Gå til innhold

Forskjellen på automasjonsmekaniker og automasjonstekniker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på konteksten.

Jeg har fagbrev som automatikkmekaniker, er ansatt med tittelen automatiker og blir ofte omtalt som automasjonstekniker.

Jeg har en venn som har utdannelse fra teknisk fagskole med fordypning i automatisering. Han er også en automasjonstekniker.

Hvis det er en stillingstittel det er snakk om så trenger det ikke å være forskjell. Eller så er automasjonsmekaniker er betegnelse på en automatiker som kan skru på mekaniske ting i tillegg til elektriske styringssystem.

 

Når det gjelder stillingstittler så er det mye rart som betyr det samme. Jeg har sett utlyste stillinger som jeg er kvalifisert til som har ingeniør-tittel, (field) service engineer, tekniker, servicetekniker, [insert vilkårlig ord] tekniker osv. Hvis det er stillingsannonser du ser på, så er det utlysningsteksten du må lese (eventuelt ringe og spørre) for å vite hva jobben går ut på. Ikke heng deg opp i titler er mitt tips, hvis det er stillingsannonser og titler du ser på.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...