Gå til innhold

Mor dømt for å ha krenket datteren på sosiale medier


Anbefalte innlegg

Svært mange skjønner ikke at dette er en rein hevnaksjon fra barnevernsidustrien side.

Et Norge som i 2017 brukte over 27 milliarder skattekroner på denne kyniske industrien, som har som et av sine måltall hvor mange barn de klarer å overta «omsorgen» for(ref. tidligere riksrevisor Jørgen Kosmo).

 

Nesten alle skjønner at privat fengselindustri er en dårlig idé, men de samme folkene nekter stort sett å ta inn over seg at privat barnevernsindustri ikke er noe bedre. Jeg har sett hvordan barnevernet jobber, og hvordan rettssikkerheten krenkes når barnevernet rotter seg sammen med politiet , fylkesnemd og fagutalelser fra nyutdannede psykologer uten barn. Istedenfor å gi hjelp til de som sliter litt er det fullstendig omsorgsovertagelse som gjelder. Jeg tviler ikke ett sekund på at dette er en hevnaksjon fra disse grusomme vellgjørerene, men mor burde ikke gitt dem den muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev:

 

Det burde være tydelig for enhver som leser denne tråden at jeg ikke tror at dommens formelle grunnlag er dette ... men at dommen er ett resultat av at hun hengte ut barnevernet på sosiale media.

 

/teskjemodus

Du er jo ellers svært opptatt av å ta folk bokstavelig, og hvis de bruker uformelle uttrykk så velger du å tolk dem bokstavelig of diskutere ut fra det selv om det er åpenbart ut fra sammenhengen at personen ikke mente det bokstavelig.

 

Og nå er du plutselig i gang med å si at du egentlig mener noe annet enn det du skrev...

 

Uansett er det du tror beviselig feil. Dommerne bryr seg da ikke om noen henger ut barnevernet eller ikke. Det var ikke det de tok stilling til. Og der var heller ikke dommerne som avgjorde at saken skulle tas til retten.

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nesten alle skjønner at privat fengselindustri er en dårlig idé, men de samme folkene nekter stort sett å ta inn over seg at privat barnevernsindustri ikke er noe bedre. Jeg har sett hvordan barnevernet jobber, og hvordan rettssikkerheten krenkes når barnevernet rotter seg sammen med politiet , fylkesnemd og fagutalelser fra nyutdannede psykologer uten barn. Istedenfor å gi hjelp til de som sliter litt er det fullstendig omsorgsovertagelse som gjelder. Jeg tviler ikke ett sekund på at dette er en hevnaksjon fra disse grusomme vellgjørerene, men mor burde ikke gitt dem den muligheten.

Nei, omsorgsovertakelse skjer kun i en ekstremt liten andel av sakene. Omtrent alle saker løses med veiledning. Norge er faktisk et av de landene i Europa med færrest omsorgsovertakelser sammenlignet med antall barn totalt.

 

Det er rett og slett løgn at omsorgsovertakelse er det som gjelder hvis noen "sliter litt". Igjen: I nesten samtlige saker settes det inn andre tiltak.

 

Jeg skulle ønske barnerettighets-motstanderne begynte å se på tall og fakta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Norge er faktisk et av de landene i Europa med færrest omsorgsovertakelser sammenlignet med antall barn totalt.

 

...

 

Jeg skulle ønske barnerettighets-motstanderne begynte å se på tall og fakta.

Kan ikke du legge frem kilder (med tall og fakta) på din påstand i bold slik at "barnerettighets-motstanderne" kan bli opplyste?

 

Mao ... kilder er greie dyr å ha ... om man ikke bare kommer med tomme påstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  Kan ikke du legge frem kilder (med tall og fakta) på din påstand i bold slik at "barnerettighets-motstanderne" kan bli opplyste?

 

Mao ... kilder er greie dyr å ha ... om man ikke bare kommer med tomme påstander.

Europarådet, seksjon C, nummer 24:

 

"Slovenia stands out as only very rarely removing or restricting parental rights of one or both parents. According to the replies given to the questionnaire, other countries in the low range (below 0.5% of the child population in care) are: Andorra, Cyprus, Estonia, Georgia, Greece, Luxembourg, Montenegro, Norway, Serbia and Turkey."

 

Men at du av alle skal anklage andre for tomme påstander synes jeg er ganske hyklersk.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Europarådet, seksjon C, nummer 24:

 

"Slovenia stands out as only very rarely removing or restricting parental rights of one or both parents. According to the replies given to the questionnaire, other countries in the low range (below 0.5% of the child population in care) are: Andorra, Cyprus, Estonia, Georgia, Greece, Luxembourg, Montenegro, Norway, Serbia and Turkey."

 

Men at du av alle skal anklage andre for tomme påstander synes jeg er ganske hyklersk.

Du hoppet greit over punkt 23 som sier at de ikke vet om tallene stemmer:

 

The number of children taken into care varies widely from country to country. Of the 30 replies received to the questionnaire, only one country could not provide any statistics (and another one does not have official statistics at national level). Since many replies furnished only total numbers (not percentages in relation to the size of the child population in the country), it is sometimes difficult to judge whether the number of children taken into care is in the low, medium, or high range. Similarly, sometimes statistics were given regarding the total number of children in care, and sometimes they were given regarding the number of new children taken into care that particular year.

Samt at du faktisk ikke har tall for hvert land, inkludert Norge, i det du referer til.

 

Prøv google igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, du får fortsette å benekte fakta.

 

Jeg har tall for Norge. Dette offentliggjøres hvert år eller så. Og det bekrefter at kun en ørliten andel av sakene som kommer inn til barnevernet hvert år ender med omsorgsovertakelse.

 

Men for all del, jeg forventer ikke at fakta skal ha noen nytte her. Når enkelte er mer opptatt av å prøve å bortforklare fakta så er det ikke så mye man kan gjøre.

 

Mener du forresten at noen skal ha rett til å gå inn i en familie for å redde barn som blir mishandlet av foreldrene? Eventuelt undersøke om mishandling finner sted.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jada, du får fortsette å benekte fakta.

 

Jeg har tall for Norge. Dette offentliggjøres hvert år eller så. Og det bekrefter at kun en ørliten andel av sakene som kommer inn til barnevernet hvert år ender med omsorgsovertakelse.

 

Men for all del, jeg forventer ikke at fakta skal ha noen nytte her. Når enkelte er mer opptatt av å prøve å bortforklare fakta så er det ikke så mye man kan gjøre.

 

Mener du forresten at noen skal ha rett til å gå inn i en familie for å redde barn som blir mishandlet av foreldrene? Eventuelt undersøke om mishandling finner sted.

Din påstand var:

 

;

Norge er faktisk et av de landene i Europa med færrest omsorgsovertakelser sammenlignet med antall barn totalt.

 

Da får du legge frem tall med antall "omsorgsovertakelser sammenlignet med antall barn totalt" for landene i Europa, og ikke endre din påstand til noe helt annet når du blir satt fast.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket. Før eller siden vil staten få en meget så stor reguleringstrang over hva vi nordmenn deler på nettet, og dette er bare begynnelsen. Det starter med at man ikke for lov å dele video og bilder av barnevernet som sammen med politiet slår inn dørene på norske hjem for å stjele barna deres, siden så kommer vi til det stadiet at vi blir bøtelagt for å kritisere politikere.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Dette synes jeg er et viktig moment i saken vel så mye som at hun la ut video av datteren som gråt.

 

https://rett24.no/articles/straffedomt-for-a-legge-ut-bilder-av-datteren-pa-facebook

Kvinnen var tiltalt både for å ha forulempet offentlig tjenestemann, i dette tilfellet de barnevernsansatte, og for krenkelse av datteren. Retten skriver:

Lukter hevnaksjon lang vei om du spør meg der videoen av datteren blir brukt som brekkstang for å få det til å se ut som det er datteren som er krenket her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Din påstand var:

 

;

Da får du legge frem tall med antall "omsorgsovertakelser sammenlignet med antall barn totalt" for landene i Europa, og ikke endre din påstand til noe helt annet når du blir satt fast.

Du har fått fakta. Du velger å se bort ifra fakta. De som har sett deg i aksjon før har etter hvert blitt vant til det.

 

 

 

 

Jeg er ikke overrasket. Før eller siden vil staten få en meget så stor reguleringstrang over hva vi nordmenn deler på nettet, og dette er bare begynnelsen. Det starter med at man ikke for lov å dele video og bilder av barnevernet som sammen med politiet slår inn dørene på norske hjem for å stjele barna deres, siden så kommer vi til det stadiet at vi blir bøtelagt for å kritisere politikere.

Så fordi staten griper inn når en mor legger ut ekstremt intim informasjon om eget barn på nett så har staten en stor reguleringstrang?

 

Du mener altså at barn ikke skal ha rett til noe privatliv? At de ikke skal ha rett på beskyttelse mot overgrep, mishandling eller omsorgssvikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere legger jammen meg mye inn i virkelighetsoppfatningen deres som ikke finnes der fra før. 

 

Morens utlevering av datteren på internett er et overgrep, og ulovlig. Dette gjelder om dere er enige med barnevernet eller ikke. Utover det angrer jeg allerede at jeg interagerer med folk så fjernt fra normalen som jeg gjorde i denne tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som ligger der nå er ihvertfall diverse saksdokumenter, flere filmer av når hun gråter på skype(?), opptak av flere private samtaler, tilsynelatende samtlige SMS'er mellom de, haugevis av mer eller mindre vanlige filmer og bilder av barnet, anmeldelser, osv

Så kan man jo lure på om noe har blitt fjernet eller ikke. Tok meg ca ett minutt å finne facebooksiden..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men hvem skal beskytte barnevernsbarna mot overgrep, mishandling eller omsorgssvikt? Barnevernet?

Ja, og politiet og andre myndigheter i dagens samfunn. Men hvem skulle gjort det i ditt drømmesamfunn?

 

Hva er grunnen til at du hele tiden argumenterer for at det aktuelle barnet skal fratas all rett til et privatliv, og at moren fritt skal kunne gjøre som hun vil uten konsekvenser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at du hele tiden argumenterer for at det aktuelle barnet skal fratas all rett til et privatliv, og at moren fritt skal kunne gjøre som hun vil uten konsekvenser?

Grunnen er at du aldri klarer ett helt innlegg uten logiske feilsluttninger, i dette tilfellet den velkjente stråmannen.

 

strawman.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hvorfor svarer du aldri på spørsmål, SF?

At du misliker svaret innebærer ikke at det ikke er besvart.

 

Hvem skulle ivaretatt barnets rettigheter i ditt drømmesamfunn?

Hvem som helst ville hatt den retten.

 

 

Du er kanskje den siste som bør anklage andre for logiske feilslutninger.

Du må gjerne påpeke det hver gang jeg skulle begå noen logiske feilsluttninger. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...