Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm endrer lysstyrke avhengig av hva som vises


Anbefalte innlegg

Skjermen min endrer lysstyrke ut fra hva jeg ser på. På diskusjon.no er bakgrunnen i hovedsak hvit, og da er skjermen sterkt opplyst. Om jeg går tilbake til desktop der jeg har et mørkt bakgrunnsbilde så blir lysstyrken automatisk redusert.

 

Jeg blir litt sprø av at det går opp og ned hele tiden - er det noen som vet hvordan jeg deaktiverer denne funksjonen?

 

Jeg googlet litt og fant noe med "adaptive brightness", men jeg har ikke de innstillingene det vises til i strømstyringsplaner.

 

Maskinen er en laptop, HP Spectre X360. Grafikkortet tror jeg er Intel HD 520. Windows 10.

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er innstillinger for å spare batteri, og styres av grafikkdriveren (Intel HD Graphics).

Prøv å gå inn i Intel HD Graphics-innstillingene ved å høyreklikke på et tomt område på skrivebordet og velg "Grafikkegenskaper", deretter velg menyen som heter "Strøm", og velg "På batteri"/"On battery" i "Strømkilde"-menyen øverst i vinduet.

 

 

Hvis du nå ser et valg som heter noe slikt som "Display Power Saving Technology", velg "Deaktivert" eller "Disable", alt etter hvilket språk programmet kjører i.

 

Edit: Valget heter "Strømbesparelsesteknologi for skjerm" med norsk-språklig Intel-innstillinger.

Endret av TheKent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er innstillinger for å spare batteri, og styres av grafikkdriveren (Intel HD Graphics).

Prøv å gå inn i Intel HD Graphics-innstillingene ved å høyreklikke på et tomt område på skrivebordet og velg "Grafikkegenskaper", deretter velg menyen som heter "Strøm", og velg "På batteri"/"On battery" i "Strømkilde"-menyen øverst i vinduet.

 

 

Hvis du nå ser et valg som heter noe slikt som "Display Power Saving Technology", velg "Deaktivert" eller "Disable", alt etter hvilket språk programmet kjører i.

 

Edit: Valget heter "Strømbesparelsesteknologi for skjerm" med norsk-språklig Intel-innstillinger.

Se der du! Takk! Funka som bare det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ny laptop, samme problem ...

Noen som vet hva denne innstillingen heter i Intel UHD 620? Er inne på innstillingene, men kontrollpanelet der ser helt annerledes ut enn tidligere og jeg finner ikke. Kommer inn på noe "Grafikkommandosenter".

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...