Gå til innhold

thomson speedtouch st780 wlt - innlogging


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har et gammelt multimodem/ruter/switch som har ligget i en skuff i et par-tre år (minst), som jeg nå tenker å benytte som en ren switch hjemme. Da er det nødvendig å logge inn å deaktivere DHCP-server.

 

Problemet nå - De kombinasjoner passord/brukernavn som jeg har funnet på nett så langt har ikke hjulpet, jeg får ikke logget inn. Det inkluderer bruker=Admin + passordet på lappen på undersiden av ruteren.

 

Har forsøkt et titalls ulike kombinasjoner av brukernavn/passord (ikke skrevet ned etterhvert heller) av egen gjetning uten å lykkes.

 

Er det noen som har konkret forslag på hva standardbuker/psw pleier å være på disse enhetene.

 

Har forsøkt å logge inn både via nettverkskabel og trådløst, det utgjør ingen forskjell.

 

Innholdet i den konkrete dialogboksen:

http://10.0.0.138 is requesting your username and password. The site says: “SpeedTouch”
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for godt forslag. Modemet er resatt (fant et lite skrujern). Da logget jeg inn med Administrator og blankt passord :)

 

Men kom over en annen problemstilling da jeg vandret gjennom menyoppsettet:

Ruteren er laget på en sånn måte at den ikke kan brukes til noe annet enn det den er, en internett-ruter fra Telenor. Det finnes ingen menyer for å deaktivere DHCP eller noen IP-innstillinger som helst forøvrig.

 

Heh - skal se om jeg får installert en annen firmware på ruteren så den kan brukes til noe fornuftig :dremel:

 

[edit]

DD-WRT hadde visstnok ikke støtte for denne ruteren.

 

[edit 2]

Heller ikke openwrt støtter ruter-modellen.

 

[edit 3]

Veldig gammal forumtråd fra 2010 peker på at modemet har en Broadcom-chip og at håpet er at det likevel støttes av mange alternative ruter-OS, men hvilken chip / broadcom-modell er ikke godt å si.

 

[edit 3b]

Det er ikke printet noe FCCID -kode på ruteren (som kunne vært redningen i følge denne kilden).

 

Tror jeg gir opp - ser ut til at den gamle ruteren ikke har noen fremtid :hm:

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Eller ???

 

Når jeg tenker meg om så har jo denne gamle ruterens DHCP et helt annet scope enn den internettruteren jeg bruker til daglig.

 

Hovedruteren her i huset deler ut 192.168.0.x mens den gamle speedtouch-ruter'n deler ut 10.0.0.x - så da burde det jo ikke bli kræsj. Eller jo - jeg må jo kunne overstyre klientmaskinene slik at de alltid velger hovedruteren, altså at jeg spesifiserer IP-addrese på DHCP-server på hver enkelt maskin. Ja jeg tror det må være løsninga her, kanskje jeg tester det ut i morgen :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...