Gå til innhold

Svakere stat, økt liberalisering - hvilket parti bør jeg stemme på?


Anbefalte innlegg

Svakere stat, økt liberalisering, mindre børspreget økonomi, mindre boligspekulanter, bedre sosiale goder for fattige, lavere minstelønn og løsere arbeidsmarked, hvilket parti bør jeg stemmer? Virker på meg som det har blitt ett topartisystem i Norge der vi velger mellom staten og oslo børs.

Endret av Evolva
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Evolva skrev (På 1.4.2019 den 12.27):

Svakere stat, økt liberalisering, mindre børspreget økonomi, mindre boligspekulanter, bedre sosiale goder for fattige, lavere minstelønn og løsere arbeidsmarked, hvilket parti bør jeg stemmer? Virker på meg som det har blitt ett topartisystem i Norge der vi velger mellom staten og oslo børs.

Svakere stat og økt liberalisering betyr jo frislipp av børspreget økonomi og boligspekulanter og dårligere sosiale goder for fattige. Lavere minstelønn og løsere arbeidsmarked derimot, stemmer godt med svakere stat og mer liberalisering. 

Men alt i alt ønsker du deg i stor grad direkte motsetninger, så hvis du finner et parti som går inn for alt dette, har du funnet noen som definitivt ikke kan levere det de sier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes ingen partier som mener det du mener (og det er få personer som er 100% enig i et parti). Men hvis du vil ha mer libralisme i norsk politikk så stemmer du Libralistene, du er nok ikke enig med alt de sier. Men en stemme til dem er en stemme de andre partiene mister, og for å bligjøre velgere vil de da legge seg på en mer liberal linje.

Akuratt som i Sverige med innvandring, ingen partier ville drøfte svensk asylpolitikk, SD brukte det aktivt i sine valg kampanjer og ble Sveriges tredje største parti, og diskusjon om svensk asylpolitikk både kom på agendaen og flere partier går nå inn for strengere asylpolitikk.

Så hvis du og andre som vil ha et mer liberalt samfunn, vil ha et liberalt samfunn, så ville jeg stemt Libralistene.

Lenke til kommentar

TS beskriver det som kalles ANARKI ..anarkister har den samme agumentasjonen om hvordan de vil samfunnet skal være. Dessverre for TS så går det i motsatt retning. som følge av terror så bruker vestlige demokratier påskuddet til å styrke stat og kontroll , mer kontroll av det frie ord , mer kontroll med våre aktiviteter , og vi er geleidet inn i et finanssystem som gjør at vi legger igjen spor etter oss overalt .

hvilket parti som sitter i regjering har null betydning for dette. hvis du hadde vært utenlands de siste 10 årene og forlot norge under en rødgrønn regjering , og du ikke har følgt med overhodet på norsk politikk fra utlendigheten, så ville du aldri kunne sagt at det var en blåblå regjering som styrte da du kom tilbake.. såpass samkjørt er dem i oppfatningen av hvordan vårt samfunn skal videreføres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...