Gå til innhold

Dele backup på flere eksterne harddisker


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har flere eksterne harddisker på 1TB hver og har lyst å bruke dem til backup. 

 

Jeg har to mapper på den interne harddisken på PC-en som jeg ønsker å ta backup av, mappene er på henholdsvis 1,7TB og 3,2TB. Finnes det et greit backup program som kan spre backupen til flere harddisker? 

 

Jeg har prøvd EaseUS og Comodo. Begge kan dele opp backupen i flere filer på ønsket filstørrelse, men de forutsetter at alle backupfilene blir lagret på samme stasjon mens backup kjøres. Det hjelper jo lite når jeg ikke har en harddisk med så mye ledig plass. 

 

Tips mottas med takk!

 

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

mappene er på henholdsvis 1,7TB og 3,2TB.

 

Det var noen voldsomme mapper. Men de inneholder kanskje filer som er på mindre enn 1 TB? I så fall går det jo an å kopiere dem enkeltvis/gruppevis til backup, evt. dele dem opp i mindre mapper.

 

Og hvis det ikke går, er jeg nysgjerrig på hva det er som tar så mye plass.

Lenke til kommentar

Er usikker på om du finner et program som automatisk fordeler bakcupen på flere disker, men hvis du kan porsjonere dataene i passende størrelser før backup er Synckback et bra program. Du kan sette opp flere jobber og samkjøre disse i grupper og har ellers en mengde andre muligheter. Dataene blir i utgangspunktet kopiert slik de er og derfor kan også backupdiskene brukes direkte.

 

https://www.2brightsparks.com/

Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Det er en mappe med bilder og en med video. Dette er bilder og video som jeg har tatt selv opp igjennom årene og samlingen øker jo fortsatt. Dette er derfor "levende" mapper og det kjekkeste hadde vært å kunne kjøre backup med jevne mellomrom og så tar den kun med det som har endret seg neste gang. 

 

I gamle dager så var jo dette ganske lett. Når noe tok mer plass enn på en diskett så spurte den om diskett nr 2 :)

 

Har backup til sky i dag, men vil gjerne ha en backup til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...