Gå til innhold

Canons nye speilrefleks har fått egenskaper fra speilløs slektning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert et ålreit kamera, men synes det er et litt underlig produkt. Om man allerede har en del EF/EF-S-optikk gir det vel mer mening å gå for en mer påkostet modell, og som førstegangskjøper ville jeg mye heller sett på M50, Panasonic GX80 eller Olympus OM-D E-M10 Mk III.

Lenke til kommentar

Sikkert et ålreit kamera, men synes det er et litt underlig produkt. Om man allerede har en del EF/EF-S-optikk gir det vel mer mening å gå for en mer påkostet modell, og som førstegangskjøper ville jeg mye heller sett på M50, Panasonic GX80 eller Olympus OM-D E-M10 Mk III.

 

Mange førsteganskjøpere som "vet" at de skal ha speilrefleks og det skal stå Canon på fronten og det er nok Canon også klar over så ikke så rart de holder serien oppdatert. Hadde jeg brukt Canon fortsatt ville jeg dessuten vurdert dette som et lite hus nr 2 og jeg er nok ikke eneste som tenker slik. Mange kjøpte forgjengeren 100D nettopp som et kompakt reservehus, men på den tiden var det mye dråligere utvalg i speilløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sikkert et ålreit kamera, men synes det er et litt underlig produkt. Om man allerede har en del EF/EF-S-optikk gir det vel mer mening å gå for en mer påkostet modell, og som førstegangskjøper ville jeg mye heller sett på M50, Panasonic GX80 eller Olympus OM-D E-M10 Mk III.

 

Mange førsteganskjøpere som "vet" at de skal ha speilrefleks og det skal stå Canon på fronten og det er nok Canon også klar over så ikke så rart de holder serien oppdatert. Hadde jeg brukt Canon fortsatt ville jeg dessuten vurdert dette som et lite hus nr 2 og jeg er nok ikke eneste som tenker slik. Mange kjøpte forgjengeren 100D nettopp som et kompakt reservehus, men på den tiden var det mye dråligere utvalg i speilløst.

Noen grunn til at folk absolutt skal ha et dårligere og større kamera til høyere pris?

Lenke til kommentar

 

Noen grunn til at folk absolutt skal ha et dårligere og større kamera til høyere pris?

 

Vanskelig å svare på uten å vite hvilke modeller du sammenligner.

Canon sine rimeligere dslr kamera (opp til 6d mk2) sammenlignet med speilløst fra Canon, nikon, Sony, panasonic, fujifilm osv.

Lenke til kommentar

Canon sine rimeligere dslr kamera (opp til 6d mk2) sammenlignet med speilløst fra Canon, nikon, Sony, panasonic, fujifilm osv.

 

6D mk II er billigere og mindre enn 250D?

 

se# er nok inne på noe. For en del uinnvidde betyr foto Canon, og speilrefleks, selv om de sannsynligvis hadde vært bedre tjent med å velge noe annet. Solgte unna en del av mine objektiver og byttet ut speilrefleksen med en Lumix GX80 for noen år siden, og for min del er det perfekt, men har forsåvidt fått noen stussende "er det der et skikkelig kamera?" fra folk med innstegsmodeller og kit-objektiver fra Canon og Nikon.

 

Det er en del som assosierer størrelse med kvalitet, og det tar nok litt tid å avlære. Forsåvidt, man ser det jo også litt blant fotointeresserte som ikke kan fatte hvorfor noen velger å skyte med MFT når full frame finnes. Er sikkert også noen Hasselblad-brukere som himler med øynene over at noen gidder å bruke et lekeformat som full frame. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...