Gå til innhold

3 dager med VIPPS-betalinger..!


Anbefalte innlegg

Ringte inn til DNB nå og så sier vedkommende der at det nå vil ta opp mot TRE virkedager med betaling via VIPPS når man betaler med VISA/MasterCard ?

 

Er jo bare å legge ned hele tjenesten..

 

Er visst en endring som har kommet nå i det siste? Noen som har sett noe info eller melding om dette tidligere? hehe

 

En annen ting er å faktisk få fjernet VISA-kortet under innstillinger? Noen som får til det ?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok

 

Og hvor er det VIPPS offisielt har gitt beskjed om dette til alle sine brukere ??

 

Får ikke til slette VISA-kortet mitt heller

Ingen problem å fjerne betalingskort fra Vipps.

 

Vipps gir en veldig fin mulighet for å ta seg betalt for kjøp og salg mellom privatpersoner. Bekreftelse i Vipps == kjøper kan ikke kansellere.

Lenke til kommentar

Ingen problem å fjerne betalingskort fra Vipps.

 

Vipps gir en veldig fin mulighet for å ta seg betalt for kjøp og salg mellom privatpersoner. Bekreftelse i Vipps == kjøper kan ikke kansellere.

 

OK, skjønner. Man kan ikke fjerne betalingskort fra appen faktisk, men før pengene blir sendt så må man da velge bankkonto som betalingsmåte.

 

DOG: Dette er jo latterlig dårlig kommunisert utad, og når jeg har vært i kontakt med disse før så har de sagt at mellom egne banker som er med i VIPPS samarbeidet så skal det gå på direkten. 

 

Ingen som har sagt noe om at kortbetaling (som nok er pga pengene skal forrente seg på konto i banken så de ikke taper penger på det) vil ta tre dager...

 

Dette er rett og slett altfor dårlig kommunisert ut i markedet. 

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt noe om at kortbetaling (som nok er pga pengene skal forrente seg på konto i banken så de ikke taper penger på det) vil ta tre dager...

Er vel heller at overføring fra konto til konto er nærmest gratis imens kredittkort og kort som ikke er knyttet til BankAxept gjerne koster 1-3% av summen som overføres.

Lenke til kommentar

Nei. Du er på bærtur. De ønsker å pushe alle til å bruke straksbetaling, fordi det - som nevnt ovenfor - koster dem noen få øre per transaksjon (via bankaxept-nettverket) kontra prosenter 1-2% (med visa/mc-nettverket). De vil derfør "belønne" folk og få dem til å bruke straksbetaling. Du og skjønner vel matten i at hvis du overfører 5000 eller mindre, og de må betale 1-2% i avgift til Visa/mc på det i stedet for max 1-5 kr med bankaxept, så taper de (mye) penger? Nå henter de sikkert pengene inn igjen på de høye boliglånsrentene de er så kjapp til å øke, men det er en annen diskusjon.

 

Jeg kjører gammelt design og app enda (grønn), da jeg ikke setter pris på skamkopieringen av Payrs design. Tar aldri stort mer enn 2 dager før pengene er inne på min konto (gjerne 3 dager før de er bokført mtp hvem de kommer fra). Er nok bare et forbehold de tar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...