Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forslag til kjøling


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

 

Jeg har et kjølesystem i taket som går uten fra og inn, jeg kommer til å legge på et rør til her til rom nr.2

noen forslag til hva jeg kan ha i andre enden i rom nr.2?

henge på veggen/tak, lav støy er relativt viktig.

 

Takker for hjelp

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

er noe gammelt greier, så har ingen "utedel", bare en lags vifte som drar luft gjennom et rør utenfra.

enheten inne er aktiv, men tror ikke det er noe mer enn en slags vifte.

 

trenger noe slikt til, så jeg kan ha det i rom nr.2

Lenke til kommentar

Vel, du trenger jo egentlig bare et spirorør og en baderomsvifte hvis du bare skal ha uteluft inn (eller avtrekk fra rom nr.2)... 

Men det blir ikke noe spesielt kaldere, siden du uansett "kjøler" med uteluft. 

Skal du ha den definitivt billigste løsningen, og som fungerer like bra, er det bare å kjøpe en gulvvifte og la den surre og gå

 

Skal du ha det kaldere trenger du aircon, enten i form av en varmepumpe som kan reverseres eller en frittstående lokal klump. Da slipper du rørføringer i tak også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tenkte og koble på det samme røret, dra rør i tak over til rom 2 og ned. ha en slags vifteløsning her. er usikkert på hva jeg skal ha i rommet. noe linker?

Lenke til kommentar

Tror du må prøve å beskrive setting, bruk og ønsker litt bedre. Hvorfor skal du ventilere et rom du er usikker på hva du skal bruke til? 

Har du noe fuktproblematikk i rommet? Er det avtrekk eller tilluft i rom nr.1 fra før? Er det ventiler i vegg i rom nr.2 slik at du får tilført luft hvis du setter opp et avtrekk gjennom fasade? 

 

Med den informasjonen som er tilgjengelig er det umulig å komme med noen råd eller forslag til hva du bør gjøre.. Man risikerer å gi tips på feil grunnlag, som igjen kan medføre større problemer i huset på sikt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Skal prøve å forklare litt bedre, problemet er at jeg ikke vet helt hvordan oppsettet er.

 

men la oss si situasjonen er som følger, det går et rør uten i fra og inn til rom nr1 hvor det sitter en slags aktiv kjøleløsning i taket.

rom nr2 er et rom i dette rommet som ikke har ventilasjon.

 

planen var og trekke et rør fra røret i rom nr1 in til rom nr2 via taket og feste en slags kjøleløsning i taket der, så spørsmålet er da, hva slags kjøleløsning kan brukes, noe so bare trekker luft uten i fra?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...