Gå til innhold

1978 Salvarez Les Paul Custom.


Stianeddy

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom over en annonse av en meget pen kopi av les paul. Selger selv skriver kun godt om eksemplaret(selvfølgelig), men jeg er litt skeptisk da jeg ikke finner noe legit info om denne. Det må da finnes noen der ute som har hørt om/prøvd denne? Setter stor pris på tilbakemeldinger, da jeg er litt i tvil om jeg skal kjøpe denne..

 

Legger ved det selger skrev om gitaren:

Meget sjeldne gitarer dette, produsert i bestilling fra Samick den tiden. Var laget hos World Music i Korea så byggekvalitet i toppklasse. Denne modellen var også topp modellen til Salvarez. Holder stand imot både Gibson, Yamaha, Greco, Burny, Aria osv sine gitarer fra samme tidsperiode. Disse var laget hovedsaklig for Østen så er sjelden på våre kanter.

 

Litt om gitaren.

 

1978 Custom modell.

Kropp og hals i ask med palisander fretboard med perlemor inlays. I og med den er laget i ask gir det gitaren en krispere klang. Også mere akustisk lyd fra denne enn en les paul laget av mahogny. Ikke minst er den vakker og se på da den har mye mønster i treverket. Tunomatic bridge og stoptail. Nesten ingen båndslitasje, lav action uten strengeskurr. Hals har klassisk C-profil med middels tykkelse. Double kroppsbinding på denne. Sunburst nitrolakk. Meget kraftige paf mikker som låter himmelsk bra. Vintage Yamaha stemmeskruer med 18/1 ratio (sto på em 1976 Studio Lord). Byttet de orginale stemmeskrueme med disse da de er bedre. Elektronikk fungerer som den skal. 500k potter i gitaren. Ligger en på BestVintageGuitars sin side i Tyskland. Legger ved link for de som vil lese mere om modellen. Uansett her har man sjansen til å skaffe seg en ekte vintage Custom til en meget billig pris. Følger med en meget godt polstret gigbag på denne. Kan sendes godt pakket på kjøpers regning. Gi bud.

 

https://best-vintage-guitars.de/salvarez_les_paul_custom.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...