Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luftfjæring Audi a6 allroad


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2009 Audi a6 allroad 190 hk med luftfjæring og har noen spørsmål.

 

Hvordan virker dynamisk , comfort, allroad og lift inn på bilen? Tenker da motor dempere og girkasse, evntuelt andre ting?

 

Om jeg setter den i dynamic og sport på automaten, så virker bilen kjappere. Enn den gjør i comfort og allroad. Med sport i automaten,

 

Noen positioner som er bedre være og ha den i over lang tid da bilen står parkert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går litt an på hva du liker å kjøre med. Comfort er jo mest brukt når du er ute å langkjøring. sport er når du vil ha litt mer sprut over bilen og stivere bil. Har ikke så veldig mye å si hva den står i når den står parkert. Er vel ikke snakk om vinterlagring eller langtidslagring på bilen.

Lenke til kommentar

Dynamic, da senkes bilen noe og fjæringen blir stivere. Girkassen girer vel også tidligere ned (mer sportslig) om jeg husker riktig (hadde en 2006 A6 med luft), men i tillegg kunne du vel sette selve girkassen i sport ja. Comfort er normalinnstillingen med komfortabel fjæring. Lift da heves bilen til max, denne mener jeg du kun kan bruke i opp til 80 km/t og er ment for dårlig vei, brøytekanter etc. I 120 km/t (mener jeg) så senkes bilen uavhengig av innstilling til Dynamic-nivå.

 

Hvor lang tid skal bilen stå parkert? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...