Gå til innhold

Støvrens av databillig


Anbefalte innlegg

Trenger du støvrens billig pga shutdowns vifte?

 

Bor du på østlandet og av og til handler i Sverige. Ring Z hyrdata i Strømstad, full støvrens for 250 kr, de gjør også annen service rimelig.

 

Dersom du ringer tidlig, hører om de har tid og besøker de kan de ta drop-in eller leverere tillbake samme dag feks etter handleturen.

 

Anbefales.

 

Ligger litt bortenfor Color line bryggen inn til venstre.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0e5c693e55d976c42ba362622663c87f.png

For noen priser, selv elgiganten hadde bedre priser en dette, de gikk konkurs på nordbysenteret.

Så lurer på priser de tar for linux\Pfsense eller windows server 2019. Antar bedrift priser.

De selger mest til bedrifter osv, og de har spesialpriser.

 

Det jeg snakker om er service på data.

 

I Norge koster sånt fra 700-1500

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men å rense pcen for støv etc er ikke særlig vanskelig, med mindre de gjør PSU modifisering\kabinet modifisering og lodding av hovedkort.

 

iiglo PC rengjøringskit inneholder 600ml luft på boks, 250ml rengjøringspray og microfiberklut

Slikt koster lite i utgangspunktet. Fleste kan gjøre dette selv, bare man er litt forsiktig med PSU.

 

Lurer heller på litt avanserte reprasjon, problemer i norge, er når man er på handletur ofte kort periode har man ikke tid å vente 1 uke på reprasjon dermed blir jo frakt dyrt:

https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/priser-och-villkor/portotabeller/paket-utrikes-europa

Skal man sende mobilen\laptopen tilbake til norge selv om den ble repraert blir det fort dyrt.

 

Finnes jo billig repratører i oslo, men mange er fra utlande gjerne india\china og polen og har lite kunskaper når det gjelder pris og god kundeserivice.Så vidt jeg et hvis pcer\mobiler og laserskriver går i stykker ender man opp å kjøpe nytt, da reprasjon ikke er lønnsomt. Enten finnes det ikke deler, eller at jobben+ deler + frakt blir dyrere en å kjøpe nytt, så får man heller ikke ny reklamasjonsrett. Det er vel heller problemet.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men å rense pcen for støv etc er ikke særlig vanskelig, med mindre de gjør PSU modifisering\kabinet modifisering og lodding av hovedkort.

 

iiglo PC rengjøringskit inneholder 600ml luft på boks, 250ml rengjøringspray og microfiberklut

Slikt koster lite i utgangspunktet. Fleste kan gjøre dette selv, bare man er litt forsiktig med PSU.

 

Lurer heller på litt avanserte reprasjon, problemer i norge, er når man er på handletur ofte kort periode har man ikke tid å vente 1 uke på reprasjon dermed blir jo frakt dyrt:

https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/priser-och-villkor/portotabeller/paket-utrikes-europa

Skal man sende mobilen\laptopen tilbake til norge selv om den ble repraert blir det fort dyrt.

 

Finnes jo billig repratører i oslo, men mange er fra utlande gjerne india\china og polen og har lite kunskaper når det gjelder pris og god kundeserivice.Så vidt jeg et hvis pcer\mobiler og laserskriver går i stykker ender man opp å kjøpe nytt, da reprasjon ikke er lønnsomt. Enten finnes det ikke deler, eller at jobben+ deler + frakt blir dyrere en å kjøpe nytt, så får man heller ikke ny reklamasjonsrett. Det er vel heller problemet.

 

 

Jeg vet ikke hvordan det er med folk, men tilliten min til å ha service på mitt data-utstyr er ikke topp hos Polakker, Indere eller pakistanere...

 

Og det er slit å skru opp en laptop, det er mange skruer og jobb... Og  så må man kjøpe spesialverktøy.

 

For de som synes det er morsomt å mekke og ikke er redd for å ødelegge noe... Så er det greit.

 

Men jeg synes det er bedre å la et firma gjøre det mens jeg tar meg en kaffe....

 

 

Jeg tror ikke du så hva jeg nevnte.. Mulighet for Drop in, de spør deg da om de må gjøre det med engang, eller om du kan komme tilbake om en til to timer...

 

Men da er det viktig å ringe først for i jul og sommerferie er de opptatt med firmaer osv.

 

 

De gjør jo annen service også, en gang skulle jeg bytte vifte fordi jeg hadde ødelagt den med støvsuger.

 

Da bestilte jeg vifte selv på nett som de skulle skifte.. Men vifta var feil vei. Men de klarte å fikse det, og fikk liv i vifta den hadde vist bare låst seg.

 

Det du gjør om du skal ha en spesiell service er å spørre på telefon om de kan fikse det på dagen... Dersom skal ha hjelpt til å bestille deler gjennom de, så må du selfølgelig ringe kanskje en uke i forkant.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Jeg vet ikke hvordan det er med folk, men tilliten min til å ha service på mitt data-utstyr er ikke topp hos Polakker, Indere eller pakistanere...

 

 

Men en bakgårdssjappe i Strømstad som tar 250,- for å blåse litt trykkluft i pcen din er liksom greit?

Lenke til kommentar

0e5c693e55d976c42ba362622663c87f.png

For noen priser, selv elgiganten hadde bedre priser en dette, de gikk konkurs på nordbysenteret.

Så lurer på priser de tar for linux\Pfsense eller windows server 2019. Antar bedrift priser.

Hvorfor blandet du inn dette, og hvorfor har du ikke forstått forskjellen på skreddersøm og hyllevare?

Lenke til kommentar

Men en bakgårdssjappe i Strømstad som tar 250,- for å blåse litt trykkluft i pcen din er liksom greit?

Jeg kjenner de. Og de er veldig greie, en er i rullestol. Og det gir voldsomt respekt at de følger politikk om å ha funksjonshemmede i jobb sånn Svenske regjeringen ønsker.

 

Sverige er best på å få alle i arbeid.

 

Norge er en katastrofe iforhold.. sikkert oljen, og næringsliv sin skyld.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med folk, men tilliten min til å ha service på mitt data-utstyr er ikke topp hos Polakker, Indere eller pakistanere...

Hæ, det kan du vel ikke mene - Du må jo ha tro på disse "hjelpsomme" tekksupport-folka fra windows. Her f.ex, bare se hvor "hjelpsomme" de kan være:

 

Lenke til kommentar

Det jeg mener, er at sånn service i Norge koster ofte to, tre ganger mer.

 

Og tar inntil en uke..

 

Samme med mobilservice på mobildoktoren Nordby. Drop Inn, bytter deler mens du står der.

 

 

Mobildoktoren er norsk.

 

Zhyrdata er svensk.

 

 

 

Jeg tenkte det er praktisk og rimelig.

 

 

Og ja hurra for dere som har verktøy og lyst til å gjøre alt selv på to timer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...