbanker på tur.

 

Det er synd at den Bydue 2.0 skal være så forbasket tung. Prøvde å løfte noe som veide ca 18 kg her i hjemmet, og det frister virkelig ikke å gå rundt i skogen med så mye på ryggen, gjerne pluss en sekk til full av annet stæsj man gjerne har med på langturer i skog og mark. Dog det er en ekstra positiv med den: Man kan folde inn styret, så den blir lettere å lage en skikkelig polstret bag til, så den igjen blir lettere å få til å ligge tett til ryggen, som gjør den mindre merkbar.

 

Det ser ikke ut som det går å gjøre dette på E2S. Men den igjen har andre klare fordeler, blant annet mekanisk brems foran, som det står regenererer strøm i nedoverbakker når man bruker den. Hvor effektiv denne funksjonen er, aner jeg ikke, men det virker positivt. At den veier 12 kg er også et pluss, dét er noe jeg kan leve med å gå på tur. Men en negativ med dét igjen, er at den blir vrien å lage en passende polstret bag til, og også litt uestetisk og knotete å for eksempel bære med seg inn i et kjøpesenter eller butikk. Jeg har ingen planer om å la denne stå igjen ute på gata når jeg går inn i butikker, med mindre jeg blir overbevist om et skikkelig låsesystem, noe jeg har til gode å finne. Virker som det eneste som skal virke da, er skikkelige kjettinger å binde den fast med, og det virker knotete, tungt og ineffektivt å styre med.

 

Det er ventetid til 5. Mai før de får inn fler, så må også vente i ca 3 uker før jeg får den, noe som er litt kjipt. Men sånn er nå det.

 

Det er jo et pluss at den er under halve prisen. Men vi får se hvordan det blir med dette med batteri og ekstra kjørelengde. Hvis dét er mulig å bestille, så vil det være en klar fordel. Da slipper man å bekymre seg for å kjøre tom det første batteriet, og får utnyttet dét til det fulle før man bytter til det andre.

 

Jeg lurer også på om det finnes piggdekk til dem, så man kan kjøre på is og veldig lett snø, om vinteren.

 

 

Et par nye bekymringsmoment som har dukket opp for meg, er dette med reparasjon og service, og bestilling av nye hjul og slanger. Finner særdeles lite info om dette på nett. Finner noe hjul og slanger, men det virker vanskelig å finne noe som passer direkte til modellen jeg har bestilt. Så jeg regner med jeg må slite godt hvis jeg skal finne det, og også å betale ganske dyre dommer til verksted hvis noe blir utslitt eller ødelagt. Men det blir som det blir. Jeg kommer til å kjøre denne veldig pent, det blir et nytteverktøy og ikke et leketøy som det sikkert er for mange andre. Det er mulig jeg prøver å sette meg inn i, og lære alt om den, så jeg kan bli flink til å reparere, og kanskje begynne service på dem selv som en biinntekt.

 

Så jeg tror jeg kommer med oppdateringer ettersom tiden går, hvis noen er interessert. Andre må gjerne komme med erfaringer her også.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har faktisk kommet frem til et enda litt bedre alternativ, HX X7:

 

https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/hx-x7-el-sparkesykkel-16665

 

Denne skal ha like god motorkraft, litt bedre batteriegenskaper, lufthjul, og 120 kg vektgrense. Den har lettere mulighet for utskifting av batteri, så man kan reise lenger. Den koster dog ca 600 kr ekstra. Ekstra batteri koster antageligvis opp mot 2000 kr, men jeg er villig til å betale det for å holde vekten nede, og det blir likevel billigere enn mange andre lignende elsparkesykler til den prisen (6500 kr).

 

Har oppdaget noen kontroverser, på andre nettsider har jeg funnet annen informasjon, blant annet at motoren er svakere. Er i dialog med dem nå om dette er riktig eller ikke. Har spurt om en haug med spørsmål, så hvis noen lurer på noe angående elsparkesyklene nevnt her, må man bare spørre.

 

Ett annet positiv med denne er at batteriet sitter på styrestammen, og ikke under, som den gjør på E2S. Det er en ganske signifikant faktor, hvis du kjører ned i et lite hull, og slår borti batteriet, sier det seg selv at det er ganske ødeleggende.

 

Den har altså:

 

- Luftfylte hjul, og ikke harde.

- 350 watts motor, hvor de fleste andre i samme prisklasse har 250w.

- 25 km rekkevidde ved optimale forhold, lenger enn de fleste andre i samme prisklasse.

- Batteri: 230WH (36V/6,4AH), noe som er ett hakk lavere enn E2S, men de skrev i mail at det var av bedre kvalitet enn E2S, så det er omtrent det samme.

- Lett mulighet for å skifte batteri (må dog kjøpes) for å doble rekkevidde.

- Batteriet sitter på styret, og ikke undersiden, som øker tryggheten.

- 12.5 kilo vekt, noe som er det lavest i forhold til ytelse som finnes på markedet. Ekstra batteri tipper jeg veier ca 1.5 kg ekstra, totalt 14 kg.

 

Én annen liten detalj, er at bremsehåndtaket er på høyre side, og ikke venstre, noe som kan være en faktor for noen, som kanskje er mest vant og "følt inn" til å bruke høyrehånd til brems. Har lest at på E2S, så skal man presse bremsen -forsiktig- inn for å aktivere motorbremsen (den regenerative bremsen), og dét krever jo en viss følsomhet, og hvis man er mest vant til å bruke høyre hånd, kan det bli en treningssak å bli vant til å bruke venstre til brems. Men dette er jo bare en liten og ubetydelig detalj for de fleste.

 

Etter min mening, den beste elsparkesykkelen på markedet, i forhold til pris. Bydue 2.0 kommer nærme, men da må man betale 10 000 kr, som er 3500 kr mer enn denne med ekstra batteripakke. Den veier også 18 kg.

 

E2S er likevel et veldig godt alternativ. Jeg angrer nesten på at jeg ombestilte. Nå er den også utsolgt, så må vente til sent Juni hvis jeg skulle ombestemme meg igjen, så den er tydeligvis ekstremt populær.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Takk for mye bra info. Ser etter ein el-scooter selv. Var innom sjappa i Vienna og prøvde eit par. Så langt så likte eg Etoow S2 best.
Det er stor forskjell på hjul/demping/akselerasjon og bremsing. Om du har noe muligheit til å prøvekjøre de ulike selv, er det noe eg vil anbefalt på det sterkaste

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for råd, aomt! Skulle gjerne prøvekjørt. Men, jeg tenker som så, at det virker for meg til å være et så høyt press i dette markedet nå, at selv om jeg skulle bli svært misfornøyd, så tror jeg ikke det blir noe problem å selge nesten ubrukt til tilnærmet ny pris. Har skrevet med noen som solgte brukt på Finn.no, selv en tilsynelatende éngangsbrukt E2S som jeg hadde lyst på til 3000 kr (900 lavere enn nypris). Angrer på at jeg ikke kjøpte den, men når man kjøper brukt, vet man aldri om noe er fikla med eller ødelagt, og man har vel ingen bytterett? Så jeg tok ikke sjansen. Hvis noe skulle være skadet og skjult, så må jeg likevel betale for reparasjon.

 

 

Uansett, så har jeg fått svar rundt dette med HX X7 og motstridende informasjon: Jeg ble opplyst om at når de bestiller kvantum fra fabrikat, så kan de bestemme litt detaljer rundt ytelse og egenskap, selv om det er et merkenavn. Så derfor stemmer informasjonen på siden deres og andre utsalgssteder kan ha andre egenskaper. Dét er gledelig. Da opprettholder jeg foreløpig min mening om at HX X7 per dagens dato er den beste elsparkesykkelen til prisnivået (4500 + ca 2000 for ekstra batteri). Vil man ha noe bedre med mer fart og rekkevidde, må man opp til 10 000 kr+, og da blir de tyngre og mer klonkete, men antageligvis også litt mer durable, tåler mer før de krever reparasjon.

Lenke til kommentar

Snublet over en annonse til Classywalk Classywalk S200 på Finn.no.

 

https://stayclassy.no/products/classywalk-s200-elektrisk-sparkesykkel

 

Originalpris er 4500, men der den er satt ned til 3000. Jeg ser den har fått mange gode anmeldelser. Og den har ganske gode egenskaper i forhold til de andre jeg har skrevet om i tråden her.

 

Men jeg leser i annonsen på finn at den "Skulle klare 125 kg i opptil 14 graders helling, men klarer ikke 90 kg i 7 grader engang".

 

Dette bekymrer meg litt, som veier 100 kg og har tenkt å dra med meg 10-15 kg på ryggen på tur ^^ Så dette er jeg spent på hvordan X7 takler.

 

Og leser i spesifikasjonene, at den har litt svakere batteriegenskaper, og med de egenskapene har den lavere toppfart (dog innenfor det lovlige, 22 km/t), og lavere rekkevidde enn de andre nevnt i tråden.

 

Men: Man kan nå få kjøpt bedre batteri, til 2000 kr ekstra, som visstnok skal bringe den opp nærmere nivået til HX X7 og E2S. Da blir totalprisen med dagens rabatt 5000 kr, noe som er litt dyrere enn de to nevnte (henholdsvis 4500 og 3800).

 

Dette skriver jeg dog uten å ha prøvd noen enda. Neste uke vil jeg oppdatere med erfaring.

 

Det er sprøtt hvordan slike små forskjeller gir uttelling av totalopplevelse hos kunder. Og jeg synes folk burde være flinkere til å være spesifikke i anmeldelser. De koster jo noen lapper, disse kjøretøyene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjøpt noe eller bare frister det? (Du skriver over her at du hadde bestilt en E2S).
Falt selv for fristelsen og bestilte en Xiamio M365 fra ewheels siden den var nedsatt og etter en del "gogling" og "tubing" så virket den lovende.
Fikk den i forrige uke og jeg kan bare si at dette er nokså ubrukelige greier for en som ikke er en liten dverg/lettvekter dersom du (som meg) bor på ett sted med mye bratte bakker.

 

OK.

Jeg er "kravstor" og er vant til tohjulinger som gjør godt over 100 på 1ste på ett hjul, men at det går så trått det var skuffende.

Må hjelpe til med å sparke såsnart det blir litt helning oppover og det er for dårlig.
På flata så gjør den jo glatt 25km/t++ men det er da ikke så fantastisk.

 

Så denne blir nok gitt bort til en i familien som ikke veier 100kg++ med klær og ryggsekk.

:)

Lenke til kommentar

Bestilte først E2S, men et par faktorer gjorde at jeg byttet til HX X7. Skulle egentlig fått den i dag, men ble vel forsinket, så mulig det blir i morgen eller mandag, da.

 

Hvis du er vant til motorsykkel og slikt, så blir det nok lett en annerledes opplevelse. For min del er det nok å slippe å sykle lange strekninger, og få gratis nedoverbakker. Vil ikke bry meg om jeg må gå opp noen bakker eller hjelpe til i slake oppoverbakker. Jeg skal også mest bruke den på gangstier og så klart fortau.

 

Takk for at du deler erfaring! Jeg blir litt skremt da, håper ikke jeg blir veldig skuffet ^^ Har sett noen videoer på Youtube av noen med 500 watts motorkraft, dobbelt av hva din har, og de ser ut til å gå veldig lett med voksen person. Får lyst til å

 

Vi kan sammenligne litt statistikk (søk opp på e-wheels' hjemmeside):

Xiaomi:

Pris: 4500
Rated motor power: 250W
Battery pack power: 36V, 7.8 ah = 280Wh
Maximum speed: 25km/h ( common mode ), 18km/h ( energy-saving mode )
Cruising distance: 30km
Max load: 100kg
Net weight: 12.5kg



E2S:
https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/e-wheels-e2-elektrisk-sparkesykkel?gclid=CjwKCAjwza_mBRBTEiwASDWVvtU717QNQ5q1PZDDj3AzLNrwKD3TKQn46xOJsuSjPHupdCRYRsZi5xoCjtkQAvD_BwE
Pris: 3900
350 watt nominell motor, 700watt max
36V Li-Ion batteri med 7,8 Ah strøm (280wh)
Maks hastighet: 20kmt med sperre, 30kmt uten sperre
Rekkevidde opptil 20 km
maks vekt på 125 kg
Vekt: Ca 12.5 kg


HX X7:
https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/hx-x7-el-sparkesykkel-16665
Pris 4500
Motor: 350W nominell/700 max effekt
Batteri: Panasonic 230WH (36V/6,4AH) / 460WH ved kjøp av ekstra batteri (2x230wh)
Topphastighet: 30km/t, 20km/t med sperre
Rekkevidde: Opptil 25km / opptil 50km (2x batteri)
Vektgrense: 120 kg (Fikk bekreftet på mail)
Vekt: 12,5KG


Så det er ikke store forskjellene. Den største forskjellen er motorkraften på 350 watt. Dét er jo 40% sterkere enn 250. Så jeg får lyst til å be deg selge den du har på Finn til et lite tap og kjøpe en med litt sterkere motor. Om du ikke har tenkt å bære den som jeg skal, så får jeg lyst til å be deg prøve en med 500 watts motor. Den blir tyngre, men jeg tror nok de er mye sterkere å kjøre med.

 

 

Var like før jeg bestilte denne:

 

https://bydue.no/collections/all/products/var-toppmodell-bydue-2-0#info-21ah

 

 

Nå ser jeg at e-wheels har fått inn modell som ligner, men mangler en del statistikk, så vet ikke vektgrense, vekt og et par andre ting. Men den ser bra ut til prisen:

 

https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/momas-s2-elektrisk-sparkesykkel-45kmt-1

 

 

Denne fra Classywalk er også et veldig godt alternativ, jeg antar den beste av disse tre for voksne for oss på 100 kg+. Hadde det ikke vært for 18 kg vekt, hadde jeg nok valgt den. Men bestillingstid frem til 10. Juli da. 150 kg vektgrense og 800 watts motor. Nå ser jeg ikke om dette er nominell eller max effekt, jeg tipper det er max, noe som ikke gjør den så mye sterkere enn E2S eller X7. Men batteriet ser mye sterkere ut.

 

https://stayclassy.no/collections/elektrisk-sparkesykkel/products/classywalk-s350-elektrisk-sparkesykkel-svart?variant=27871535595603

Lenke til kommentar

Voldsomt god jobb du har gjort her ?.

 

Var selvsagt treg med bestilling og nå har prisene gått opp igjen.

 

Ser det er et aktivt forum i Sverige.

https://swedroid.se/forum/forums/elektriska-fordon.580/

 

Gjennomgående ser det ut til at langt flere er fornøyde med en orginal Xiaomi enn med f.eks. NetOnNet sin Xiaomi klone Andersson 3000/3100.

 

Etter å ha lest dette har jeg konkludert med at jeg kjøper en orginal, til tross for bedre spesifikasjoner på papiret på andre. Kanskje urettferdig mot e-wheels men Stayclassy stoler jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Voldsomt god jobb du har gjort her .

Var selvsagt treg med bestilling og nå har prisene gått opp igjen.

Ser det er et aktivt forum i Sverige.

https://swedroid.se/forum/forums/elektriska-fordon.580/

Gjennomgående ser det ut til at langt flere er fornøyde med en orginal Xiaomi enn med f.eks. NetOnNet sin Xiaomi klone Andersson 3000/3100.

Etter å ha lest dette har jeg konkludert med at jeg kjøper en orginal, til tross for bedre spesifikasjoner på papiret på andre. Kanskje urettferdig mot e-wheels men Stayclassy stoler jeg ikke på.

Hvorfor stoler du ikke på dem?

 

Takk for lenke til forum! Kanskje jeg slår meg litt løs der.

 

Bare oppfordrer deg til å kjøpe en med 350 watts motor i stedet for ^^ Men du bestemmer selvsagt selv ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte en brukt e-wheels E1 nettopp for å teste, min "svoger" har en heftig bydue eller hva de heter. Den er milevis forran, men ganske fornøyd med det lille jeg har kjørt E1'en. Den har dog kun motorbrems, og det er ikke helt bra.. 

 

skal dog kun brukes å farte rundt på jobb da vi har litt forskjellige bygg vi bruker, de fleste der har "vanlige" sparkesykler, så det som en god unnskyldning til å kjøpe en elektrisk. 

 

Fikk ganske gode skussmål i TU, derfor ble det innkjøp av den for test. Muligens jeg går for en M365 etterhvert, hadde vært fint med bedre bremser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke la deg lure av specs.
Tek testet (nesten) alle de aktuelle sparkesyklene du (trådstarter) har vurdert.
Xiamio yter i praksis likt eller bedre enn modeller med "mer" ytelse.
250w er jo kontinuerlig effekt. Xiamio yter mer enn det i korte perioder.
Og tek/egen test viser at i motbakke er alle disse "direct drive" leketøyene ikke mye å rope hurra for. (dersom du som meg ikke er i fluevektklassen) :D

Lenke til kommentar

Kjøpte en brukt e-wheels E1 nettopp for å teste, min "svoger" har en heftig bydue eller hva de heter. Den er milevis forran, men ganske fornøyd med det lille jeg har kjørt E1'en. Den har dog kun motorbrems, og det er ikke helt bra.. 

 

skal dog kun brukes å farte rundt på jobb da vi har litt forskjellige bygg vi bruker, de fleste der har "vanlige" sparkesykler, så det som en god unnskyldning til å kjøpe en elektrisk. 

 

Fikk ganske gode skussmål i TU, derfor ble det innkjøp av den for test. Muligens jeg går for en M365 etterhvert, hadde vært fint med bedre bremser. 

 

Jøss, kun motorbrems. Ja, skjønner den er vrien. Men i et kjent miljø som du nevner, så tipper jeg det burde være nok, så lenge du kan se langt nok frem til å beregne å stanse i tide, og ikke det er noen krysskorridorer hvor folk kan komme gående, og andre overraskende faktorer som dører osv.

 

 

 

Ikke la deg lure av specs.

Tek testet (nesten) alle de aktuelle sparkesyklene du (trådstarter) har vurdert.

Xiamio yter i praksis likt eller bedre enn modeller med "mer" ytelse.

250w er jo kontinuerlig effekt. Xiamio yter mer enn det i korte perioder.

Og tek/egen test viser at i motbakke er alle disse "direct drive" leketøyene ikke mye å rope hurra for. (dersom du som meg ikke er i fluevektklassen) :D

 

Hvorfor skal ikke egenskaper telle? Jeg vil vel tro at de teller en del? 350 watt mot 250 watt, det er en 40% økning og burde vel ha -noe- å si? ^^ Det står nominell og max effekt på alle produkter.

 

Har skrevet post i erfaringstråden nå:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1845468&do=findComment&comment=24901627

 

og jeg er nok enig i at i litt mer enn slake motbakker kan man ikke forvente å få gratis heis. Man må hjelpe til litt. Men gjør man dét, så drar den langt på sparkene og hjelper godt til. Og når man får slake oppoverbakker, alle rette sletter og nedoverbakker gratis, er det for meg en enkel sak å velge.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har M365 selv. 250W motor er greit på flat mark, men i litt oppoverbakke så går det treeeeegt. Selv bor jeg nord for Sinsen og jobber på Majorstua - det er 6.5 km til jobb og jeg bruker i underkant av 20 minutter på den turen. Da har jeg mellom 70% og 75% batteri igjen. Hvis jeg ikke lader på jobb har jeg mellom 20% og 30% batteri når jeg er hjemme. Merk at når batterikapasiteten synker under 50% så mister man mye futt i motoren. Jeg veier ca 90 kg med klær på.

 

Jeg ville vektlagt stort batteri og kraftig motor. Det kanskje koster litt (jeg vet ikke hva som er tilgjengelig på markedet) og vanskelig å finne noen med mer enn 250/350W motor som er lovlig å bruke? Går den over 20 km/t +/- 10% så er den ulovlig uansett om du "kan sperre den" på 20 km/t, mener jeg.

 

Skulle jeg kjøpt ny elsparkesykkel i dag, hadde jeg nok gått for Xiaomi Mi M365 Pro.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Jeg har M365 selv. 250W motor er greit på flat mark, men i litt oppoverbakke så går det treeeeegt. Selv bor jeg nord for Sinsen og jobber på Majorstua - det er 6.5 km til jobb og jeg bruker i underkant av 20 minutter på den turen. Da har jeg mellom 70% og 75% batteri igjen. Hvis jeg ikke lader på jobb har jeg mellom 20% og 30% batteri når jeg er hjemme. Merk at når batterikapasiteten synker under 50% så mister man mye futt i motoren. Jeg veier ca 90 kg med klær på.

 

Jeg ville vektlagt stort batteri og kraftig motor. Det kanskje koster litt (jeg vet ikke hva som er tilgjengelig på markedet) og vanskelig å finne noen med mer enn 250/350W motor som er lovlig å bruke? Går den over 20 km/t +/- 10% så er den ulovlig uansett om du "kan sperre den" på 20 km/t, mener jeg.

 

Skulle jeg kjøpt ny elsparkesykkel i dag, hadde jeg nok gått for Xiaomi Mi M365 Pro.

Har du prøvd å oppgradere FW? Skal bli bedre på bakker!

 

Bestilte m365 i går selv, har en E-wheels e1 fra før og den er helt håpløs i bakker.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor skal ikke egenskaper telle? Jeg vil vel tro at de teller en del? 350 watt mot 250 watt, det er en 40% økning og burde vel ha -noe- å si? ^^ Det står nominell og max effekt på alle produkter.

 

Har skrevet post i erfaringstråden nå:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1845468&do=findComment&comment=24901627

 

og jeg er nok enig i at i litt mer enn slake motbakker kan man ikke forvente å få gratis heis. Man må hjelpe til litt. Men gjør man dét, så drar den langt på sparkene og hjelper godt til. Og når man får slake oppoverbakker, alle rette sletter og nedoverbakker gratis, er det for meg en enkel sak å velge.

 

Jeg skrev specs og det er ikke nødvendigvis det samme som "egenskaper".

 

Antall watt (specs) er ett tall som sier noe om hva selger påstår motoren kan yte.

 

Det må testes om dette er reelt og ved hvilket (motor)turtall dette gjelder.

 

Det er også slik at på disse elmotorene på sparke/el-sykler så sitter det en controller som sammen med BMS (batteri) styrer hvor mye Amps (kraft) motoren kan levere kortvarig (sekunder/minutter) vs kontinuerlig.

Dette må du neste teste/oppleve for å skjønne hva jeg prøver å forklare :)

 

Les litt om dette fra en som virkelig er ekspert

 

Ellers vil jeg si jeg setter pris på din inngående sjekk/test av elsparkesykkel.

Stemmer bra med min erfaring, og jeg ser at jeg nok er litt "kravstor".

Og at en überulovlig sparkesykkel med 65km/t++ toppfart er det jeg "må" ha. :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...