Gå til innhold

Borderlands-spillene bombarderes med negative brukeranmeldelser på Steam


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Ja, jeg er enig med dere Yopaz og Reg2000. Og jeg kommer også til å kjøpe borderlands 3 til full pris når det kommer på steam.

Det kommer til å suge ganske greit, siden jeg må vente 6 ekstra mnd. Men det er prisen man må betale for å kunne ærlig og redelig si ifra at det ikke er greit å selge seg til EGS.

 

Men jeg har også forståelse for forbrukere som føler seg såpass sint og frustrert, samt uten noen reell makt, så de må ty til review bombing. Jeg skjønner at det kan skje, selv om jeg ikke er enig i at det er en god løsning.

Blir å vente her og, får se på det som tiden spillet er eksklusivt i EGS er beta-testing  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+192384

Jeg har aldri lagt in ett review på steam selv, kommer ikke til å gjøre det heller. Men det er jo sant, folk som review bomber er noen brøhoder. Hva er poenget? Bare tull.

 

For en voksen kommentar..

Forøvrig ingen steam fanboi, og aldri lagt igjen en eneste review der noensinne, og er imot bombing.
Men dere som skriker høyest her i tråden er de som er barnslige imo.

Ref kommentaren din og andre som slenger «møkkafolk» kommentarer løst rundt seg.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri lagt in ett review på steam selv, kommer ikke til å gjøre det heller. Men det er jo sant, folk som review bomber er noen brøhoder. Hva er poenget? Bare tull.

Poenget er nok at de er frustrerte, selv om det er feil måte å uttrykke det på. Og folk som «bomber» et kommentarfelt med «barnslige brødhoder» og «møkkafolk» uten noe som helst konstruktivt er vel akkurat like barnslige imo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke alle som er interessert i å legge fra seg personlig informasjon på 1000 launchere. Er ikke verre enn det. Særlig ikke hos ett selskap som bevisst scanner min PC.

 

For min del er ikke dette det verste faktsik. Har selv kjøpt et spill på Epic Store men kommer ikke til å gjøre det igjen og det er pga den elendige kvaliteten det er på den butikken. 

 

Både design og brukervenlighet er jo helt på trynet sammenlignet med steam. Her kommer det tydelig frem at Epic ikke vil konkurere på kvalitet men heller kaste rundt seg med penger for å "binde" kundene sine til et langt dårligere produkt. 

 

Er det bra med kun steam? Nei, konkuranse er med å forbedre steam også men Epic gjør det på helt feil måte. 

 

Edit: Kjøpte phoenix point da jeg er noe svak for den type spill, men jeg fikk ikke med at jeg betalte for et produkt som ikke var ferdig. Hadde dette vært steam hadde det vært mye enklere å heve kjøpet. Sier litt om meg da jeg tok en dårlig avgjørelse på alt for kort tid :p Men jeg står fast på at det er ALT for dårlig merket på hva som er pre-purchasing og ikke.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Nei, er ikke noen fordeler med det. Er en foretningsmåte Epic har valgt for å komme seg inn på markedet, å få salg.

 

Takk for at du er ærlig og faktisk innrømmer dette.

Det jeg synes er problematisk er at Epic Games (som er under Tencent) er ikke en ny eller liten konkurrent. Tencent er verdens største spillselskap med nesten dobbelt så stor omsetning som Sony som er nummer 2. Det er nå betydelige markedsmuskler som skal friste utgivere til å forlate konkurrentene som Steam, Origin og GOG og kun gi ut i Epic Store.

 

Jeg liker Steam fordi det er lite som tyder på at Valve faktisk hindrer konkurranse. Brukermassen og størrelsen er fordi de har holdt på lenge. Du støtter Epic fordi du er mot monopol samtidig som at Tencent via Epic jobber for å få monopol. Jeg skjønner ikke logikken. Er det å fjerne valgmuligheter en del av det å hindre monopol eller har du bare ikke tenkt gjennom grundig nok? Steam har forøvrig hatt mange konkurrenter som har levd i beste velgående i lang tid uten at noen har tydd til de avtalene Epic gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for at du er ærlig og faktisk innrømmer dette.

Det jeg synes er problematisk er at Epic Games (som er under Tencent) er ikke en ny eller liten konkurrent. Tencent er verdens største spillselskap med nesten dobbelt så stor omsetning som Sony som er nummer 2. Det er nå betydelige markedsmuskler som skal friste utgivere til å forlate konkurrentene som Steam, Origin og GOG og kun gi ut i Epic Store.

 

Jeg liker Steam fordi det er lite som tyder på at Valve faktisk hindrer konkurranse. Brukermassen og størrelsen er fordi de har holdt på lenge. Du støtter Epic fordi du er mot monopol samtidig som at Tencent via Epic jobber for å få monopol. Jeg skjønner ikke logikken. Er det å fjerne valgmuligheter en del av det å hindre monopol eller har du bare ikke tenkt gjennom grundig nok? Steam har forøvrig hatt mange konkurrenter som har levd i beste velgående i lang tid uten at noen har tydd til de avtalene Epic gjør.

 

Er ikke enig i at de jobber for å få monopol. Vil tro at dette er noe de gjør i begynnelsen for og få opp brukerbasen, men kan hende dette ikke er tilfelle. At de kommer til og kjøre slik i årevis, det er selfølgelig ikke ønskelig. Ellers er det veldig bra for forbrukeren at den som lager produktet får mest mulig av pengene. Noe som vil føre til bedre produkter for brukerene.

Har alltid brukt steam selv, men har ingenting i mot å kjøpe spill på Epic store, da den også er helt grei. Steam har i realiteten hatt monopol i vesten, viss ikke du selger spillene dine gjennom dem går du glipp av veldig mange salg, nå kommer en utfordrer, forhåpentligvis. 

Lenke til kommentar

Takk for at du er ærlig og faktisk innrømmer dette.

Det jeg synes er problematisk er at Epic Games (som er under Tencent) er ikke en ny eller liten konkurrent. Tencent er verdens største spillselskap med nesten dobbelt så stor omsetning som Sony som er nummer 2. Det er nå betydelige markedsmuskler som skal friste utgivere til å forlate konkurrentene som Steam, Origin og GOG og kun gi ut i Epic Store.

 

Jeg liker Steam fordi det er lite som tyder på at Valve faktisk hindrer konkurranse. Brukermassen og størrelsen er fordi de har holdt på lenge. Du støtter Epic fordi du er mot monopol samtidig som at Tencent via Epic jobber for å få monopol. Jeg skjønner ikke logikken. Er det å fjerne valgmuligheter en del av det å hindre monopol eller har du bare ikke tenkt gjennom grundig nok? Steam har forøvrig hatt mange konkurrenter som har levd i beste velgående i lang tid uten at noen har tydd til de avtalene Epic gjør.

Epic er ikke «under» Tencent. Tencent har en eierandel i Epic, men Epic er majoritetseid av Tim Sweeney.

 

Og hva mener du med at Tencent jobber for monopol? Selvfølgelig jobber alle for å bli størst mulig, noe annet ville jo vært dumt. Epic bruker eksklusivitetsavtaler for å bli store nok, fort nok. Det er jo bare lurt.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Hva er egentlig så galt med eksklusivitet?

 

Hva som er galt? At vi som forbrukere ikke har annet valg enn å måtte benytte oss av en elendig nettbutikk som er strippet for alt av basisfunksjoner, for hadde spillet vært lansert på både Epic og Steam hadde alle valgt den beste butikken, og Epic hadde ikke tjent en dritt. Det hadde vært konkurranse, for da hadde faktisk Epic måtte gjøre seg bedre enn Steam, men hvorfor skal de gjøre det når vi ikke har valget? Det er kanskje en grunn til at nettbutikker som MS Store, Origin, Bethesda, Blizzard etter flere tiår fremdeles er strippet for basisfunksjoner. 

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er galt? At vi som forbrukere ikke har annet valg enn å måtte benytte oss av en elendig nettbutikk som er strippet for alt av basisfunksjoner, for hadde spillet vært lansert på både Epic og Steam hadde alle valgt den beste butikken, og Epic hadde ikke tjent en dritt. Det hadde vært konkurranse, for da hadde faktisk Epic måtte gjøre seg bedre enn Steam, men hvorfor skal de gjøre det når vi ikke har valget? Det er kanskje en grunn til at nettbutikker som MS Store, Origin, Bethesda, Blizzard etter flere tiår fremdeles er strippet for basisfunksjoner. 

 

 

Nå snakker du spesifikt om Epic Store. Men hva er i utgangspunktet galt med eksklusivitet? Det er jo et insentiv for å velge en plattform over en annen, og ikke bare i spillsammenheng. Det er jo et forretningsverktøy som gir mening. Men om vi sammenligner da, hva mener du er verst; en nettbutikk som tar over en tredjedel av inntektene til utvikleren og utgiveren, eller en nettbutikk som tar ti prosent og opererer med tidsbegrensede eksklusive avtaler for å få en fot i døra innledningsvis? Vet hva jeg foretrekker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker du spesifikt om Epic Store. Men hva er i utgangspunktet galt med eksklusivitet? Det er jo et insentiv for å velge en plattform over en annen, og ikke bare i spillsammenheng. Det er jo et forretningsverktøy som gir mening. Men om vi sammenligner da, hva mener du er verst; en nettbutikk som tar over en tredjedel av inntektene til utvikleren og utgiveren, eller en nettbutikk som tar ti prosent og opererer med tidsbegrensede eksklusive avtaler for å få en fot i døra innledningsvis? Vet hva jeg foretrekker. 

 

Jeg vet ha jeg foretrekker. At jeg ikke kan kjøpe spillet via Steam betyr at jeg mister muligheten til å kalibrere forskjellige kontrollere, samtidig som jeg mister muligheten til å spille via "Big Picture Mode" når jeg streamer til TV-en min i stua via "Steam In-home streaming". 

 

Så hopper over spillet frem til det kommer på Steam. Fint at du ikke benytter deg av disse funksjonene, eller bryr deg om at ditt foretrukne bibliotek separerer seg, men flere av oss gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ha jeg foretrekker. At jeg ikke kan kjøpe spillet via Steam betyr at jeg mister muligheten til å kalibrere forskjellige kontrollere, samtidig som jeg mister muligheten til å spille via "Big Picture Mode" når jeg streamer til TV-en min i stua via "Steam In-home streaming".

 

Så hopper over spillet frem til det kommer på Steam. Fint at du ikke benytter deg av disse funksjonene, eller bryr deg om at ditt foretrukne bibliotek separerer seg, men flere av oss gjør det.

Nei. Du kan jo legge til Epic Store-spill i Steam. Så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...