Gå til innhold

Er 100% trådløse propper verdt det til trening? Hvilke eventuelt? Jabra?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg springer mer enn tidligere og kommer sannsynligvis til å fortsette med det. Ser nå gleden av musikk på øret, men er ikke 100 % fornøyd med mine JBL Reflect Mini BT. De er jo trådløse, men har en kabel som jeg synes er litt knotete. I tillegg dårlig batteritid.

 

I-landsproblematikk hos folk som har litt for mye penger, trolig. 

 

Uansett, jeg sikler litt på å kjøpe meg 100% trådløse propper. Noen erfaringer her? Er det verdt pengene? Ser litt ulike kommentarer i diverse kommentarfelt og tester. 

 

Så vidt jeg kan se er det Jabra Elite Active 65 T som kommer best ut i de fleste tester.

 

Har ikke hastverk med å kjøpe, så mulig jeg ser det an litt, men tar gjerne i mot innspill og erfaringer her. :)

 

Duke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har iPhone 7 (tror jeg). :)

 

Da ville jeg hatt bittelitt is i magen og venter på reviews av de nye Powerbeats Pro. Grunnen er fordi du har iPhone, og du vil da kunne nyte fordelen av å ha den H1-chippen i proppene. De gamle var svært gode, så tipper de nye er minst like gode :)

 

Hvis du ikke bryr deg om det, så er Jaybird også svært gode. Jeg har hatt X2 og X3 selv, og vært veldig fornøyd med de - men de er ikke 100% trådløse

 

Her er noen flere du kan kikke på:

 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ville jeg hatt bittelitt is i magen og venter på reviews av de nye Powerbeats Pro. Grunnen er fordi du har iPhone, og du vil da kunne nyte fordelen av å ha den H1-chippen i proppene. De gamle var svært gode, så tipper de nye er minst like gode :)

 

Hvis du ikke bryr deg om det, så er Jaybird også svært gode. Jeg har hatt X2 og X3 selv, og vært veldig fornøyd med de - men de er ikke 100% trådløse

 

Takk for tips! :) 

 

Jeg sitter litt på gjerdet uansett fordi jeg har jo alt JBL Reflect Mini BT som jo er nesten trådløse og ligner vel ganske mye på Jaybird X2? 

 

PowerBeats Pro ser ut til å være rimelig dyre?

 

Jeg tenker egentlig litt budsjett siden jeg alt har propper. Hører derfor gjerne fra folk som har testet "nesten" trådløst ala Jaybird/JBL Reflect vs 100 % trådløse propper.

 

Lydkvalitet er heller ikke det viktigste for min del. Man løper jo. Det som er viktig er at de sitter godt og så er det jo et pluss om batteritiden er god. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tester nå ut Elite Sport fra Jabra. So far so good, men tragisk at ladeetuiet bruker mikro-USB og ikke C. Men ellers? Bra lyd. Sitter veldig bra. Tåler vann. Gode greier :D

 

Kult! :) 

 

Tester? Det vil si at du har kjøpt de...?

 

Var jo disse jeg siklet på, men ser jo nå at mange skriver at de jeg nevnte fra Bose er overlegne Jabra sine. 

 

Har du tilfeldigvis testet semi-trådløse? Dvs. bøyler/løs kabel? 

 

Er jo dette jeg har nå (JBL) og de fungerer jo greit. Derfor usikker på om det er verdt merkostnaden akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Heilt trådlause øyrepropper til sportsbruk er ikkje for alle, det kjem litt ann på dine øyrekanalar og tilpassingsmuligheitene på øyreprppane.

 

Enkelte får problem med at proppane løsner fordi dei ikkje sitt godt nok i øyret, då er det litt enklare med øyrepropper med tråd sidan dei då blir hengande rundt halsen om dei skulle løsne.

Lenke til kommentar

Var jo disse jeg siklet på, men ser jo nå at mange skriver at de jeg nevnte fra Bose er overlegne Jabra sine. 

 

Har du tilfeldigvis testet semi-trådløse? Dvs. bøyler/løs kabel? 

 

Kjøpt de, siden mine Jaybird X3 ble ødelagt. Så ja, testet de som er semi-trådløse. Jeg liker de ikke, for av én eller annen grunn *må* den kabelen være et slags problem. For enten så klistrer den seg på huden når du er svett, tar tak i klærne dine, legger seg bak hodet ditt når du kjører benkpress, kontrollen "drar" i ørepluggen på den siden den sitter, lager "gnisse-lyder" som forplanter seg til ørepluggen. Så for meg så syns jeg true wireless er overlegent. Ja, man kan miste de, men for meg så sitter de fra Jabra som støpt i øret, særlig om jeg bruker Comply-pluggene

 

Hvorfor er Bose sine overlegne Jabra sine? 

Lenke til kommentar

Kjøpt de, siden mine Jaybird X3 ble ødelagt. Så ja, testet de som er semi-trådløse. Jeg liker de ikke, for av én eller annen grunn *må* den kabelen være et slags problem. For enten så klistrer den seg på huden når du er svett, tar tak i klærne dine, legger seg bak hodet ditt når du kjører benkpress, kontrollen "drar" i ørepluggen på den siden den sitter, lager "gnisse-lyder" som forplanter seg til ørepluggen. Så for meg så syns jeg true wireless er overlegent. Ja, man kan miste de, men for meg så sitter de fra Jabra som støpt i øret, særlig om jeg bruker Comply-pluggene

 

Hvorfor er Bose sine overlegne Jabra sine? 

 

 

Takk for svar! :) JayBird og mine JBL er ganske like, så da vil det kanskje være verdt det. 

 

Nei, det vet ikke jeg annet enn at jeg leste noen anmeldelser av Bose hvor det ble poengtert at de var bedre enn Jabra.

 

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/handsfree-og-hodetelefoner-med-mikrofon/SOUNDSPORTFBK/bose-soundsport-free-helt-tradlose-hodetlf-sort?&scid=SEM6283&gclid=EAIaIQobChMIhdDOvr3y4QIVA8YYCh0LRQpHEAQYASABEgJgJPD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Jeg kjøpte først jabra elite sport til bruk på trening men synes det var veldig ubehagelig, knotete navigering knapper, veldig dårlig på bakgrunnstøy å valgte derfor å prøve Bose Soundsport free å er kjempefornøyd med dette. Behagelig i øre, sitter som støpt, bra navigerings knapper, grei app, god lyd å ikke unødvendig dill som pulsmåler som på jabra elite. Det eneste jeg likte bedre på Jabra var at de var mer kompakt.

 

 

Har hatt disse i to uker nå og har brukt dem daglig. Sammenligner dem underveis med Jabra Sport Elite (som Bose skal erstatte):

Lyd: veldig gode. Har ikke lekt mye med EQ eller andre innstillinger, men for et bluetooth-headset helt uten kabler låter dette ufattelig bra. Jeg hadde samme oppfatning om Jabra Elite da jeg fikk dem, men Bose hever nivået. Det er på ingen måte hifi (kan her sammenligne med diverse Shure-headset jeg bruker til andre formål), men som hverdags/treningsheadset er de veldig gode. Tydelig bass og god trykk i lydbildet, men samtidig ikke overflødig eller komprimert.

Passform: i motsetning til Jabra Elite er disse veldig komfortable. De veier noe mer enn hva jeg har prøvd tidligere, men dersom du benytter riktig "Stay-Hear"-tupper på pluggene merker du ikke noe til vekten. På løpeturer er vekten heller ikke et problem, noe jeg fryktet i forkant. Jabraene er til sammenligning veldig stive og ikke veldig komfortable i lengden, men sitter selvsagt veldig godt.

 

Lenke til kommentar

Da blir det i grunn opp til deg selv å prøve de. Jeg kan ikke forsvare verken den ene eller andre, om du bare kontrer med at "andre er uenige" da øreplugger er SVÆRT forskjellige fra person til person pga hvordan folk er .. født, rett og slett. Så du løser ikke ditt eget dilemma akkurat. Kjøp de du vil ha, du blir sikkert fornøyd :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Da blir det i grunn opp til deg selv å prøve de. Jeg kan ikke forsvare verken den ene eller andre, om du bare kontrer med at "andre er uenige" da øreplugger er SVÆRT forskjellige fra person til person pga hvordan folk er .. født, rett og slett. Så du løser ikke ditt eget dilemma akkurat. Kjøp de du vil ha, du blir sikkert fornøyd :)

Sant det. Var rimelig mye variasjon i anmeldelser/komfort når jeg bestemte meg for min JBL vs Jaybird også husker jeg. Men man får vel ikke testet i butikk uansett? Eller? 

 

Nå har El-Kjøp trukket sitt tilbud og er tilbake på normalpris, så jeg avventer nok litt inntil videre da jeg har hatt latterlig mange andre utgifter denne måneden. :p 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Et lite spørsmål som er litt OT, men er ikke vits å opprette ny tråd om det: sitter slike trådløse propper godt i øret? Jeg synes det er irriterende når propper som er koblet til kabel detter ut.. Med trådløs så blir det jo ekstra vanskelig, eller gjør det det? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...