Redaksjonen. Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Nye elbiler har strøminntak på nye steder. På noen ladestasjoner må de dobbelparkere for å få ladet Siter Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 #ChargeportGate 4 Siter Lenke til kommentar
Populært innlegg Nautica Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Dette tror jeg aldri blir fikset opp i, bare se på en bensinstasjon når det er kø og bilene har tanklokket på forskjellige sider. Så problematikk har vært der i mange år og ikke et noe nytt fenomen. 13 Siter Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Noen steder er de så tåpelig plassert at selv en e-Golf med ladeporten på "normal" plasseringen ikke får ladet hvis parkeringsplassene ved siden av er i bruk. Eksempel: Circle K Telemarksporten - Trykket inn i et hjørne. https://www.facebook.com/circleknorge/posts/2326308277391284 2 Siter Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 "Forspranget er i teknikken" 7 Siter Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Først må en kjøre litt fram, litt tilbake, litt til siden, litt frem, i håp om at en får plugget inn. Neste er å be til gud at app, chip eller hva enn måtte fungere som det skal... Blir interessant å se klagingene og sutringene strømme inn i påsken. Siter Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Verre med VW Crafter. Der kan ikke førerdøren åpnes etter at ladekabelen er plugget i. (Se teslabjørns videoer om denne) 9 Siter Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 "Forspranget er i teknikken" Eller for den andre leiren, forspranget er i nedrakkingen av alle andre. 4 Siter Lenke til kommentar
Tur Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Hva med ti meter lang kabel på trommel, omtrent som luftslangen som er på nesten alle bensinstasjoner? Burde vel fungere greit så lenge laderen leverer likestrøm? Siter Lenke til kommentar
Uglerimosenigjen Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Eneste Tesla som har forstått hvor viktig hurtiglading er. 2 Siter Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 "Forspranget er i teknikken"Eller for den andre leiren, forspranget er i nedrakkingen av alle andre. Jepp, Tesla-hatet står sterk. E-tron-gruppa har vært stille om denne fiaskoen helt frem til nå nylig, og så skylder de nå på at ladestasjonen er feilkonstruert... Pinlig. 6 Siter Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Jepp, Tesla-hatet står sterk. E-tron-gruppa har vært stille om denne fiaskoen helt frem til nå nylig, og så skylder de nå på at ladestasjonen er feilkonstruert... Pinlig. Når løsningen på problemet er en meter ledning ekstra vil jeg nå si det er pinlig for de som konstruerer ladestasjonene, ikke bilene. 3 Siter Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Det her er i helt riktig "Audi ånd" da de er vandt med å dobbeltparkere uansett hvor de skal parkere. 7 Siter Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Jepp, Tesla-hatet står sterk. E-tron-gruppa har vært stille om denne fiaskoen helt frem til nå nylig, og så skylder de nå på at ladestasjonen er feilkonstruert... Pinlig. Når løsningen på problemet er en meter ledning ekstra vil jeg nå si det er pinlig for de som konstruerer ladestasjonene, ikke bilene. Manglede research spør du meg. 3 Siter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 (endret) 1. Ved tverrgående parkering bør man parkere med baken inn og snuten ut mot veien. Ladelokket bør altså være et sted langt bak på bilen.2. Ved langsgående parkering bør man slippe å gå rundt bilen for å koble den til. Blant annet fordi man noen ganger parkerer så tett at det blir nødvendig å bare kunne åpne døra på førersiden av bilen. Men noen ganger er man nødt til å parkere langs fortau i kjøreretninga. Derfor mener jeg ladeuttaket bør være på venstre side av bilen og at kabelen er lang nok til å kunne strekke den til høyre side om nødvendig.Min konklusjon ut fra disse praktiske betraktningene er altså at ladelokket bør stå et eller annet sted enten bak bilen eller på bakre venstre hjørne. Hjørnet gir mer fleksibilitet enn midt bak i tilfelle man må rygge helt inn mot en vegg eller noe. Også er midt bak i veien for logo, skilt, kamera, bagasjelokkåpner etc. Ergo venstre hjørne bak er best. Endret 5. april 2019 av Simen1 5 Siter Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Ble ikke bilen testet? 5 Siter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 (endret) A. Hurtiglading bør utelukkende kobles til med fysisk kontakt for å sikre minimal varmgang.B. Jeg har et forslag til enklere normallading. Se for eg en klassisk skrivebordslampe med leddet bevegelig arm. Oppgrader den til litt tykkere kabel og bytt ut lyspæra med en induksjonsplate a la trådløs telefonlading. Og selvsagt en mottakende induksjonsplate i bilen like ved ladekontakten. Dette er den halvautomatiske og rimelige løsningen. Så kan vi ha en premium-versjon der leddene i den bevegelige armen er motorisert og spolen finner selv fram til der den magnetiske ressonansen er størst, altså mottaker-spolen. Da kan man parkere og bilen kobler seg selv til trådløs lading uten behov for å åpne noen luke som kan ise igjen osv. Latheten lenge leve, man sparer også 5-10 sekunder per tilkobling.Hadde det ikke vært fint om bilprodusentene standardisere plassering av ladelokket (A) og induksjonsplate for normallading (B)?(Joda, XKCD, bare omvendt, standarden bør utrydde dårlig plassering av ladeuttak. Induksjonsbasert normallading bør standardiseres før produsentene finner opp en drøss egne standarder for det) Endret 5. april 2019 av Simen1 4 Siter Lenke til kommentar
delxzen Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Hva med ti meter lang kabel på trommel, omtrent som luftslangen som er på nesten alle bensinstasjoner? Burde vel fungere greit så lenge laderen leverer likestrøm? Høyfleksibel kabel på trommel blir nok dyrt og vedlikeholdskrevende. Men, ja, lengre kabel, absolutt! Vet ikke hvor dette 3,9 m kommer fra. Er det en norm eller bare noe utbyggerne har bestemt seg for. Hvis det er en norm bør den absolutt revideres! Siter Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 Hva med ti meter lang kabel på trommel, omtrent som luftslangen som er på nesten alle bensinstasjoner? Burde vel fungere greit så lenge laderen leverer likestrøm? Måtte vel vært en svært stor trommel så ikke varmen generert blir en brannfare? Siter Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 5. april 2019 Rapporter Del Skrevet 5. april 2019 "Forspranget er i teknikken"Eller for den andre leiren, forspranget er i nedrakkingen av alle andre. Jepp, Tesla-hatet står sterk. E-tron-gruppa har vært stille om denne fiaskoen helt frem til nå nylig, og så skylder de nå på at ladestasjonen er feilkonstruert... Pinlig. E-Tron passer fint til sitt eget ladenettverk IONITY. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.