Gå til innhold

Lyst på en avslappa norsk WoW Classic (Alliance) guild uten masse sære krav til deg som spiller?


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Det nærmer seg lansering av WoW Classic, og jeg tenkte lodde stemninga om det er noen der ute som kunne tenke seg å bli med i en norsk guild fra starten av?

Kjernen består av flere spillere fra det gamle CS miljøet og deres venner og deres venner igjen. Planen er å lage en stor, sosial guild hvor terskelen for kommunikasjon er lav, der man kan finne nye venner og bekjentskaper, og ikke minst hvor man kan spille det man vil, hvordan man vil.

 

Det har vært mye fokus på "Best in slot" gear og hardt fokus på min-maxing i det siste. Vi mener WoW Classic i hovedsak bør dreise seg om reisen, levlingen og erfaringene man gjør seg underveis. At man skal kunne spille det man liker, og ikke det som på papiret til enhver tid er best. Misforstå meg rett, det er mange spillere her, meg selv inkludert som liker å gi det lille ekstra, men i denne guilden er det heller unntaket enn regelen.

 

Jeg har laget en rekrutteringspost som har blitt brukt på et par internasjonale kanaler, og er derfor skrevet på engelsk. Siden jeg er litt lat, poster jeg den i sin helhet her uten å oversette.

 

Jeg inviterer herved alle som er interessert og havner i kategorien "voksen" til å bli med på reisen, sjekk gjerne ut posten under og ikke vær redd for å si hei på discorden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Credendum
/kri-den-duh m/
Noun:  Something to be believed; an article of faith.
    "Treating each other with sincerity would be our credendum."

 

Are you from Norway or Scandinavia? 25 or older? Busy life? Family? Children? Work? Then Credendum will be the perfect choice for you. A serious guild for grownups without any obligations.

Credendum will be a place for veterans and vanilla virgins who’ve matured and found themselves with other pressing responsibilities. Drawbacks like you having to go ninja-AFK, failing to attend raids, going offline for a few weeks, having your baby crying in your microphone or other adult chores are all traits we expect, and accept. Welcome to a guild that works WoW around your life, and not the other way around. It doesn’t matter if you play for 6 or 60 hours a week, there’s always a place for you here. There’s no requirement to be hardcore, we just want to build a solid community of mature individuals who all share a love for classic World of Warcraft.

We probably won't push for server first kills, but instead aim to be the kind of guild that will clear everything in a slower but steady pace that turns out to work best considering the schedule of our members. If retail WOW taught me anything the past 10 years, it is that Classic WoW was about the journey, the social aspect, and about teamwork. Nobody should feel alone, pressured or excluded for any reason. We also believe raiding should be fun and engaging and not a mindless chore. We will take no part in the current prevalent min-max culture, by to a certain extent making room for viable specs that are considered unoptimal and feeble by many.

At the same time, we reserve  the right to give the players with a more "hardcore" attitude towards raiding (the ones that always show up fully prepared with buffs and tons of consumables despite not being expected to do so) will be given priority for raid slots. This applies even if you're playing one of the specs that are considered unoptimal like Retribution Paladins, Balance or Feral Druids and so on. Members must also acknowledge that the freedom we provide players slightly depends on the difficulty of the content. This means that if progression is going way too slow, we will try to take some necessary steps in order to get more optimal raid setups and gain momentum again. Through consistency, we should be able to progress through all the content eventually, there is no need to rush.

 

  • Raid Schedule: Will be decided as soon as we have a sufficient raiding roster available at max level. More on this later.
  • Loot in raids will most likely be handled via the EPGP DKP system. More on this later.
  • Legendary items will be distributed via Loot Council consisting of the Guild Master and all the Class Leaders. More on this later.
  • There will be PvP premades for those interested when the Honor system is implemented.
  • Norwegian will be the main language in both guildchat and on Discord.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Vi er en gjeng i alderen +/- 40 med tilsvarende tanker. (mainly Sandefjord basert)
Vi har spilt Horde siden vanilla og tenkte nå og teste Alliance siden i Classic.
Vi har litt blandet raid og PvP-erfaring, men alle har en kjærlighet til spillet og gleder seg stort til Classic.
Posten din ser meget interessant ut, men det er en ting jeg har fått beskjed fra flere i gjengen vår og det er at denne gangen blir det PVE-server. Jeg klarte ikke å se ut i fra posten din om deres beslutting rundt dette. 
Har dere bestemt dere for hva dere velger her?

Lenke til kommentar

Det her ser ut som akkurat det jeg har sett for meg. Spilte mye fram til WoTLK, men kommer ikke til å ha samme kapasitet denne gangen. Så det dere beskriver høres ypperlig ut. Men, det er viktig poeng for meg også å spille på en PvE-server. Hvis dere går for det, er jeg helt klart med.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...