Gå til innhold

Hevder Audi har problemer med E-tron-produksjonen


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mitt Bilhold" appen er ikke oppdatert på feamdriftstatus (bygget på egen og andres erfaring fra diverse E-tron grupper på fb). Produksjonen av batterier har ifølge denne artikkelen blitt flyttet fra Korea til Polen og medført ny godkjenningsrunde for batteriene. https://ev-01.com/2019/03/27/delay-in-e-tron-production/?fbclid=IwAR0At7o9UOMXnUyKe1RHZLfDksXj8HNxBoAH1AtQNgkVzKCqSPeyZit5uE4

Lenke til kommentar

Så Audi får ikke tak i nok batterier? Det var det absolutt ingen som var i stand til å forutse på forhånd!

 

/s

 

:p

 

Viser bare hvor mye nevnte produsent motstrider seg forandring. Dette er, og var, en kjent problemstilling, men ikke pokker om dem skulle gjøre noe med det. Og før vi tar diskusjonen om hvor store de er eller at det også skyldes nasjonale utfordringer i Tyskland; dette visste de. Det er ingen unskyldning lengre. Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det bekreftet at batteri-fabrikken til Tesla nå produserer for fulle mugger og er makset ut?

Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt.

 

Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.)

 

Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt.

 

Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.)

 

Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid.

Hvorfor produsere ved kun 30%? Er fabrikken 30% utbygget? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De bygger fabrikken i faser. Det er ikke noe vits å sette opp bygningen før man har utstyr å putte inn i den. Og Panasonic gjør sitt beste på å få produsert produksjonslinjer, men det tar tid.

Så i realiteten så produserer de 100% av den kapasiteten som nå er tilgjengelig der? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...