Gå til innhold

Samsungs brettbare mobil kommer først til Norge


Anbefalte innlegg

Så hva gir dette produktet deg som ikke din ipad pro og s10+ gir? Hvor ofte har du savnet ipaden din når du var på fjellet, i gården eller på busstur? 

 

Selv fant jeg fint lite specs i denne her. Kan du som vet alt om dette fortelle oss andre hvilke specs dette produktet kommer med?  Jeg forstår enda ikke hvilke bruk dette produktet kan friste med, spesielt ikke for en som har så mange gadgets fra før. 

 

Så hvor mye raskere er denne samsung enheten enn ipad air?

Hvor mye bedre CPU/GPU/RAM/SSD har den?

Hvordan gjør dette produktet i div ytelse tester? 

Hvordan er skjermen sammenlignet med f.eks min mobil (Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors)

 

Alt dette bør jo du ha peiling på siden du begynner å sammenligne specs. 

 

Nå er jeg fotograf, og da er det ofte jeg har lyst til å overføre bilder til en telefon / et nettbrett mens jeg er ute, for å redigere dem og laste dem opp / sende dem ut.

 

Med alt kamerautstyr og det faktum at jeg allerede må ha med en telefon uansett, så blir det ganske vanskelig å slite med seg et nettbrett.

 

Telefonene er for små til å bruke lightroom ordentlig.

 

Ellers hadde den betydelig forbedret opplevelsen med å skrive dokumenter eller lage presentasjoner i Google drive.

 

Hva gjelder specs.

Denne kommer med snapdragon 855, amoled skjerm, adreno 640 gpu, 512gb lagring, 12gb ram, samme kamera som S10 serien.

Altså slikt en toppmodell har for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, da forstår jeg litt hvorfor du kan vudere dette :) Ikke menigen å være vanskelig men for jeg klarte ikke å se hvordan dette produktet kunne forsvares til den prisen. 

Til info så kan det du kaller for billig telefon sammenlignes med dette produktet. Telefonen jeg nevnte som eksempel tidligere til 4000 har følgende specs: 

 

Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors

Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (10 nm)

Octa-core (4x2.7 GHz Kryo 385 Gold & 4x1.7 GHz Kryo 385 Silver)

Adreno 630

128/256 GB, 8 GB RAM

 

Ser at "dine" specs er noe bedre men fremdeles sammenlignbart.

Lenke til kommentar

Har sett på en del unboxing og førsteinntrykksvideoer av Samsung sin brettbare mobil og må innrømme at det kribler litt etter å bestille en slik. Joda, prisen er latterlig høy, den er mye tykkere enn den gjengse mobil, ikke vanntett og veier over 250 gram. Batteritiden er også noe uviss med litt over 4000 maH og en såpass stor skjerm. Og ikke minst at du ser tydelig hvor skjermen brettes og at innerskjermen nok ikke vil være særlig motstandsdyktig mot riper. App-supporten vil også bli interessant å se, jeg tipper det vil ta en stund for mange apper tilpasser seg det nye skjermformatet og da særlig å støtte sømløs veksling mellom indre og ytre skjermen.

 

Men det er rett og slett første mobilen som kommer med noe nytt og innoativt på noen år, og ikke minst er jeg veldig glad i å se video på mobilen min og med en 7,3" skjerm i lommen er ikke å forakte. En Samsung-mobil i Norge med Snapdragon 855 er noe jeg har håpet å se siden jeg foretrekker denne prosessoren fremfor Exynos og 512 GB lagringsplass er mer enn nok. Det blir uansett ikke en fullverdig erstatning for nettbrettet og det er vel heller ikke ment å være det, jeg ser behovet for å dra med meg iPad Pro 11" i en del scenarier fortsatt men i det daglige vil Samsung Galaxy Fold kunne gi en nettbrett-light opplevelse iPhone XS Max'en ikke gir meg på samme måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ser hva du mener. Men er du overbevist om at 20.000 kr er akseptabelt for å få en nettbrett light opplevelse de gangene iPad eller telefon ikke strekker til/er tilgjengelig?

Lenke til kommentar

 

Alt er vel relativt, 20.000 kroner er mye penger men jeg er i en posisjon hvor jeg kan ta meg råd til det. Og jeg liker å prøve ut ny teknologi. Har ikke bestemt meg for å bestille enda når den legges ut for salg men det frister.

 

Mobil teknologi er en av mine to hobbyer, den andre er armbåndsur som er betraktelig mer kostbart å samle på enn en Samsung Galaxy Fold. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Alt er vel relativt, 20.000 kroner er mye penger men jeg er i en posisjon hvor jeg kan ta meg råd til det. Og jeg liker å prøve ut ny teknologi. Har ikke bestemt meg for å bestille enda når den legges ut for salg men det frister.

 

Mobil teknologi er en av mine to hobbyer, den andre er armbåndsur som er betraktelig mer kostbart å samle på enn en Samsung Galaxy Fold. :)

 

Ser den, og her mener jeg at du illustrerer litt av poenget som er blitt tatt opp tidligere. At dette er et produkt hovedsakelig for de som har god råd og som har lyst å prøve noe nytt. Ikke nødvendigvis et produkt som kommer fordi folk trenger det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...