Gå til innhold

Borderlands 3 dropper Steam, skal selges eksklusivt i Epic Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor står det at utviklere får mer av kaka når de selger på Epic Store? Det er vell utgiveren som får den store gevinsten, og utviklerne får kanskje en liten bonus her og der. Ville vel tro at både utgiveren og utviklerne tjener mer på å selge det på alle de forskjellige butikkene som fins på PC, så folk kan kjøpe det der de vil. Men Sweeney vet jo at folk hadde ikke brukt Epic Game Store til annet enn Fortnite, så han må ty til anti-consumer metoder. Hvordan kan en seriøs spillbutikk mangle achievements i spill, i 2019. Og spesielt i et spill som Borderlands.

Endret av valiumspray
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan en seriøs spillbutikk mangle achievements i spill, i 2019. Og spesielt i et spill som Borderlands.

 

Nå er vel Epic store såpass bra at det burde være det samme om den lå der eller i steam - du starter jo ikke spillene fra steam-klienten uansett (??)

 

Og hvem bryr seg om achievments i installasjonsklienten? - Achievments i spillene er en ting, men noe så bortkastet som "poeng" og achievments inne i installasjonsklienten er da ikke noe å bry seg om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser absolutt ikke problemet.

 

Om en butikk i Norge hadde bestemt at alle varemerkene de solgte måtte betale butikken 30% for å bli solgt der, slik at prisen på varene gikk opp 30%, uten at forbrukerne fikk noe for det, da hadde folk gått til nabobutikken.

Lenke til kommentar

Om produktet var tilgjengelig til en høyere pris for å kompensere for de prosentene Epic legger seg under så hadde det ikke vært noe problem. Men EGS er et makkverk uten like. Tidligere tillot de registreringer uten noe så enkelt som epost-verifikasjon og det resulterte i et bøttelass av kontoer opprettet av russere og kinesere basert på adresselister lekket på nettet. Jeg fikk en epost om at kontoen "min" hos EGS var forsøkt pålogget uten å noensinne ha opprettet konto selv. Kjørte en password recovery på den siden epostaddressen var min og så at siste innlogginger var fra russisk IP. Jeg fikk ikke slettet den etterpå, kun endra passord og satt 2FA, så jeg fikk i det minste låst ut idioten som oppretta den til å begynne med. Burde ha sjekka stats'en hans i Fortnite kanskje :) Er heller ikke interessert i å betale noe til Epic om jeg kan unngå det da 40% av overskuddet dems går til TenCent (som da altså eier 40% av Epic) og de er nok i en egen klasse av dritt verden kunne klart seg godt uten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkUbrO

 

Hvordan kan en seriøs spillbutikk mangle achievements i spill, i 2019. Og spesielt i et spill som Borderlands.

 

Nå er vel Epic store såpass bra at det burde være det samme om den lå der eller i steam - du starter jo ikke spillene fra steam-klienten uansett (??)

 

Og hvem bryr seg om achievments i installasjonsklienten? - Achievments i spillene er en ting, men noe så bortkastet som "poeng" og achievments inne i installasjonsklienten er da ikke noe å bry seg om?

Den vanlige mannen i gata syns nok at Epic store er "bra" nå, de fikk jo tross alt nettopp en søke funksjon. Men ser du litt mer inn i Epic store så finner du at det er spyware og at den mangler enkle ting som en handlekurv. Så vil vel ikke si at Epic store er like bra som Steam, den er mer trash en noen ting.Og jeg tror de fleste starter spillene sine fra steam-klienten :)

Lenke til kommentar

Synd at nok ein utgiver driter såpass kraftig på deler av kundebasen som har støtta di i mange år. For di som kunne tenkt seg spillet på steam er dette nok ein nedtur. For min egen del ville eg vurdert spillet til PS4p eller XOx viss det hadde innfridd mine krav. Ser dog ingen grunn for å støtte opp denne forma for eksklusivitetskjøp og hopper bukk over heile spillet til det havner i billig-kurva. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir vel ikke helt riktig revenue split i forhold til Steam hvis spillet selger såpass bra som tidliggere.

Steam tar mindre % hvis man selger bedre (helt ned til 20%), fremdeles mindre en epic og epic+unreal

 

Det finnes dog en god motstander mot steam, GOG, men det har ("desverre") ett ikke-DRM krav...

Lenke til kommentar

Er bare å glede seg til april 2020. Forbanna anti-forbruker selskap som Epic er søppel vi ikke trenger. Det er noe som heter at dersom produktet du selger er bra nok, så vil folk kjøpe det. DET er et sunt marked. Eksklusivitet på varer er for selskaper som vet at deres eget produkt ikke er konkurransedyktig

 

Folk snakker om ar Steam er griske? Vel, Epic Games sitter på så mye fortnite-cash at de uten problemer kunne lansert en klient uten mangelvarer og spyware. Isteden prakker de søppelet sitt på forbrukere gjennom hestehandler med griske utgivere. Nei takk, venter heller et halvt år og gir pengene mine til Mighty Gabe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Altså... no offence, men er det fremdeles folk som legger fra seg all sans og samling som det?

 

Om epic launcheren spionerer, who cares det er 2019. Man kan ha noe i mot det, men enn så lenge var jo facebook i ilden for personopplysninger som ble solgt for ikke lenge siden. Google, amazon, twitter, insta, apple, cisco, ebay, microsoft osv osv osv driver jo aktivt med inhøsting og spionering, skal vi liksom bare ignorere dem og si "jo men de er usa så da er det ok"???

 

Men så sier folk, "men steam samler jo ikke data!" Det de røyker vil jeg også ha. Steam selv samler data ellers kunne de ikke skreddesydd reklamer de viser til folk, atpåtil dusinvis av titler via steam installerte redshell som ble oppdaga i 2018, som samler informasjon om deg på langt mer seriøse plan en andre, og ble klassifisert som ren malware da det kjører sitt eget liv som standalone..., og det ble lagt til av utviklerne. Mange fjerna det kjappt med standard "oopsie daisy" unnskyldning, flere har enda ikke fjerna det... Steam ga faen iirc.

 

Men så sier jo folk da at epic sin sikkerhet er dass, den er ikke kanon, sure, men så hadde steam i 2015 så si et identisk hull der man kunne logge på andres kontoer uten passord, og samme igjen i 2018 der man kunne lure recovery systemet og igjen få full tilgang til andres kontoer..

 

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

Si du hat satsa hus å hjem på spillet ditt, gabe vil ha 35% av salg, tim tar 0, logic choice for mange små utviklere der gitt! Men også store utviklere.

 

Epic kaster også penger i scolarships (ca 1 milliard ), og ga ut en publishing platform service som folk kan bruke, uavhengig av spillmotor brukt, og gratis.. ingen nevner det noen steder?

 

Ekslusivitet suger, men jeses steamfanbois må kunne prøve å være kritiske på steam slik at de kan få ræva i gir selv, de har konkuranse nå, wake up.

 

Ps; om folk er så inmari imot epic sin launcher, installer spillet og launch det via steam etterpå... om folk ikke liker spioneringa, koble fra internet, mobil, tv etc i samme slengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

 

Jeg vil gjerne ha det DU røyker.. Leste du i det hele tatt artikkelen? Har du fulgt med i det hele tatt de siste 3 månedene? Hvor har du dratt fram det 0% tallet ditt? Et google søk med epic games zero percent finner jeg null resultat på påstanden din på de første 4 sidene. Har veldig lyst til å vite hvor du leste det ryktet ditt :) 

Endret av valiumspray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkUbrO

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

 

Source? Jeg har aldri hørt om dette og finner absolutt ingenting om det på nett.

Lenke til kommentar

Altså... no offence, men er det fremdeles folk som legger fra seg all sans og samling som det?

 

Om epic launcheren spionerer, who cares det er 2019. Man kan ha noe i mot det, men enn så lenge var jo facebook i ilden for personopplysninger som ble solgt for ikke lenge siden. Google, amazon, twitter, insta, apple, cisco, ebay, microsoft osv osv osv driver jo aktivt med inhøsting og spionering, skal vi liksom bare ignorere dem og si "jo men de er usa så da er det ok"???

 

Men så sier folk, "men steam samler jo ikke data!" Det de røyker vil jeg også ha. Steam selv samler data ellers kunne de ikke skreddesydd reklamer de viser til folk, atpåtil dusinvis av titler via steam installerte redshell som ble oppdaga i 2018, som samler informasjon om deg på langt mer seriøse plan en andre, og ble klassifisert som ren malware da det kjører sitt eget liv som standalone..., og det ble lagt til av utviklerne. Mange fjerna det kjappt med standard "oopsie daisy" unnskyldning, flere har enda ikke fjerna det... Steam ga faen iirc.

 

Men så sier jo folk da at epic sin sikkerhet er dass, den er ikke kanon, sure, men så hadde steam i 2015 så si et identisk hull der man kunne logge på andres kontoer uten passord, og samme igjen i 2018 der man kunne lure recovery systemet og igjen få full tilgang til andres kontoer..

 

For ikke minst å si at epic ifølge rykter som har kommet fra folk som får ekslusive deals på epic store, så lenge et spill er på epic store, og er ekslusivt, så tar epic 0% ( ja, null. )av kaka, ALT går til utvikleren. (Sies det, avtalene dems er generellt mye bedre en steam som er videns kjent)

 

Si du hat satsa hus å hjem på spillet ditt, gabe vil ha 35% av salg, tim tar 0, logic choice for mange små utviklere der gitt! Men også store utviklere.

 

Epic kaster også penger i scolarships (ca 1 milliard ), og ga ut en publishing platform service som folk kan bruke, uavhengig av spillmotor brukt, og gratis.. ingen nevner det noen steder?

 

Ekslusivitet suger, men jeses steamfanbois må kunne prøve å være kritiske på steam slik at de kan få ræva i gir selv, de har konkuranse nå, wake up.

 

Ps; om folk er så inmari imot epic sin launcher, installer spillet og launch det via steam etterpå... om folk ikke liker spioneringa, koble fra internet, mobil, tv etc i samme slengen.

 

1. Spioneringen det snakkes om handler i stor grad om datamining av unødvendig, og privat, informasjon.

 

2. At sikkerheten hos Epic er dass unnskyldes ikke av at Steam har hatt utfordringer tidligere. Det er kun nok et bevis på at EGS ikke er konkurransedyktig mot Steam (hence, må de bruke tvangsmidler).

 

3.Slenger meg på de andre som lurer. Hvor i allverden kommer den 0 %'en din fra? Det at Epic gir mer penger til utviklere er vel og bra, men ikke på bekostning av sluttbrukerne.

 

Hadde Epic brukt tid og penger på å gjøre EGS attraktiv og konkurransedyktig (som man jo bør gjøre), så hadde det ikke vært noe problem. Isteden velger de tvang som virkemiddel for at jeg som sluttbruker, skal ta i bruk deres produkt. Som nevnt tidligere, er produktet ditt bra nok så vil folk kjøpe det.

 

EGS er ikke på langt nær bra nok, og det er ikke konkurransedyktig. De skulle holdt seg til "barnespill", men griskheten lenge leve. Epic frir til utviklere, på bekostning av forbrukere. April 2020 kommer Borderlands 3 til en kompetent og dyktig PC- plattform.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...