Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Råd om endring av tankegang


Anbefalte innlegg

Dette er helt sikkert ikke riktig plass, men hvis det er en annen plass please send meg dit. 

 

Hei. 
Jeg er en 27 år, bor i Nord Norge. Jeg har ingen ordentlig utdanning og arbeider svært lite. 
Jeg føler meg litt stille stående i livet akkurat nu. Trenger hjelp med å endre tanke gangen min. 
Kommer ikke over tanken om at jeg vil bli kjendis, det er bokstavelig talt det eneste jeg vil akkurat nu, og tenker jeg bør komme meg bort fra denne tanken. 
Jeg tror jeg vil bli kjent for å få flere connections, bli venner med noen av de store streamerne som feks Sodapoppin, nmp, shroud, asmongold osv. (Selv om det er usannsynlig uansett om man blir kjent eller ikke.) 
Men tenker det å føle seg suksessfull er en stor grunn til at jeg vil bli kjent også. jeg vil at folk skal vite hvem jeg er, at folk i området hvor jeg bor blir sånn "wow der er han lsm". 
Høres kanskje teit ut men jeg vet ikke, er bare noe jeg vil ha i livet. Men jeg har ikke lyst å gjøre noe idiotisk for å komme dit heller. Feks som å gjøre noe nasty eller lage en sextape osv. 
 
jeg har prøvd streaming, men jeg føler det bare ikke. Tror ikke jeg er den personen som bare kan sitte rundt å underholde folk, selv om jeg faktisk vil bli stor innen streaming.. 
Jeg er klar over at det er nesten umulig å bli kjent innen streaming nu, men jeg har ikke prøvd veldig hardt heller. Hvis jeg grinder som fan med streaming kanskje det blir noe? Man vet aldri. 
Men det er usikkerheten som er en buzzkiller for meg. Føler jeg ikke har tid til å streame flere hundre timer i uken uansett, har dame som treng oppmerksomhet + jeg liker å se på videoer selv i stede for å streame.. 
 
Jeg brenner for spilling, kanskje det er derfor jeg vil bli en streamer. Jeg er sjalu på alle de store streamerne som får være en av de første til å prøve ut nye spill, får være med på twitch rivals turneringer etc. 
Føler at av å til er det ikke vits å spille ett spill når man er alene, men om man hadde streamet kunne man bare chillet å spilt. 
 
Jeg har også prøvd å lage musikk, edm. Kjøpte FL studio, ett lite midi keyboard og noen VST's. Begynte å "lage" sanger og slik i en-to måneder, men så mista jeg helt interesse for det.
Kanskje fordi det ikke er noe jeg brenner for, ville bare prøve å bli kjendis gjennom det. Noe som er helt ute på jordet. 
 
Jeg har til og med lagd youtube videoer for en stund. Men mista interesse i det også, selv om sluttproduktet var alltid gøy å se på, selv nå i dag. Selv om videoene sugde så hadde jeg det morsomt ved å lage de.
Men igjen så er youtube sikkert enda hardere plattform enn twitch å komme seg noen sted på. 
 
Men som sagt tidligere, jeg føler meg litt stuck i livet akkurat nå. Vet ikke hvorfor jeg har blitt helt obsessed med at jeg skal bli kjendis. Klarer ikke se på twitch streamers lengre pga jeg blir så sjalu og vil være som dem. 
 
Har googlet før "How is it to be famous", "is it worth becoming famous" etc, for å prøve å få tankene mine bort fra dette. Lese de negative sidene osv. Er klar over at det er ikke bare en dans på roser å bli kjendis. 
Men jeg tror at det er ikke så ille å være kjent i Norge som det er i andre land. 
Finner ingen jobb /utdanning som interessere meg.
 
Jeg tenker sikkert jævlig barnslig, og leter etter en "rask og lett måte" ut. Men tenker jeg vil ha noen tips for å komme ut av denne boblen, selv om jeg samtidig vil oppnå denne "drømmen" min. 


Anonymous poster hash: 630c2...a6b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare å ta raketten og sette kursen mot jorda igjen. Skaff deg jobb først, så kan du dyrke interesser.

 

Du skriver at du prøver nye ting og mister interessen fort. Vil bare si at folk som blir kjente for noe de driver med har jobbet lenge med de gjør. Du kan ikke bare plukke opp musikkutstyr og lage sanger for å bli kjent på 123. Jorda neste, sier jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok bare å ta raketten og sette kursen mot jorda igjen. Skaff deg jobb først, så kan du dyrke interesser.

 

Du skriver at du prøver nye ting og mister interessen fort. Vil bare si at folk som blir kjente for noe de driver med har jobbet lenge med de gjør. Du kan ikke bare plukke opp musikkutstyr og lage sanger for å bli kjent på 123. Jorda neste, sier jeg.

Takk for svar. 

Du sier jeg må skaffe meg jobb, men hvordan skal jeg komme meg til det punktet? 

Jeg har arbeidet før i livet, ikke spesielt mye. 3 år på butikk nå, og det er gørr kjedelig. 

Har tatt sånne jobb interesse tester på nav, men ingenting faller i smak der heller. Selv om jeg ikke har prøvd meg på de jobbene, kan jeg tenke meg hvordan dem er. 

 

Hvordan kan jeg finne interesser for nye ting? 

Skal man bare gå ut i verden å finne noe nytt å holde på med?

Føler også at alt jeg har gjort / gjør er jeg dårlig på. Feks ballspill (fotball, håndball, innebandy osv) er helt forferdelig dårlig på slikt, selv om det kanskje hadde vært gøy å være litt hobbyflink i slikt spill. 

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har utdanning kan det være vanskelig å finne en jobb som er "morsom". De fleste jobber er ikke direkte morsomme, men handler om å ta del i samfunnet og ikke minst stå på egne ben.

 

Når det kommer til interesser, så kan man finne de overalt. Er jo bare bra at du prøver ting, men hvis det er fordi du skal bli kjent, så er det et dårlig utgangspunkt. Finn noe du brenner for eller i det minste får glede av og ta det derfra.

 

Du sier du liker å spille og streame? Hvorfor ikke gjøre det? Selvom noen blir kjente, så betyr ikke det at du ikke kan få glede av det. Ikke misunn andre så mye, tenk mer på hva som gir mening for deg

Lenke til kommentar

De fleste av oss synes at vi har altfor mye å gjøre på jobben, og strever med å få gjort alt som må gjøres. Du var heldig som hadde en jobb som var kjedelig, det betyr at du ikke gjorde stort der heller. Kanskje derfor det tok slutt? Uansett: får du deg en jobb senere, så hold på den, ikke lev i en fantasiverden der jobber er interessante og du er berømt. Du kommer aldri til å oppleve noen av de to tinga – ikke du heller. Få deg jobb, og vær forberedt på å flytte hvor som helst. Det har du bare godt av, det er skadelig å tråkke på de samme stiene hele livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hver bidige kamp du spiller er "exposure", og en anledning til å etablere et gjetord; enten som cheater eller inhuman. Foreslår du nyter spillet ditt for hva det er og heller lar direktørene drive sirkuset sitt! Anerkjennelse kan du høste når du er uovervinnelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...