Gå til innhold

TEST: Nokia 9 PureView


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at den har SD710 i faktaboksen.

Og 12+13mpx med 2xzoom.

Og Adreno 616

Og ois

Og LCD

Og 6,18" skjerm

Og 2280 x 1080 piksler

Og 64gb lagring

Og 172gram

Og 3500mAh batteri

 

Alt i alt så lurer jeg på om dere har sett på feil spec-sheet når dere har skrevet dette?

Endret av steikemeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt feil fokus på denne testen. Trenger bare å google litt for å finne ut at bilder tatt med denne mobilen har fordel av å bli redigert i Lightroom eller lignende og da i raw format. Jpeg bildene blir dessverre litt blasse. Men en kan få fantastiske resultater med tanke på hvor mye dynamikk som blir lagret i raw formatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt feil fokus på denne testen. Trenger bare å google litt for å finne ut at bilder tatt med denne mobilen har fordel av å bli redigert i Lightroom eller lignende og da i raw format. Jpeg bildene blir dessverre litt blasse. Men en kan få fantastiske resultater med tanke på hvor mye dynamikk som blir lagret i raw formatet.

 

Dette stemmer for de fleste telefoner som har raw, men i tester slik som dette tar de vanligvis ikke å går gjennom optimale instillinger, da den gjennomsnittlige person bare vil bruke telefonen slik den kommer i esken.

Lenke til kommentar

Det står at den har SD710 i faktaboksen.

Og 12+13mpx med 2xzoom.

Og Adreno 616

Og ois

Og LCD

Og 6,18" skjerm

Og 2280 x 1080 piksler

Og 64gb lagring

Og 172gram

Og 3500mAh batteri

 

Alt i alt så lurer jeg på om dere har sett på feil spec-sheet når dere har skrevet dette?

 

De traff med vekta, ellers var det mye bom ja

Lenke til kommentar

Litt feil fokus på denne testen. Trenger bare å google litt for å finne ut at bilder tatt med denne mobilen har fordel av å bli redigert i Lightroom eller lignende og da i raw format. Jpeg bildene blir dessverre litt blasse. Men en kan få fantastiske resultater med tanke på hvor mye dynamikk som blir lagret i raw formatet.

 

Det er mange fotoapparat som klarer å produsere topp jpeg i kameraet, det burde man også klare når man lanserer en kameratelefon som har mye kraftigere prosessor.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke RAW, kun JPG. Får ikke de samme bildene med RAW og jeg gidder ikke å redigere.

 

"Når du trenger mye dynamikk i bildene kommer Nokia 9 til sin rett. Men i hvor stor grad er dette et savn?"

 

Hahaha... Dere er mobil testere og ikke kamera testere. DR er viktig og Nokia 9 er kongen av DR.

 

DR er viktigere enn nattbilder i en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...