Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folk flytter seg vekk fra meg i forelesningssalen


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er ikke den mest flest venner på universitetet for å si det sånn... Få som snakker med meg siden jeg fikk overflytting fra et universitet til et annet midt i studiet, så jeg kjenner ingen og ser ut til at folk ikke er så interessert i å snakke med meg heller, som er helt OK. Men de siste dagene har jeg observert noe merkelig; når jeg setter meg på en stol, drar folk stolene sine lenger vekk fra meg slik at det blir et stort mellomrom mellom dem og meg. Ble satt ut og lurte på om jeg luktet og sniffet meg i håret (dusjet da for 2 d siden) og allslags, tok en tyggi i munnen i tilfelle. Så neste dag tok jeg en ny dusj og sørget for å ha på ekstra parfyme osvosv, og det samme skjedde igjen... 

 

Dette er ekstremt ubehagelig, og lurer så innmarrig på hva jeg gjør som fører til at folk trekker seg unna. Ser også veldig merkelig ut når alle sitter tett i tett, men vet meg er det stort mellomrom på begge sidene  :hmm:



Anonymous poster hash: 6a814...1dc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å involvere deg litt, la folk se hvem du faktisk er, for det høres ut som om du rett og slett sliter med å være den nye fyren. 

Hva med antiperspirant hvis du tror du svetter ellernoe sånt? Det stopper svette mens deo dekker over den. Puss tenna dine og bruk tanntråd to ganger daglig, avslutt med munnskyll. Vask fjeset ditt daglig med kaldt vann. Sørg for at klærne dine ser OK ut og er rene. Vær hyggelig og imøtekommende! Har erfart selv at nye elever prøver å rakke ned på meg bare fordi jeg gir dem en sjangs og prøver å involvere dem, det at jeg strekker ut en hånd betyr at jeg er snill, ikke dumsnill (lot henne synke eller svømme på egenhånd etter det.. hun byttet skole igjen ved juletider).
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs på hvor mye man svetter. Det å dusje for mye kan ødelegge din naturlige oljeproduksjon på både hud og hår, og da blir håret ditt og trynet ditt mye fortere fett da kroppen overkompenserer for at du stripper den for disse oljene hele tiden. Hvis du dusjer daglig drit i håret ditt og vask det maks to ganger ukentlig. 

Hår trenger vi egentlig ikke bruke shampo på engang. Hvis man går helt uten i en måned eller to så sies det at oljebalansen gjenopprettes, så da får man rett og slett ikke fett hår lenger, og du får også ett mye penere og sunnere hår. Har ikke orket å gå 1 -2 måneder uten, men bare det å vaske det sjeldnere med såpe hjelper masse på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan dusje for sjelden, ha for mye parfyme, vaske klærne for sjelden, ha ekstremt dårlig ånde, ha et kosthold med sterkt krydder i (spesielt indiske og noen afrikanske kulturer kan ha en utfordring på dette i Norge), ha tvangstanker der du tror folk flytter fra deg.

 

Jeg ville justert på en av disse tingene hver tredje dag. Og så sett om du observerte en endring hos folk. de to enkleste er dusjing (med såpe og shampoo) og parfyme. Prøv de to først, og ha et kritisk blikk på kosthold og vasking av klær etter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda enklere;

 

Neste gang noen drar stolen bort fra deg så bare spør du.

 

"unnskyld, men mener du å flytte deg bort ifra meg eller er det bare tilfeldig?" {Insert avvæpnende latter og smil}

"Mulig det bare er meg, men jeg har følt i det siste at folk trekker seg unna av en eller annen grunn."

 

Så vil jo problemet ditt med stor sannsynlighet bli løst raskere og enklere enn for oss å blindgjette oss frem til et "kanskje"-svar over nettet.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja de er fortsatt kids å regne utviklingsmessig, så ville ikke vært ærlig om det. Rykter sprer seg fort, holder å si feil ting til feil person en gang. 

Ville bedt TS se på om de er paranoid da. Det tror jeg det ligger noe i. De fleste virker å ha en form for mindreverdighetskompleks, så det kan hende at det er det TS ser foregå her. Han har jo startet relativt sent og folk har sikkert allerede dannet clicks/vennegrupper. Syns TS burde ta tiden til hjelp og fokusere på å være den beste utgaven av seg selv han kan være. Er mye mer produktivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fraråder dette på det sterkeste. Sosialt selvmord.

 

Angående dusjing trenger man kanskje ikke å dusje sånn ofte, hvis det er det hud og hår har tilpasset seg, men jeg ville vært ukomfortabel med det, i hvert fall i starten. Jeg dusjer hver dag.

 

Enig :confused:  IKKE GJØR DET TS. 

 

Mitt råd er som Missi sier. Men når det er sagt så sier  du jo har god hygiene så da har du nok det, men er det kanskje slik at de skyver stolen sin for å snakke med de som sitter ved siden av dem? Jeg pleier av og til flytte litt nærmere de jeg snakker til :)

Endret av Fairytale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja de er fortsatt kids å regne utviklingsmessig, så ville ikke vært ærlig om det. Rykter sprer seg fort, holder å si feil ting til feil person en gang. 

 

Ville bedt TS se på om de er paranoid da. Det tror jeg det ligger noe i. De fleste virker å ha en form for mindreverdighetskompleks, så det kan hende at det er det TS ser foregå her. Han har jo startet relativt sent og folk har sikkert allerede dannet clicks/vennegrupper. Syns TS burde ta tiden til hjelp og fokusere på å være den beste utgaven av seg selv han kan være. Er mye mer produktivt. 

Det du sier om clicks er interessant - for det opplevde jeg selv da jeg startet på en jobb hvor det var heftige clicks (som var veldig isolerte og IKKE ville ha noe med noen andre å gjøre enn gjengen sin).. Kaaaaan jo ha noe med det å gjøre? At de bare viker unna for å være litt sånn "flytt deg, du er ikke en del av clicken" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du deprimert eller sosialt uerfaren?

 

Spør fordi noen ganger når man ikke er helt tipp topp kan man se negativt på småting og oppfatte ting som ikke samsvarer med vitkeligheten.

 

Kanskje de flytter seg for å gi deg plass? Er det virkelig SÅ stor avstand etter de flytter seg? Osv osv

 

Er du deprimert kan du kanskje se vekk fra logiske svar på ting og heller se etter tegn som styrker dine allerede negative tanker om deg selv.

 

Bare en tanke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for responsen. Er forresten jente :) 

 

Har prøvd å smile og hilse på alle, men ser ikke ut til at folk er så interessert. Så da lar jeg folk være, ønsker ikke å plage folk som den nye jenta som er desperat. Har jo blitt preget av situasjonen, siden jeg gikk fra å ha masse venner på det forrige universitetsstedet til ingen her. Og så skjedde dette med at folk flyttet seg, så ble jeg litt stresset om det var noe jeg gjorde galt . 

 

- TS



Anonymous poster hash: 6a814...1dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...