Gå til innhold

Interrail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med billige flyturer har Interrail mistet mye av apellen og de som reiser tar gjerne billigfly ned til kontonntet for å spare tid ... og i noen tilfeller også penger. Ellers er det å reise til de samme destinasjonene som ellers er av interease.

 

Og for nattog er det idag stor sansynlighet for å bli ranet nedover kontinentet.

Lenke til kommentar

Med billige flyturer har Interrail mistet mye av apellen og de som reiser tar gjerne billigfly ned til kontonntet for å spare tid ... og i noen tilfeller også penger. Ellers er det å reise til de samme destinasjonene som ellers er av interease.

 

Og for nattog er det idag stor sansynlighet for å bli ranet nedover kontinentet.

 

Greit nok det, men regner med at det er flere enn meg som liker bedre å reise med tog enn med fly. Dessuten er det miljøaspektet.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men regner med at det er flere enn meg som liker bedre å reise med tog enn med fly. Dessuten er det miljøaspektet.

Jeg reiser ofte rundt med tog på kontinentet. I løpet av et år reiser jeg nok en god del mere med tog enn de fleste interrailerene. Lengere transport-etapper, som å komme seg ned dit, er likevel ofte lurere å ta med fly.

 

Og med strøm som kommer fra en god del kullkraft så er tog ikke nødvendigvis bedre for miljøet.

Lenke til kommentar

Litt av målet med forum er at flere kan ha nytte av tips og erfaringer som noen har...

Og deling av erfaring bidrar jeg også i stor grad til, men man skal alltid vurdere sin mottaker .- som et dansk forum minner om: " Dog skal du altid overveje, hvornår det er tid til at gå over til personlige beskeder (PB)."  Hvor mangeutover den som faktisk har bedt om de tipsene og erfaringene leser i virkelighetens verden  A4-side opp og ned med tips og erfaringer ? Råd i en slik sak TS har spurt etter bør være så tilpasset den det gjelder at de har høyst begrenset almen interesse, råd om det å reise generelt blir noe annet. 

 

Det er en grunn  for at et forum har privatmeldinger også, ikke bare offentlig rom -men slikt passer jo naturligvis ikke særlig godt om man "bare vil vite", men ikke spørre selv og dermed flagge at "jeg har et spørsmål".

 

Med det setter jeg stopp for avsporing fra Ts' tema  til fordel for å få ut litt generell misnøye med hvordan andre på debatten velger å opptre og prioritere. .  

Lenke til kommentar

Og deling av erfaring bidrar jeg også i stor grad til, men man skal alltid vurdere sin mottaker .- som et dansk forum minner om: " Dog skal du altid overveje, hvornår det er tid til at gå over til personlige beskeder (PB)."  Hvor mangeutover den som faktisk har bedt om de tipsene og erfaringene leser i virkelighetens verden  A4-side opp og ned med tips og erfaringer ? Råd i en slik sak TS har spurt etter bør være så tilpasset den det gjelder at de har høyst begrenset almen interesse, råd om det å reise generelt blir noe annet.

Ja, ønske om "kultur og gjerne varme" vil jo utelukke hva de fleste nordmenn vil kunne finne på under en ferietur, klart det må taes på PM.  :cool: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...