Gå til innhold

Komplett Mobil forsvinner – dette er de beste alternativene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen forskjell på GE mobil leve og leve ung? Om det er har de gjort det veldig vanskelig!

Eneste forskjellen ser ut til å være at det er flere tjenester som er sperret om du velger Ung-varianten av Leve-abonnementene:

 
Abonnementet har innebygde sperrer mot forbruk som kan generere ekstra kostnader - disse kan administreres via "Min side".
 
Tipper det er tjenester som ringning til overtakserte nummer, kjøp av tjenester o.l. som ikke personer under 18 år bør ha tilgang til uten en viss form for kontroll.
Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Fra GE mobil

"Dersom dette ikke gjøres, vil det tilkomme et gebyr på henholdsvis kr. 49,- pr. mnd. for manglende Avtalegiro og kr. 49,- for manglende eFaktura/e-postfaktura."

 

Wow! Opp til 98 kroner i gebyr per måned. Det må være rekord i mobilverden?

Da ble GE mobil utelukket. Liker ikke slik luguber forretningspraksis.

 

Fjordkraft mobil er heller ikke aktuelt. Da de ikke struper datahastigheten ved oppbrukt kvote og tar 0.99,- per MB for påfølgende bruk med makspris på 399,-. Kan ikke se at de tilbyr struping som tilleggstjeneste heller. Dealbreaker når jeg skal finne ett abbo som passer til min 10 åring.

 

Saga Mobil er heller ikke aktuelt av samme grunn som Fjordkraft mobil. Men de tar minde enn Fjordkraft med 0.39,- per MB med makspris på 199,-.

 

Ser ut til at Sponz med full kontroll er det beste alternativet. Rett meg om jeg tar feil om de andre operatørene. Venter uansett til etter gratismåneden med ICE er over. 

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra GE mobil

"Dersom dette ikke gjøres, vil det tilkomme et gebyr på henholdsvis kr. 49,- pr. mnd. for manglende Avtalegiro og kr. 49,- for manglende eFaktura/e-postfaktura."

 

Wow! Opp til 98 kroner i gebyr per måned. Det må være rekord i mobilverden?

Da ble GE mobil utelukket. Liker ikke slik luguber forretningspraksis.

 

Fjordkraft mobil er heller ikke aktuelt. Da de ikke struper datahastigheten ved oppbrukt kvote og tar 0.99,- per MB for påfølgende bruk med makspris på 399,-. Kan ikke se at de tilbyr struping som tilleggstjeneste heller. Dealbreaker når jeg skal finne ett abbo som passer til min 10 åring.

 

Saga Mobil er heller ikke aktuelt av samme grunn som Fjordkraft mobil. Men de tar minde enn Fjordkraft med 0.39,- per MB med makspris på 199,-.

 

Ser ut til at Sponz med full kontroll er det beste alternativet. Rett meg om jeg tar feil om de andre operatørene. Venter uansett til etter gratismåneden med ICE er over. 

Har kommet frem til samme konklusjon som deg. Skal gi ice en ny sjangs i gratismåneden, blir det samme opplevelse som jeg hadde med ice for 2 år siden bytter jeg til sponz.

Endret av oddi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om man markerte ut i tabellen hvilken tilbyder sitt nett som brukes. Tungvint å måtte bla seg opp til oversikten over de som er på Telenor sitt nett, for å se hvem som er aktuelle om man må ha Telia sitt nett av en eller annen grunn.

 

Min grunn er at jeg ikke liker Telenor (forsiktig sagt), så en tilbyder som bruker det nettet er for meg uaktuell. Har ikke slitt med dekning på en stund, ihvertfall som jeg kan si å ha lagt merke til, men jeg kjører passelig ofte i områder jeg vet Telia er veldig gode på, mens Telenorbrukere opplever dårlig dekning på samme strekker.

 

Vet dog ikke hvor mye det har å si hvilken telefon-leverandør man har. Selv bruker jeg LG V30 som ikke er like utbredt som diverse Samsung og Apple-telefoner, men som fungerer veldig godt etter min smak og mening. Hver gang jeg er borti en Samsung-telefon, så holder jeg på å få fnatt av programvaren.

Lenke til kommentar

God sammenligning. Min plan er å teste ICE (de skal få lov til å betale for meg), og heller bytte dersom dekningen er dårlig der jeg er. For å være helt ærlig har jeg aldri gitt Telia en sjans her jeg bor, og har ikke prøvd dem i det hele tatt siden de het NetCom og jeg hadde en Ericsson mobil.

 

Setter pris på en god sammenligning i tilfelle jeg savner Telenor-nettet.

Lenke til kommentar

Bruker selv Talk to the hand abonnement fra Jalla Homp Delaromp CallYouNever mobil. Med det får jeg alltid en hyggelig melding fra en stk ny fiktiv venn i måneden. Gunstig er det ikke, men penger er ikke alt. Bruker Telera Mobil sitt nett så har ikke dekning bortsett fra på Hennes og Mjaurotz på Oslo City, å det passer meg utmerket.

Lenke til kommentar

Det her suger jo litt. Komplett var ganske perfekt for min bruk.

Spesielt med roaming i USA inkludert.

 

Hadde håpet at komplett ville pushe de andre til å innføre det samme, i stedet blir komplett nå borte, litt trist.

 

Edit:

Ser at GE har en Verdensborger BETA som ikke er nevnt i artikkelen.

Her sier de at "Verdensborger BETA er vårt EU/EØS+ abonnement, som inkluderer fri roaming i EU/EØS samt USA, Thailand og Sveits. Du velger selv mengde inkludert data fra 1 - 6 GB i måneden. Fri roaming i EU/EØS + USA, Thailand og Sveits er inkludert."

 

Så langt jeg ser må dette være likt hva komplett tilbydde?

https://www.gemobil.no/mobilabonnementer/Verdensborger

Endret av lain
Lenke til kommentar

Det her suger jo litt. Komplett var ganske perfekt for min bruk.

Spesielt med roaming i USA inkludert.

 

Hadde håpet at komplett ville pushe de andre til å innføre det samme, i stedet blir komplett nå borte, litt trist.

 

Edit:

Ser at GE har en Verdensborger BETA som ikke er nevnt i artikkelen.

Her sier de at "Verdensborger BETA er vårt EU/EØS+ abonnement, som inkluderer fri roaming i EU/EØS samt USA, Thailand og Sveits. Du velger selv mengde inkludert data fra 1 - 6 GB i måneden. Fri roaming i EU/EØS + USA, Thailand og Sveits er inkludert."

 

Så langt jeg ser må dette være likt hva komplett tilbydde?

https://www.gemobil.no/mobilabonnementer/Verdensborger

 

GE sitt Verdensborger var ikke lansert da denne artikkelen ble skrevet, det ble lansert fem dager senere. Tek.no skrev om det her: https://www.tek.no/artikler/nytt-abonnement-plukker-opp-arven-etter-komplett-mobil/462462

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...