Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvi v50 04mod - kast i bremseskiver.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg en Volvo v50 04 mod rett før nyåret. Den har hatt 3 eier inkl meg. Tidligere eier informerte om at den årlig måtte bytte bremseklosser og skiver da den fikk kast i skivene. Jeg byttet rett over nyttår nye skiver, bremseklosser, bremsecaliper høyre side og hjullager venstre side. Verdt å nevne at den siden jeg kjøpte den trekker til venstre side og at fjærbeinslager trolig må byttes. Tidligere eier sier at dem hadde forsøkt å løse opp i dette ved å sende bilen inn til verksted som hadde byttet bremseskiver og klosser trolig flere ganger samt tatt en hjulstillings kontroll. Men verksted hadde også informert om at de ikke hadde skikkelig utstyr (trolig laser) når dem fikset hjulstilling. Utenom det kunne ikke verksted finne noe feil og det er blitt diskutert om bilen mulig kan ha deltatt i en kræsj med første eier. Det er ingen tegn til dette.

 

Jeg er ikke bilkjent og vet ikke helt hva eller hvordan dette kan løses. Noen som har innspill?

Endret av Chrgun
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Byttet da bremseskiver og klosser i April og allerede nå er det kast i dem igjen. Skiven på høyre side blir betydelig mye varmere enn den på venstre side.

Tyder jo på at bremsene henger og skivene blir ødelagt av varme.

Hvis du er heldig så er glideboltene rustet fast, da trenger du bare å løsne og smøre disse.

Hvis ikke så trenger du nye bremsecalipere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...