Gå til innhold

TEST: Apple Airpods 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel en grunn til at Apple Store satte ned prisen på BeatsX igår? Det er vell de nye beatsX 2 som skal ta opp kampen om gromlyden men B&O og Sennheizer. Når Powerbeats Pro kommer noen uker etter AirPods 2 er det forhåpninger om at BeatsX2 kommer noen uker etter Powerbeats Pro! Jeg vil se dem før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gå for! Powerbeats og solbriller er ikke veldig fint, å litt for dårlig lyd i AirPods.

Lenke til kommentar

Mange jeg kjenner synes disse dingsene ser utrolig teite ut i bruk. Når AirPods brukes av journalister på TV føler jeg de mister noe av troverdigheten. Når store fotballag kommer ut av spillerbussen, og 90% har disse i ørene ser det ut som du er med i et dataspill. Mitt råd er å lage de i sort i stedet for "selvlysende" hvitt. Det ville hjulpet bittelitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Alt i alt er Airpods veldig behagelige å lytte til, og vi vil tro dette er lyd som faller i smak hos folk flest, selv om den kanskje ikke har potensialet til å gi frysninger nedover ryggen på samme måte som for eksempel Sennheisers Momentum True Wireless eller Bang & Olufsen Beoplay E8 kan. Den sammenlikningen er samtidig litt urettferdig, da både Sennheiserne og B&O-ene koster nesten det dobbelte av hva Airpods gjør."

 

Tja. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Førstegenerasjons B&O Beoplay E8 koster for øyeblikket 1972kr ifølge Prisjakt. Knapt "nesten det dobbelte" av AirPods 2 som ligger til 1790kr. 2290kr om man ønsker ladeetui for trådløs lading. Lydkvaliteten på E8 og E8 2.0 er identisk ettersom det er den eksakt samme ørepluggen med et oppgradert ladeetui, så prisen på 2.0 blir irrelevant i denne sammenhengen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mulig det er meg som er ute av moten, men disse ser ufattelig teite ut. Har aldri vært fan av Apple, men det meste de lager ellers ser i det minste greit ut. Men, de kan tydeligvis lage hva som helst, og folk hiver seg hiver seg over det og til og med overbeviser seg og hverandre om at det ser bra okke som. Så da har jeg vel svart på det jeg startet med, jeg er vel ute av moten... Bare synd en del av konkurrentene hermer etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mine AirPods (1. gen.) er et at de beste kjøpene jeg har gjort de siste årene. Har hatt mine siden de ble lansert. Det er utrolig god lyd, de faller ikke ut av øret, har lang batteritid og "bare funker" slik det oftest er med Apple-produkter.

 

Bruker de på Windows 10 over Bluetooth også.

 

De som fortsatt bruker headset/plugger med kabel vet virkelig ikke hva de går glipp av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mine AirPods (1. gen.) er et at de beste kjøpene jeg har gjort de siste årene. Har hatt mine siden de ble lansert. Det er utrolig god lyd, de faller ikke ut av øret, har lang batteritid og "bare funker" slik det oftest er med Apple-produkter.

 

Bruker de på Windows 10 over Bluetooth også.

 

De som fortsatt bruker headset/plugger med kabel vet virkelig ikke hva de går glipp av.

 

Etter å ha eid flere apple produkter, vet jeg det iallefall bare er svada. Morro at enkelte faktisk tror det :)

 

Og hva går man glipp av når man bruker headphones med kabel? Bedre lyd? Bruker selv begge deler til hvert sitt bruk. Sitter ikke hjemme å bruker bluetooth-headphones når jeg spiller en ny LP eller CD for å si det på den måten :)

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha eid flere apple produkter, vet jeg det iallefall bare er svada. Morro at enkelte faktisk tror det :)

Det er ikke noe jeg tror, men det er min personlige erfaring med de prduktene jeg har/har hatt :)

 

Til info så bruker jeg både Windows, Linux og Android i tillegg så jeg er langt ifra noen fanboy

Endret av TMB
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Etter å ha eid flere apple produkter, vet jeg det iallefall bare er svada. Morro at enkelte faktisk tror det :)

 

Etter å ha eid diverse Apple-produkter i 10-15 år så er jeg helt med på at "det bare funker", for det gjør det som regel alltid med Apple. Det skal de ha.

Jeg går i mitt 32. år med Apple. Det må ha en grunn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Airpods i toppen? Er dere totalt sinnsyke?

Mtp pris, design, valgmuligheter, eksklusivitet, eksklusive funksjoner og løsninger samt lydkvalitet er Airpods ikke bare et helt middels produkt, det fremstår som et lite attraktivt produkt. De fleste tester sliter med å finne årsaken til å slippe en ny generasjon bortsett fra å melke kunder, trådløs lading bør vært tilstede på første generasjon bare for å ha nevnt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Airpods i toppen? Er dere totalt sinnsyke?

Mtp pris, design, valgmuligheter, eksklusivitet, eksklusive funksjoner og løsninger samt lydkvalitet er Airpods ikke bare et helt middels produkt, det fremstår som et lite attraktivt produkt. De fleste tester sliter med å finne årsaken til å slippe en ny generasjon bortsett fra å melke kunder, trådløs lading bør vært tilstede på første generasjon bare for å ha nevnt det.

 

Hvilke eksklusive funksjoner og løsninger hadde andre som var bedre enn AirPods sine?

 

Få eller ingen var/er i nærheten av totalt over 20 timers bruk, jeg vet ikke om noen som stoppet/pauser avspilling straks man tok en ut av øret.

Jeg vet heller ikke om noen andre som nærmest automatisk koblet seg både til Apple Watch, iPad, Mac uten mye styr.

Mulig trådløs lading var på plass hos konkurrenter for tre år siden, de andre funksjonene jeg har nevnt var det definitivt ikke.

 

Så kom igjen, du som ikke er sinnsyk, fortell hvilke du sikter til som er så eksklusive, har mer funksjonalitet, bedre lyd, etc etc, og som i tillegg er billigere?

Du har tydeligvis testet alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke eksklusive funksjoner og løsninger hadde andre som var bedre enn AirPods sine?

 

Få eller ingen var/er i nærheten av totalt over 20 timers bruk, jeg vet ikke om noen som stoppet/pauser avspilling straks man tok en ut av øret.

Jeg vet heller ikke om noen andre som nærmest automatisk koblet seg både til Apple Watch, iPad, Mac uten mye styr.

Mulig trådløs lading var på plass hos konkurrenter for tre år siden, de andre funksjonene jeg har nevnt var det definitivt ikke.

 

Så kom igjen, du som ikke er sinnsyk, fortell hvilke du sikter til som er så eksklusive, har mer funksjonalitet, bedre lyd, etc etc, og som i tillegg er billigere?

Du har tydeligvis testet alle.

 

Mine Jabra Active Elite 65t stopper/pauser avspilling automatisk når jeg fjerner dem fra øret og starter når jeg døtter dem inn igjen. De kobler seg også på det meste uten problemer. Det tar ikke mange sekunder for dem å koble seg på mobil straks man tar dem ut av etuiet. De har også ambient noise reduction, etc, etc. Og man kan kontrollere volum, spoling, etc, etc. rett på pluggene.

Batteritiden er ganske så bra. 5-6 timer med støy kansellering på og nye 10 timer i etuiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det AirPods «mangler» da? Noe sier meg at du ikke har prøvd disse i noen dager, men egentlig bare pisser på alt av Apple-produkter :p

Har første generasjon og hadde andre generasjon i fire dager før jeg skjønte galskapen og returnerte dem.

De mangler for det første god lydkvalitet, de mangler også ip-grad, de mangler fordeler som forsvarer pris og de mangler en grei måte å styre ting på.

Jeg liker godt Airpod, men at disse i 2019 hører til i toppen med sine klare mangler og mangel på fordeler er en sinnsyk påstand å komme med. At Apple lanserer disse som en ny Airpod er også helt totalt meningsløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...