Gå til innhold

– Steam drepte PC-spilling


Anbefalte innlegg

Og hvorfor skal vi kunder hoppe i taket over at en butikk og utviklere konspirerer for å låse kundene til en mindreverdig plattform for at de selv skal tjene mer penger?

 

Et spill som koster 30 dollar på steam koster fortsatt 30 dollar (eller mer) på Epic. Du får bare et mindreverdig produkt, siden du ikke får family sharing fra steam eller DRM fritt fra GOG og en haug andre ting. ..Hurra?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Var engang en kar som var drittlei alle drittmennesker I Tyskland og, og ville lage et land der bare de gode menneskene fikk være med..

 

Din skatt, er mitt søppel. Ditt søppel, er min skatt osv...

 

Early access på steam gir endel drit, men engang i blant finner man juvelen man aldri hadde funnet og.

Første gang jeg har sett Godwin's law I denne sammenhengen.

 

Er du stolt av å sammenligne menneskers lidelser og folkemord med spillkjøp?

Lenke til kommentar

En kan selvfølgelig selge spillet sitt billigere enn på steam. De etterspør bare at du også selger spillet til den nedsatte prisen på steam også.

 

Men da selger man jo ikke lengre spillet sitt billigere enn på Steam. Eller tolker jeg deg feil?

Det jeg ville fram til var at man kan ikke ta 150 kr for spillet sitt på Epic Store, og 200 kr på Steam. Gitt at det ikke er et salg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men da selger man jo ikke lengre spillet sitt billigere enn på Steam. Eller tolker jeg deg feil?

Det jeg ville fram til var at man kan ikke ta 150 kr for spillet sitt på Epic Store, og 200 kr på Steam. Gitt at det ikke er et salg

Jo... for det er en helt annen plattform. Det som menes her er at nøkler som genereres og aktiveres på steam, ikke kan selges billigere enn det å kjøpe spillet direkte fra steam. Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du da gir det tommel opp, men samtidig ikke mener monopol er kuren, så motsier du langt på vei deg selv.

 

Du legger ord i munnen på meg. At Epic prøver å stifte monopol er din påstand og vitterlig usant. Monopol er ikke kuren mot plattformeksklusive spill, og Epic sin plattformeksklusivitet har lite med opptrappende markedskonkurranse å gjøre, bortsett fra at utgivere nå har legitime alternativer til Steam.

Lenke til kommentar

Men da selger man jo ikke lengre spillet sitt billigere enn på Steam. Eller tolker jeg deg feil?

Det jeg ville fram til var at man kan ikke ta 150 kr for spillet sitt på Epic Store, og 200 kr på Steam. Gitt at det ikke er et salg

 

Det står vel ikke noe om det? Man selger ikke steam keys på Epic Store. Så info fra Steamworks linken om Steam Keys er ikke aktuel

 

 

We ask you to treat Steam customers no worse than customers buying Steam keys outside of Steam.

Egen heving.

 

Har prøvd å sjekke litt rundt, og ikke funnet noe om å selge direkte (eller andre tjenester) samtidig som man selger gjennom steam/steam keys. Så gjerne link om du finner noe konkret på det.

 

edit: Ooops, ser noen var raskere enn meg til å svare

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Division 2 og Anno 1800 er for så vidt også i salg på Uplay, og et kjøp via Epic tvinger deg fortsatt til å bruke Uplay. Virker litt redundant i dette tilfellet. Uplay gir i alle fall 20% rabatt på hele handlekurven hvis du bruker 100 Ubipoints(?) som man får av å spille spillene deres.

 

Er vel kanskje mest at man ikke kan ha dem i steam library, og bruke sosiale funksjoner der.

Lenke til kommentar

Jo... for det er en helt annet plattform. Det som menes her er at nøkler som genereres og aktiveres på steam, ikke kan selges billigere enn det å kjøpe spillet direkte fra steam.

 

 

Det står vel ikke noe om det? Man selger ikke steam keys på Epic Store. Så info fra Steamworks linken om Steam Keys er ikke aktuel

 

Egen heving.

 

Har prøvd å sjekke litt rundt, og ikke funnet noe om å selge direkte (eller andre tjenester) samtidig som man selger gjennom steam/steam keys. Så gjerne link om du finner noe konkret på det.

 

edit: Ooops, ser noen var raskere enn meg til å svare

 

Skjønner. Her var jeg litt korttenkt ja  :blush:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke se at det er noe lavere priser på Epic enn på Steam eller hos Ubisoft osv akkurat samme prisene omtrent, så cdkeys og G2A er vel der man bør kjøpe spillene hvis man vill ha det billigst mulig! Man får også 20% rabatt hos Ubisoft for Ubisoft coins eller hva det heter!

Du bør så absolutt kjøpe fra G2A visst du føler for å donere penger til svindlere. Kjøpte Windows 10 key derfra før jeg oppdaget at G2A bare er juks. Fikk heldigvis stoppet betalingen når jeg kontaktet banken etter å ha fått en fake nøkkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noko av det mest lavpanna eg har lese på lenge fra Rich Geldreich. Steam redda PC-spilling og gjorde PC som platform aktuell igjen. Og etter nokre år med Steam dukka gullerota gog opp og ga oss drm-frie spill alternativ.

Det epic har satt i gang er direkte forbrukerfiendtlig samt i ferd med å skape grobunn for ei ny runde pirat-kjør. At nokon i det heile greier å vurdere kjøpe-eksklusivitet som konkurranse virker utrulig naivt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noko av det mest lavpanna eg har lese på lenge fra Rich Geldreich. Steam redda PC-spilling og gjorde PC som platform aktuell igjen. Og etter nokre år med Steam dukka gullerota gog opp og ga oss drm-frie spill alternativ.

 

Det epic har satt i gang er direkte forbrukerfiendtlig samt i ferd med å skape grobunn for ei ny runde pirat-kjør. At nokon i det heile greier å vurdere kjøpe-eksklusivitet som konkurranse virker utrulig naivt.

 

Nå var ei heller ikke Steam populær i oppstarten. Jeg er gammel nok til å ha vært med på migreringen av Counter Strike inn i Steam økosystemet. Det var mye bråk i starten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...