Gå til innhold

[Løst] IP-telefoni fra annen leverandør enn Altibox


Anbefalte innlegg

Altibox sier at de ikke har support på IP-telefoni fra en annen leverandør enn dem selv, det er selvsagt helt forståelig. Fikk ikke et klart svar på om det ville fungere med en telefoniadapter fra en annen leverandør,

 

Hos iplink står det følgende: Alt som har med VOIP å gjøre, SIP ALG (Application Level Gateway), SIP inspection og lignende må deaktiveres.

 

Noen som vet om dette vil skape noen problemer med FMG hjemmesentral? https://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/hjemmesentral/fmg/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har IP telefoni fra Iplink og det fungerer utmerket hos meg. Jeg kjører riktignok hjemmesentralen i Bridge modus. Men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere så lenge du får ett adapter fra iplink og kobler denne på hjemmenettet ditt, selv uten å ha sentralen i Brigdemodus.

 

Skulle det vise seg at det ikke fungerer så får du bruke angreretten . 

Endret av QoP
Lenke til kommentar

Det er noen år siden jeg hadde "fasttelefon" over IP, men da fantes det to løsninger: VOPI og VOIP.

 

VOPI: Voice Over Private Internett - hvor ISP leverte både internett og telefon, og ble brukt av bl.a. Telenors løsning for IP-telefoni over eget nett.

 

VOIP: Voice Over Internet Protocol - Løsninger som fungerte på alle nettverk, som Phonzo og mange andre.

 

Vet ikke om dette er slik fortsatt, men hvis Altibox bruker VOPI, skal det ikke være noe problem å velge IP-telefoni fra en leverandør som bruker VOIP.

 

Forutsatt at jeg husker riktig, dette er lenge siden.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...