Gå til innhold

Xenoblade Chronicles-utvikleren jobber med et nytt Zelda-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BOTW var ett bra spill, men under overflaten så har det endel mangler. Syntes storyen var så der, litt tynn. skulle gjerne sett ordentlige templer og en mer linjær historie kom tilbake. Savner ordentlig item progression. Ble alt for dumt med bruk og kast mentaliteten på våpen og shields. Var aldri spenned å finne nytt utstyr når det ble ødelagt 2 sekunder senere. Ble alt for repetativt med alle shrines. de 10 første var gøy så ble det ikke så spennede lengre. Twilight Princess og Wind Waker er fortsatt de beste spillene i mine øyne

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BOTW var ett bra spill, men under overflaten så har det endel mangler. Syntes storyen var så der, litt tynn. skulle gjerne sett ordentlige templer og en mer linjær historie kom tilbake. Savner ordentlig item progression. Ble alt for dumt med bruk og kast mentaliteten på våpen og shields. Var aldri spenned å finne nytt utstyr når det ble ødelagt 2 sekunder senere. Ble alt for repetativt med alle shrines. de 10 første var gøy så ble det ikke så spennede lengre. Twilight Princess og Wind Waker er fortsatt de beste spillene i mine øyne

 

Det er interessant, for dette går veldig på smak og behag. Etter min mening var Zelda overmodent for å gå bort fra den vanlige formelen med templer og items. BotW er svært forfriskende og det er etter min mening ekstremt befriende å heller jakte shrines eller fullføre side quest i stedet for å kjøre på videre i storylinen. Jeg synes knusbare våpen tilfører taktikk hvor du må prioritere hva som skal brukes, tenke smart og gjerne spare de beste våpnene til når du virkelig trenger dem.

Nå er jeg riktignok halvveis inn i spillet, så jeg kan ikke kommentere helheten, men jeg koser meg og bruker masse tid på tøvete ting:) Savner ikke templene et sekund. Håper Nintendo fortsetter å pushe grenser i neste Zelda-spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

BOTW var ett bra spill, men under overflaten så har det endel mangler. Syntes storyen var så der, litt tynn. skulle gjerne sett ordentlige templer og en mer linjær historie kom tilbake. Savner ordentlig item progression. Ble alt for dumt med bruk og kast mentaliteten på våpen og shields. Var aldri spenned å finne nytt utstyr når det ble ødelagt 2 sekunder senere. Ble alt for repetativt med alle shrines. de 10 første var gøy så ble det ikke så spennede lengre. Twilight Princess og Wind Waker er fortsatt de beste spillene i mine øyne

 

Det er interessant, for dette går veldig på smak og behag. Etter min mening var Zelda overmodent for å gå bort fra den vanlige formelen med templer og items. BotW er svært forfriskende og det er etter min mening ekstremt befriende å heller jakte shrines eller fullføre side quest i stedet for å kjøre på videre i storylinen. Jeg synes knusbare våpen tilfører taktikk hvor du må prioritere hva som skal brukes, tenke smart og gjerne spare de beste våpnene til når du virkelig trenger dem.

Nå er jeg riktignok halvveis inn i spillet, så jeg kan ikke kommentere helheten, men jeg koser meg og bruker masse tid på tøvete ting:) Savner ikke templene et sekund. Håper Nintendo fortsetter å pushe grenser i neste Zelda-spill.

Vi har nok av spill som du ønsker. Kanskje Zelda rett og slett ikke er noe for deg? Det er lov det også.

Lenke til kommentar

Dette er nok til oppfølgeren av BOTW. Høres ihvertfall rimelig ut.

 

Men å toppe BOTW skal mye til, men de har sagt at de bruker samme motor, så da bygger de nok på BOTW, og det er bare en bra ting. Men gjerne mer varierte fiender. Kult med de som var i BOTW. Det var akkurat OK, men synes de kunne slenge på flere. I en så stor og pen verden passer det inn flere ihvertfall. Kan og ha flere landsbyer, byer, ruiner, huler etc, men ike for mye. Noe av sjarmen i BOTW var jo at det fantes helt øde steder man kunne utforske. Fant kanskje bare noen mineraler, eller frukt, men kunne og finne en Korok eller en shrine osv. Men de må IKKE gå vekk fra den ikke-lineære formelen. Noe som gjorde spillet så åpent var at du ikke måtte gå fra A til B og så til C... Men du kunne velge. Kom deg opp i høyden, se deg litt rundt og "Hah! Dit vil jeg!" og så tar du turen dit. Det gjelder da også historien, selvfølgelig. At den ikke var lineær var ren gull. Men jo mer du kjenner til Zelda loren jo mer historie fikk du med mens ut på tur. Og da mener jeg ikke bare minnene, men hva flk forteller, hva du leser (Zoras domain er jo et prakt eksempel) og hva du finner på veien. Men med denne veldig åpne verdenen, så var det artig å se at flere skapte sitt eget eventyr. Hvordan JEG kom meg til Death Mountain var en helt annen opplevelse hvordan d"du" gjorde det.

 

Jaja. Ser ut at de har kommet i god gang med ideen bak spillet siden de hyrer inn folk nå. Gleder meg ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok til oppfølgeren av BOTW. Høres ihvertfall rimelig ut.

 

Men å toppe BOTW skal mye til, men de har sagt at de bruker samme motor, så da bygger de nok på BOTW, og det er bare en bra ting. Men gjerne mer varierte fiender. Kult med de som var i BOTW. Det var akkurat OK, men synes de kunne slenge på flere. I en så stor og pen verden passer det inn flere ihvertfall. Kan og ha flere landsbyer, byer, ruiner, huler etc, men ike for mye. Noe av sjarmen i BOTW var jo at det fantes helt øde steder man kunne utforske. Fant kanskje bare noen mineraler, eller frukt, men kunne og finne en Korok eller en shrine osv. Men de må IKKE gå vekk fra den ikke-lineære formelen. Noe som gjorde spillet så åpent var at du ikke måtte gå fra A til B og så til C... Men du kunne velge. Kom deg opp i høyden, se deg litt rundt og "Hah! Dit vil jeg!" og så tar du turen dit. Det gjelder da også historien, selvfølgelig. At den ikke var lineær var ren gull. Men jo mer du kjenner til Zelda loren jo mer historie fikk du med mens ut på tur. Og da mener jeg ikke bare minnene, men hva flk forteller, hva du leser (Zoras domain er jo et prakt eksempel) og hva du finner på veien. Men med denne veldig åpne verdenen, så var det artig å se at flere skapte sitt eget eventyr. Hvordan JEG kom meg til Death Mountain var en helt annen opplevelse hvordan d"du" gjorde det.

 

Jaja. Ser ut at de har kommet i god gang med ideen bak spillet siden de hyrer inn folk nå. Gleder meg ihvertfall.

 

ÅPEN verden (men den er pen og hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...