Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat 1.9 tdi 101hk lav motorkraft


Anbefalte innlegg

Blir ikke klok på hva som er årsaken til at motoren mister kraft ved gasspådrag. (Etter utallige søk i forumstråder)
Bilen går noe ustabilt på tomgang og har problemer med å gire, spesielt ved lave hastigheter. Automat.
Har gjort en del søk og tenker jeg skal få lest av feilkoder hos fagfolk, uten at jeg er overbevist på at det skal gi meg så mye mer informasjon.

Motorlampa lyser og ved gasspådrag høres det likt ut som i denne videoen (https://www.youtube.com/watch?v=r4u4jEWHRZY)
Det er ingen farge på eksos, men er redd for at det er turboen som er gåen. et varsel sier "Emissions workshop"

Ønsker tips på om det kan være slanger, sensorer, ventiler, EGR etc. som forårsaker en samme type lyd som i video.

Takk for svar :)

Endret av tommbrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst? Du tror ikke det vil gi noe mer informasjon om du leser ut koder? Det at motorlampa lyser betyr at det ligger koder klare til å leses ut. De gir ofte ganske spesifikke koder og gjerne nøyaktig hvilken del som enten er gåen eller ikke virker helt som den skal.

 

Men hvis du vil lade opp delekanonen og bare fyre løs så er jo det også en mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...