Gå til innhold

Lyskeproblemer, ekspert, noen råd?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger behandling for noen problemer jeg har hatt med lysken over flere år, noen som har hatt lignende problemer og har forslag til en ekspert jeg kan besøke?

 

Har testet mye, og kommer ikke veldig lang vei med vanlig egentrening anbefalt av fysio. Har også testet alternativ behandlig som harhjelpt, men tror kanskje det er behov for operasjon for å bli kvitt problemene. Selv om jeg ikke ville gjøre noe forhastet. Har ulike teorier til problemene, blant annet trange bukser jeg tror kan ha vridd muskelaturen på baksiden av lårene. Ender som regel opp med å kaste bort penger uten at det hjelper nevneverdig.

 

 

 

 

 

 

The way I see it, you where dumb enough to laugh, now it would be embarrasing. I just don't care what you think. So how bad do I have to be if I where to satisfy you?

Endret av Evolva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. det er jo synd om du ikke får adekvat hjelp av selv fysioterapeuter.

 

Det eneste jeg kan bidra med, er å mene at hvis det er et vedvarende problem, så må det jo være noe i livsstilen din som gjør at problemet hele tiden kommer tilbake. For eksempel at du trener feil, trener for mye, kanskje jobber fysisk og bruker denne muskelgruppen feil eller for mye eller lignende. Det kan jo også være noe medfødt, som du burde blitt gjort oppmerksom på tidligere.

 

Du må bare fortsette å ta kontakt med fastlege og/eller fysiologer for å få svar. Det er jo tydelig ett eller annet som fremskynder smerten og problemet.

 

Ett siste tips fra min side er å være i vann, svømme. Da trener du muskler uten med minst mulig belastning og slitasje.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://treningogrehab.no/

 

Her har vi en ekspert. Folk reiser jo land og strand for å få behandling hos han. Kan få behanding over skype også om du vil. 

Eg hadde endel problemer selv i hoften og smerter ut til leggen, og eg har ikke engang gått til behandling hos han for å få bort problemet, bare lest og sett youtube videoene han har lagt ut. 

 

Fysioterapauter har eg hatt like dårlig erfaring med. Kanskje bare et par som tar deg seriøst, mens resten gir deg info du kan finne på nett uten så mye som å se på deg. Ofte sier dem bare at du må strekke ut, og så gir de deg informasjon om hvordan du skal gjøre en øvelse som står stikk i mot fra terapaut til terapaut. Kan ikke være mye verdt den utdannelsen de har. 

Lenke til kommentar

Vel.. det er jo synd om du ikke får adekvat hjelp av selv fysioterapeuter.

 

Det eneste jeg kan bidra med, er å mene at hvis det er et vedvarende problem, så må det jo være noe i livsstilen din som gjør at problemet hele tiden kommer tilbake. For eksempel at du trener feil, trener for mye, kanskje jobber fysisk og bruker denne muskelgruppen feil eller for mye eller lignende. Det kan jo også være noe medfødt, som du burde blitt gjort oppmerksom på tidligere.

 

Du må bare fortsette å ta kontakt med fastlege og/eller fysiologer for å få svar. Det er jo tydelig ett eller annet som fremskynder smerten og problemet.

 

Ett siste tips fra min side er å være i vann, svømme. Da trener du muskler uten med minst mulig belastning og slitasje.

 

 

Mitt inntrykk av fysioterapi er at det er best til trening før og etter en operasjon. Det er få ting som gjør meg mer oppgitt enn å betale over 1000kr for å gå til leger, bare for å høre dem fortelle meg at alt ser normalt ut og ta en blodprøve som forteller at jeg har for lavt hemoglobin eller vitamin d. Nå er livsstilen min ganske bra og problemet er vell heller for mye trening enn for lite. Hovedproblemet når jeg skal prestere er som regel restitusjon og få nok overskudd igjen, beina er som regel blytunge allerede før konkuransen. Så bedre å investere i et månedskort på treningssenter å gjøre treningen på egenhånd, fremfor å gå til en lege. Har blant annet vurdert å bestille behandlingsutstyr her https://www.physioroom.com/catalog/Hernia_Groin_Supports/2246.html, men de sender ikke til Norge. Har funnet ut at det er mulig å kjøpe noe på medicus plesner, men der korstet det 1700kr for et belte.

 

Være mer i vann er kanskje noe av det mer fornuftige jeg har hørt og kanskje noe jeg burde gjort. Har så smått testet isbading hjemme som gir noe effekt, men har ikke badekar nå. Ideelt sett skulle jeg nok trent på et rehabiliteringssenter i 2-3 måneder men er litt vanskelig å få anledning til noe slikt. Men om problemet skyldes sykdom, blir det litt annerledes.

Endret av Evolva
Lenke til kommentar

For å oppklare, jeg har betalt 320kr for å gå gratis til legen også, den gangen var det kun vitamin d. Skal du gå til en vanlig lege må du jo nesten være dødssyk for å få hjelp. Og ja, en tur til syden og møllers tran har jeg nok godt av.

Endret av Evolva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...