Gå til innhold

Selge server hel eller i deler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en HP Proliant ML350 G8 som jeg har pensjonert nå, etter å ha vært brukt som media/fil server.

Selv om den begynner å dra på årene, så fungerer den fortsatt fint og jeg vurderer å selge den.

 

Men bør jeg selge den hel eller som deler? Har en mistanke om at den er mer verdt i deler, men det er samtidig mer styr... Noen som har forslag til fornuftig pris?

Specs:

CPU: 2stk E5-2620 (6 core, 2.0GHz)

RAM: 8*4GB moduler(orginale HP)

PSU: 2stk 460Watt (redundante)

Vifter: 4stk (redundante)

Disker: 2stk 146GB 15k, 20stk 300gb 10k

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er synn med sasdisker er at SSD finnes. De fleste vil ikkje ha små sasdisker selv om de får dem gratis. De er rett og slett meningsløse i forhold til ssder.

 

Har selv kjørt 15k sasdisker i mange år i raid-0, og raid-6 på Arecakontroller. Yelsen var topp frem til jeg fikk store nok ssder. Størrelsen ble for liten, så nå kjører jeg enden ssd eller store harddisker i raid-6. Cpuene er også svake, så det går heller ikkje ann å bruke det til noe annet enn server.

 

Utrolig vanskelig å bli kvitt litt eldre servere, da de ikkje kan brukes til noe annet enn server for de fleste. For mannen i gata er det like bra med noen få satadisker om de vil ha lagring, på en billig box.

 

Dette hjelper nok deg ikkje veldig mye, men men :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...